Hebben jullie dat ook weleens?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Hebben jullie dat ook weleens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 08:45

Dat je in het land zit bij je lieveling. Hij zit ontspannen te eten en zwiept met zijn staart de vliegen weg. Je houdt hem nauwlettend in de gaten en hij jou. Opeens springt hij met grote passen weg om de veulens bij hem in de wei te laten schrikken. Hij keert zich naar jou toe, met gespitste ootjes en een glimlach om zijn lippen. Hij kijkt je goed aan, en vraagt of je het wel gezien hebt wat hij deed. Je glimlacht terug en wordt warm van binnen.
Je ziet zijn lange haren en je ziet zijn als maar dieper wordene kuilen bij zijn ogen en je ziet zijn botterig lichaampje. Wat maakt het uit, het is een opa'tje, jouw opa'tje wel te verstaan.

Je kijkt om je heen. Alle koeien in de wei, kalfjes lammetjes en de honden die met elkaar spelen. De shetlanders met hun veulens of hun aankomende veulens. De welsh en new foresten staan er tevreden bij. Hengst Floris staat een eindje verderop, die wacht dat hij zijn werk weer mag en kan doen. Opeen ander groot stuk weiland staan alle enters, twenters en driejarigen, waar binnenkort mee bezig gaan. In de bak staat minita, di elk moment kan veulene. Op de dijk stan mijn andere toppers, Merry, Melodie, Yootha en Michelle.

'Mijn' Touche, kijktme no steeds aan. Die oude Touche, 28 jaar, en nog steeds de schrik van elke beginner. Fanatiek rijden we niet meer, dat kan je niet meer zo goed aan. Alleen de koeien binnen halen, wij als ware cowboys.

Lieve Touche, ik besef dankzij jou, dat ik alles super voorelkaar heb, dankjewel!



Zo, lekker sentimenteel weer op de vroege morgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:28

Mooi, ik krijg er een warm gevoel van, als ik je verhaal lees! Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:15

Bbrr ik kreeg ook een rilling. Heel mooi geschreven!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:17

Lovers
Dat gevoel ken ik, wat jij daar beschrijft!
Alleen had ik het niet zo mooi kunnen omschrijven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:22

Zou als ik jou was toch eens gaan denken om journalist te worden of zo. Of voor de Penny verhalen te schrijven!! ( en dat is echt positief bedoelt, en niet sarcastisch)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:32

Je schrijft inderdaad heel erg mooi Kimmy! Daar moet je mee doorgaan hoor!

Ik herken je gevoelens heel goed, vooral dat stukje over het laten schrikken van de veulens. Paarden maken je af en toe bewust deelgenoot van hun geintjes, dat is zo leuk!

Kaminka heeft er ook een handje van om met vier benen tegelijk de lucht in te springen om aandacht te krijgen van een ander paard. Daarna kijkt ze altijd meteen mijn kant uit met een grijns van oor tot oor en pretlichtjes in haar ogen. Wie beweert dat paarden niet kunnen lachen, die komt maar eens kijken! Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:56

Wat mooi geschreven zeg, had net een mooi muziekje aangezet en dan dat verhaal van jou erbij, wordt er helemaal vrolijk van. Het is zo ontzettend herkenbaar, verschil is alleen dat de een het wel onder woorden kan brengen en de ander niet. Maar het gevoel is hetzelfde en dan is het altijd zo mooi en verrassend als iemand anders opschrijft wat jij wel eens denkt... Lachen