De duitse proeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

De duitse proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:19

Is er iemand die de Duitse dressuurproeven heeft, of mij kan vertellen waar ik ze kan vinden? Ik ben op zoek naar afgabe L2 en L5.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:37

Ik heb ze gevonden Lachen

lang leve de behulpzame receptioniste van de FN Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:40

haha leuk maare misschien dat sterre er ook meer van weet? Die woont in duitsland.

Zijn die proeven veel anders dan die van ons ? Zwaarder of juist niet.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 10:17

ik geloof dat ze korter zijn, maar iets van 3 minuten. Je laat dus ook niet alles op beide handen zien.

verder is mij eens verteld dat je klasse E (einsteiger) altijd mag starten, A (Anfanger, vergelijkbaar met onze B) moet je een testdoen (grosses hufeisen 4 ofzo) en dan krijg je L (Leicht), M (mittel) en S(schwer).
Verder is het niveau ietsje hoger als bij ons, maar op zich wel vergelijkbaar.
Dit alles is mij eens verteld, dus kan iemand zeggen of het klopt???

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 10:53

Ze zijn idd iets korter, 3,5 tot 4 minuten. De proeven zijn wel veel meer uitgesplitst, een beetje zoals ook de internationale proeven. Als je dus bijv. binnenkomt, groet op X, en dan voorwaarts in verzamelde draf en bij B je volgende oefening krijgt, krijg je ook een beoordeling voor de verzamelde draf van C tot B.

Verder ligt het niveau gewoon anders als bij ons, ik heb hier nu 4 proeven liggen, L en M, en die varieren van M1/2 tot goed Z2 niv. Wat mij opviel is dat het galopgedeelte eerst verzwaard wordt, en later pas het drafgedeelte. In de hogere L proef wordt op S&T gereden (voorgeschreven, dus geen vrije keuze als bij ons) en heb je wel eenvoudige galopwissels e.d., dus zou je zeggen Z1 niv, maar in draf totaal geen zijgangen oid. In de M weer hetzelfde verhaal. In de M3 zit wel schouderbinnenwaarts en een appuyement in draf, maar wordt het galopgedeelte een stuk ingewikkelder, en moet je ook changementen laten zien (3x), in de M7 rijd je in een 20x60 baan en wordt ook het drafgedeelte ingewikkelder.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:29

kun je ze scannen en plaatsen hier??? lijkt me leuk om te lezen

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:44

ik kan het helaas niet scannen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:26

Kan je niet iets overtypen? Haha!
Lijkt mij ook erg leuk om te lezen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:50

werkontwijkend gedrag dan Schijnheilig

Aufgabe L5
nur einzeln
viereck 20x40 - dauer etwa 3 1/2 Minuten
geritten auf Kandar (=S&T)

A-X Einreiten in versammelten Trab
X Halten. Grüssen
Im versammelten Tempo antraben

C Rechte Hand
C-A Schlangenlinie durch die Bahn, 3 Bogen, rechts beenden

K-X-M Im Mitteltrab durch die Ganze Bahn wechseln
M versammelter Trab

(Ubergänge vom versammelten Trab zum Miteltrab und vom Mitteltrab zum versammelten Trab)

C Mittelschritt
(C-H-E) der Mittelschritt (coëff. 2)

E kurzkehrt links

(E-H-C) der Mittelschritt.

C halten. Pferdlänge ruckwärts richten. Daraus im versammelten Tempo angaloppieren

(C-M-B) der versammelten Galopp
B-X halbe Volte rechts

X Einfacher Galoppwechsel

X-E Halbe volte links
(E-K-A-F) der versammelte Galopp

F-E Ohne Galopwechsel durch die halbe Bahn wechseln, dabei 2 bis 3 Pferdlängen überstreichen

(E-H-C) der Aussengalopp

C Einfacher Galoppwechsel

M-F Mittelgalopp
F versammelter Galopp

(Ubergänge vom versammelten Galopp zum Mittelgalopp und v.v.)

A-X Auf dem Zirkel geritten (1/2 mal herum)

X-C Ohne Galoppwechsel aus dem Zirkel wechseln
(X-C) der Aussengalopp

C Versammelter Trab
Ganze Bahn

H-X-F Im Mitteltrab durch die ganze Bahn wechseln
F versammelter Trab

(Ubergänge vom versammelten Trab zum Mitteltrab und v.v.)

A Auf die Mittellinie abwenden
G Halten. Grussen

Im Mittelschritt am langen Zügel die Bahn verlassen.

Gesamtnoten:

Reinheit der Gänge, Ungebundenheit und Regelmässigkeit

Schwung (Frische, Elastizität der Bewegungen, Rückentäligkeit und Engagement der Hinterhand)

Gehorsam und Durchlassigkeit des Pferdes (aufmerksamheit und Vertrauen, Harmonie, Losgelassenheit, Maultätigkeit, Anlehnung und relative Aufrichtung)

Sitz und Einwirkung des Reiters, Korrektheit in der Anwendung der Hilfen.

Gesamtnoten all Koëff. 2.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:55

wat moet je hier eigenlijk mee?? wil je in Duitsland gaan starten??

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:02

Ik had ze anders ook nog wel ergens in een laatje, heb namelijk ook in Duitsland gereden (en gewoond uiteraard). Heb je plannen om daar te gaan starten?

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:03

Wat een leuke term "Aussengalopp", klinkt eigenlijk nog logischer dan contra.
Ik vind het idd een pittig proefje voor een L proef. Want ook in draf wordt al verzamelde draf gevraagd en dat is hier pas vanaf de M2.
Dus als Fitz in Duitsland "Anfanger" gelopen heeft hoeft dat nog niet eens zo heel laag geweest te zijn.

Kun je misschien zeggen op welke site ik die proeven kan bekijken? Ik word nu best nieuwsgierig wat er in een A-proef gevraagd wordt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:12

Ze komen niet van een site, de aardige receptioniste heeft ze gekopieerd en gefaxt Lachen Ik wist toch precies welke 3 proeven ik nodig had.

Volgens mij kennen ze dus ook niet zo'n systeem met iedere maand een andere proef, omdat je veel meer verloop binnen je klasse hebt. De hoogste L proef ligt qua niveau heel dicht bij de laagste M-proef. Zoals ik het begrepen heb kun je dus ook op 1 (meerdaagse) wedstrijd verschillende klassen starten, restricties gaan op basis van plaatsingen in bepaalde klasses.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:16

En jij mag daar met een Nederlandse startkaart aan mee doen??

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:25

Op een gastlicentie Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker