Overstappen van pil, maar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Overstappen van pil, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:38

mijn HA is op vakantie en ze zijn er 29 augustus pas weer :+
Maar het probleem is dus, ik voel mij totáál niet lekker met mijn huidige pil (mircogynon 50) en ik wil zsm overstappen, maar het is dus meer als 14 dagen wachten totdat het kan. Is er evt een andere mogelijkheid dat ik een andere pil kan krijgen of moet ik echt wachten totdat mijn eigen HA er weer is?

liefhelietje

Re: Overstappen van pil, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:38

Even langs de vervangend huisarts? Je kan altijd bellen en het verhaal even voorleggen.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:39

Ik zou echt niet weten of dat kan, maar waarschijnlijk is er toch wel een plaatsvervangende huisarts die je verder kan helpen?

Ik heb vroeger ook even microgynon geslikt en ben ook gauw over gegaan naar een andere pil (minulet)

Succes

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:40

Die heb ik al gebeld, maar kreeg te horen dat het alleen voor spoedgevallen was en dat ik moest wachten totdat mijn eigen HA terug was. Daarom vraag ik het hier, misschien dat jullie het weten of het ook nog anders kan?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:40

Nee hoor hoef je niet op te wachten er is altijd een vervangende huisarts gewoon daar een afspraak maken en als de assistente moeilijk doet zeggen dat eht voor jou echt niet meer kan wachten tot je eigen huisarts terug is anders een beetje overdrijven met je klachten.

Groetjes Genja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:42

Is er een reden dat je zo'n zware pil hebt? Als je er echt veel last van heb zou ik naar een waarnemer gaan, als het goed is is die er.. Als je echt om een aparte reden die zware pil hebt zou ik wachten op je eigen HA.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:43

Ja ik bel morgen de andere 2 op die ter vervanging waren en dan vraag ik het wel aan hun.
Die assistent die ik aan de telefoon kreeg, was ook heel kortaf. Ik moest mijn eigen HA maar bellen, want hun konden dat niet voor mij doen en hun waren er alleen in spoedgevallen.

Relaxed; Ik heb geen reden dat ik die pil heb, die heb ik nu bijna 3jaar, maar hij bevalt mij totaal niet, word er depri van en maak mezelf knettergek en dat is pas begonnen toen ik die pil kreeg (halfjaartje erna ong)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:47

Jeetje, wat bizar dat ze je deze pil dan voorschrijven. Microgynon 50 is zwaar.. Normaal is 30 en die wordt dus onder normale omstandigheden voorgeschreven..

Ik zal ff kijken wanneer de 50 voorgeschreven wordt, maar zo uit mijn hoofd is dat bv bij overgangsklachten..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:48

Ik was net 16 dat ik die pil kreeg, dus vind het dan ook wel raar idd. Ik ga morgen eens bellen naar die andere 2 vervangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:50

Hmm kan het zo niet vinden, maar ik zou eens vragen hoe en wat.. Bij ons ging de 50 zelden en de 30 ging enorm veel..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:51

als je het echt niet meer trekt kan je ook gewoon stoppen met de pil (en dan wel veilig vrijen natuurlijk als dat van toepassing is). Maar volgens mij moet die vervanger je ook gewoon helpen. Zeg gewoon dat het privé is wat je wil bespreken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:47

weet je al welke pil je wilt nemen? ik had nl eerst een pil uit nederland, toen ging ik terug naar italie en toen was na 3 maand mn pil op dus toen ben ik daar naar de ha gegaan, maar ze hadden deze pil niet daar en toen heb ik n andere gekregen die me beter beviel. toen was k dus weer terug in nl en was mn pil op, toen heb ik de huisartsassistent gebeld dat ik de pil wilde ophalen bij de apotheek en dat ik van pil was veranderd. :D kon gewoon de naam doorgeven van de pil en kon m ophalen. :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:16