Spot TE eenvoudig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Spot TE eenvoudig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 12:46

Gisteren had ik clubles, ging goed trouwens, en toen had mijn moeder een gesprekje met de instructrice. Eerst dat we heel erg vooruit waren gegaan en dat ik best netjes rijd, dat stukje vond ik nog wel leuk, maar toen zei ze dat Spot misschien toch minder geschikt is. Ze zien daar veel liever meer bloed, maar verder is ze gewoon niet geschikt voor de sport, veel te eenvoudig en gewoontjes. Hierop zei m'n moeder dat Spot het volgens haar wel kan, maar iig voor dit niveau(B) goed genoeg is. Was de instructrice het niet mee eens, ik weet niet zeker of die het niveau van de wedtsrijden die we nu rijden, mijn niveau of het niveau van de les bedoelde, maar ze wist nog niet zo zeker of Spot het allemaal wel aankan.
Nou is er sowieso geen sprake van dat ik om die reden een andere pony zou willen (ook niet om een andere), maar ben gewoon benieuwd hoe anderen erover denken. Ik weet zeker dat ze het wel kan(met 'het' bedoel ik dressuur,niet het hoogste niveau maar toch wel prutsmuts dan we nu zitten), ze heeft goede en mooie gangen, is correct gebouwd, veel mensen vinden het niet mooi, maar het klopt allemaal wel en uitstraling heeft ze volgens mij ook wel, maar ik kijk er zelf toch anders tegen aan. Wel weet ik dat ik het jammer vindt dat mensen niet verderkijken dan hun neus lang is, alleen omdat een pony een ander type is en wat zwaarder gebouwd dan de meesten is het meteen ook een verkeerd type.
Vroeg me dus toch even af hoe jullie hierover denken, sommigen weten wel hoe Spot er uit ziet, ik ga nu op zoek naar foto's op Bokt. helaas zijn de nieuwere foto's nog lang nit klaar, maar die zijn al zonder thiedemann aan de teugel Haha!

Hier zou trouwens goed een poll bij passen, maar dat vind ik irritante dingen dus doe ik het lekker toch niet.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:57

Ik heb de foto's gezien en vind het helemaal geen stevige pony oid. Ik houd wel van wat stevige types! En ik ken er genoeg die super kunnen lopen!!! Als jouw instructrice jouw pony niet goed genoeg vind, zou ik maar eens met haar gaan praten. Ik neem aan dat je lest om jouw pony goed te berijden en niet met het oog om super hoog in de sport te komen. Ik zou haar vragen goed uit te leggen waarom Spot niet goed genoeg zou zijn. Ik vind het wel erg dat een instructrice zo iets zegt, je zou bijna denken dat ze het niet leuk vind om jou les te geven omdat zij toevallig denkt dat Spot niet geschikt is voor wat ze dan ook maar bedoelt!
Enne.... laat je niet gek maken door dat soort mensen! (niet dat ik denk dat je dat doet, zo aan je reactie te zien)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:02

Zoals je staat op de foto in je profiel is het toch een hardstikke mooie pony!! Een leuk ding, niet zo iel en smalletjes, daar houd ik helemaal niet van!!
Maar houden van, das heel persoonlijk. Als je echte dressuur-ambities hebt, dan zal het misschien niet de juiste pony zijn, maar als ik jouw zo hoor ben je toch dol op hem!
Misschien duurt het wat langer, maar dan kom je de B echt wel uit lijkt me! Gewoon doorzetten, ook al is het weleens moeilijk met al dat commentaar.
(ik ben ook niet zo'n doorzetter met mijn bolle knollie Haha! )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:45

Tja, ik ken Spot natuurlijk niet. Maar ik weet wel dat een wat steviger type absoluut geen probleem hoeft te zijn voor de dressuur.
Zo hebben er al een aantal 100% welsh cobs op het pony EK dressuur gelopen.

