Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De DR ontkent de beschuldigingen. Volgens hen zouden zestien spoorloos verdwenen schapen zin overleden bij de opslaghouder, en is de administratie een verplichting van de particuliere opslaghouder en niet van de DR. De dieren zouden ook niet zonder de juiste papieren worden verkocht. Wanneer een rechter in een zitting beslist dat de dieren terug moeten naar de eigenaar, dan wordt de opbrengst van de verkoop uitbetaald aan de eigenaar.
Henk ten Napel is er verder van overtuigd dat de opvangadressen het niet altijd nauw nemen met de huisvesting en zorg van de te opvangen dieren, maar zij ontvangen wel een flinke vergoeding. Zo kreeg een opvangadres voor enkele honden voor de duur van 6 weken een vergoeding van 10.000 euro.
Een van de opslaghouders (opvangadressen) is tevens slager, iets wat Ten Napel zeer dubieus vind.
rainbow8 schreef:Dat er vaker dingen misgaan bij in beslag genomen dieren is bekent, maar dat het zo vaak gebeurt............
Wat is er mis met een slager als opvang adres?? Alsof die maar gelijk elk dier slachten om het vlees te verkopen.
Citaat:Kritiek heeft de stichting ook op de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) die de meldingen van verwaarlozing onderzoekt. Zo zou de organisatie te snel dieren in beslag laten nemen.
kim_bjorn schreef:Ik vind het ook best dubieus bijvoorbeeld dat 16 schapen in beslag zijn genomen, die ineens zijn 'overleden' bij de opslaghouder.
Kan ik mij wel voorstellen dat ze een slager toch wat dubieus vinden als opvangadres
Ibbel schreef:kim_bjorn schreef:Ik vind het ook best dubieus bijvoorbeeld dat 16 schapen in beslag zijn genomen, die ineens zijn 'overleden' bij de opslaghouder.
Kan ik mij wel voorstellen dat ze een slager toch wat dubieus vinden als opvangadres
Als dat er 16 van de 200 zijn, is het minder dan 10%. Dat is bij verwaarlozing geen raar percentage. Je weet niet om hoeveel schapen het in totaal ging natuurlijk....
savath schreef:In nederland gaat het dan niet beter dan met de opvang in belgie.
Er zijn hier goede adressen en slechte.
Ik weetdat dierenbescherming ze gewoon verder verkoopt aan de hoogste bieder en dat er opvangcentra's zijn die ze onder adoptie plaatst bij mensen.
Ook kost een paard terug halen uit een opvang enrom veel als bv de dieren terug mogen keren naar hun eigenaar.
Meer dan 15 euro per dag heb ik gehoord.
Dan zijn de bedrage na een rechtzaak zo groot dat men meestal niet anders kan dan de paarden te laten gaan.
Ik heb respect voor opvang centra's,want zonder hen zouden veel paarden gewoon niet opgevangen kunnen worden.
Maar in geval een eigenaar toch de paarden zou terug toegewezen krijgen omdat er toch ergens iets mis zou gegaan zijn,dan vind ik de tarieven overdreven duur.
indien de eigenaar wel in de fout is vind ik opvang en inbeslagname wel super.
Maar voor die minder dan 1% die dan onterecht in beslag genomen zou kunnen zijn vind ik dan dat die dure tarieven aan gepast zouden moeten zijn,aan normale onkosten tarieven en niet aan de tarief van super de luxe pension.
Maar een dierenpolietie die zou in belgie zekers welkom zijn,want veel dieren staan letterlijk in de kou!
henktennapel schreef:
Arnoud schreef:Op 1vandaag zijn beelden van de paarden van Daphne de Bruin van stal Duin en daal. Zoek maar op bokt wat de werkelijke waarheid is van het verhaal.
slimmerik schreef:Arnoud schreef:Op 1vandaag zijn beelden van de paarden van Daphne de Bruin van stal Duin en daal. Zoek maar op bokt wat de werkelijke waarheid is van het verhaal.
Dat bedoel ik, en voor haar gaat dhr Ten Napel door het vuur.... zegt mij genoeg. Dhr Ten Napel moet zijn oortje eens te luister leggen bij alle gedupeerden van Daphne. Dan herkent hij vast de verwondingen aan haar paarden:j