Bijv. Hewid Meredith (v. Llanarth Braint's Son) onder Laura Vintcent (Engeland).
Afbeelding

En 2 jaar geleden liep er in Duitsland ook een welsh cob ruin in de EK selectie.

O ja, en een paar jaar geleden won een 100% welsh cob het pony EK springen. Hoezo cobs zijn geen sportpony's?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:46

Niets van aantrekken, Fjorden (ja die dikke knolles Knipoog ) lopen tegenwoordig ook al de Z2, evenals de Welsh Cobs.
Ik heb ook een ietwat steviger gebouwd type pony, maar die kan marcheren hoor!
Je zult altijd wel commentaar krijgen op je pony, ik krijg dat ook, maar wat kan mij dat nou schelen Verward ...op de wei ziet ze der niet bijzonder mooi uit, maar als ze onder het zadel komt en eenmaal loopt zeggen ze wel iets anders! (mijn instructrice is ook de Z2 geweest en die ziet heel wat in die dikke van me)
die paar wedtrijden die we hebben gereden (ja tegen van die kinderen met hun pony van een half miljoen die het nogal hoog in de bol hebben en je scheef bekeken van wat kom je hier nou met die dikke doen reed die dikke van me wel mooi zo voorbij.Ik heb niets tegen kinderen met hun sjieke pony's hoor, maar heb het over zo een "soort" weet je wel)
Die hun pony's dierven geeneens voorbij de spiegels of die'enge" hoek maar die van mij had der allemaal geen last van Haha!

iedere pony kan dressuur lopen, het gaat om de training. Als je je paard goed traint kan ie ook appyeren en travers, het is enkel zo (denk ik) dat je het moeilijker hebt met een Haflinger dan met een KWPN'er, maar ze kunnen het wel dus ik zie niet in waarom die van jou het niet zou kunnen.
het kan ookzijn dat het er bij een NRPS (een goede) leuker uit ziet dan bij je Haffie ofzo, maar dat wilt niet zeggen dat ze het niet kunnen.
Ik vindt het juist veel spectaculairder om zo een Fjord in de Z2 te zien dan die "doordeweekse" KWPN'er bezig te zien Haha! maar ja ik ben geen jury dus...

Ik vindt een zwaarder type dus veel mooier om goed te zien lopen.
Ik ben van plan om in de toekomst een Fell hengst aan te kopen, ben niet zo een Arabierenmens geef mij maar massa in een paard,enkel jammer dat er zoveel mensen zijn die er niet zo over denken...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:02

Als jij tevreden met Spot bent is het goed, dan maakt het toch niet meer uit wat je instuctrice er van denkt?
Over een tijdje gaat het gewoon super met de wedstrijden!
Mijn pony is ook niet zo'n super de luxe sportpony die alles kan, maar ik ben toch wedstrijden gaan starten in october. In de B heb ik 7 wedstrijden gereden, met als resultaat 7 winstpunten, 3 keer 2e, een keer 3e en een keer 4e. Nu heb ik 4 wedstrijden in het L1 gereden en ook daar heb ik al een winstpuntje.
Ook bij jou komt dat nog wel! Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:19

Nog een voorbeeld van een goede Cobhengst is Abergavenny JR.
Maar ik rijd zelf met mijn 100% Cob alleen mini-streek wedstrijden en heb nu al heel veel leuke reacties gehad. Voor foto's van mijn pony moet je even in mijn profiel kijken. Ik heb zelfs een jury gehad die wel drie keer heeft gezegd dat het zo'n mooie pony was en het stond ook nog op mijn protocol bij Algemene Indruk. Mijn instructratice vindt het een leuke pony. En met wedstrijden krijg ik veel reacties van wat een leuke en stoere pony. Ik heb zelfs al meerdere mensen gehad die een bod op hem deden. Ik rijd geen officiële wedstrijden omdat ik geen vervoer heb, anders deed ik het zeker.
Ik vind dat de WelshCob maar 1 nadeel heeft met dressuurrijden en dat is die hals, maar het staat daarentegenen wel heel mooi.
Overigens met springen doet hij het super, want ik spring heel af en toe om hem te sparen. Maar ik spring nu ruim een meter.
Ik zou me niet te snel zorgen maken als ik jou was.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:40

je instructeur moet niet zo vervelend doen!
Ik heb spot even bekeken en vind het een heel erg leuk paard, welke best in de sport kan lopen qua bouw!!!
Cobs lopen veel in de sport, dus das een zwak excuus!!
Gewoon doorzetten, het is een schitterend dier!!! en misschien een andere instructeur zoeken?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:57

tja, ieder zo zijn smaak. voor mij kan een paard/pony bijna niet dik genoeg zijn, hahaha.
mijn eigen pony is niet dik, maar wel fors gebouw. hij is correct gebouw, heeft zeer veel uitstraling en zeer goede gangen maar is zeker geen doetje(voor mij minder leuk maar om te zien natuurlijk wel leuk).
tja, het is maar wat je wilt he. wil je een pony die Z2 loopt maar heet is, of een brave pony die een B proefje kan..
ik was opzoek naar de Z2 variant die ook heeeeeel braaf was,maar helaas zijn die nogal moeilijk te vinden dus is het een Z2 pony geworden die wat minder braaf is.
als ik jou was zou ik me er gewoon niets van aantrekken joh!!!het is jou pony dus het belangrijkste is dat jij haar mooi vindt.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:06

Ik vind dat je een pracht pony hebt en dat je er heel trots op mag zijn, Kwijl handelt je instructrice soms in paarden/ponys ?dan wil ze er misschien een aan jou slijten? Komt vaker voor dan je denkt!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 22:09

Dankjulliewel en vooral Ineke Knipoog Ik trek me er lekker niks van aan hoor, maar vroeg me gewoon af hoe jullie er over denken. Ik heb het dinsdag aan m'n 'eigen' instructrice gevraagd, niet van de club dus en die was het er absoluut niet mee eens. Leuke pony, kan ook goed lopen en al was dat niet zo vond ze het nog niet erg tactisch om zoiets te zeggen. Als prive instructeur is dat anders, maar zeker op de club, dan heb je immers niet te kiezen van wie je leshebt. Sandra vond dat B, L of M makkelijk moest kunnen en wanneer (wat een vertrouwen, niet eens als maar wanneer) we Z zijn moet ik misschien eens aan een paard denken. Na de les zei ze dat er, nu we zoveel vooruitgingen, zondag wel een winstpuntje in moet zitten Haha!
Het ging trouwens ook niet zozeer om het forsere, maar dat draagde volgens haar dan wel bij aan de mindere capaciteiten. Wow, wat een zin. Vergelijking met Abergavenny JR vind ik niet echt terecht, zo arrogant ben ik niet want die is gewoon goed.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:16

Niet op ingaan! Toen ik met mijn Fjord in de M zat heeft een jurylid (notabene) mijn moeder erop aangesproken dat ik met "die fjord" niet verder zou komen...

Resultaat, ik ben toen (ik was 13) door ouders en instrukteur overgehaald haar te verkopen.

Conclusie, Kwpn'er gehad, Anglo arabier, waar ik niet mee klikte en verder kwam, en toen weer een Fjord waar ik Z mee heb gereden (pony's).

En ik heb nu nog (16 jaar later) spijt dat ik mijn super Knollie Lovers toen heb verkocht, ik had zo veel plezier met d'r en dat was/is het belangrijkste.

Je kan als je ooit later wilt altijd nog op een 'bloed-paardje' verder komen, geniet nu lekker van je (hele leuke overigens) paardje!!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:26

niets van aantrekken, het allerbelangrijkste is dat je gelukkig met spot bent!!!!!!!!!1 wat iedereen er ook van vindt!!!

enne, elk gezond paardje kan een B of L proefje lopen hoor, L kan in principe ieder paardje, stelt niet zo veel voor. Het 'echte' werk begint in de M.

Dus ik zou zeggen ;VEEL PLEZIER!!!!!!!!!