wat vinden jullie van verjaardagen van je paard vieren?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

wat vinden jullie van verjaardagen van je paard vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 16:37

als ze jarig is geef ik um dan altijd een dikke wortel en een appeltje..maar doen jullie wat als jullie paarden jarig zijn?of vindt je dat onzin?

Groetjes Nicole


Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:48

ik vind het aan de ene kant wel een beetje onzin, omdat ie toch geen benul ervan heeft dat ie jarig is, maar ik geef hem altijd wel wat extra's aan hem Vingers aflikken Haha!

of een fruit (groententaart) maken Haha!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:53

ze krijgt al genoeg maar ja als ze jarig is krijgt ze een taart gewoon ook omdta ik t leuk vind Haha! Haha! Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:08

Ik koop meestal niet echt iets speciaals. Meestal koop ik vantevoren iets met als excuus " Dit is voor zijn verjaardag" Haha!

Wel altijd lekker taart eten Vork

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:12

Meestal krijgt hij iets extra's toegestopt, maar verder doe ik absoluut niet aan verjaardagen van onze pony's.

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:22

Verjaardagen? Neuh, ik denk er weleens aan, een week van te voren: Oh volgende week is Isolda ook al 12 bv. Of een week later Haha!

Maar een kadootje? Hoogstens voor mezelf, maar dat heeft niets met haar verjaardag te maken *LOL*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:12

In het begin kocht ik trouw wat leuks (ehm.. een singel en halster, als ik het me goed herinner..), dit jaar heeft ze het met een prutje moeten doen dat ze niet eens lekker vond.. Had er thuis een behoorlijke tijd op staan brouwen, maar echt genieten deed ze niet. Verder niets.. Had wel een knalroze halster besteld (na het zien van dat van Once..), maar helaas zijn die niet verkrijgbaar hier.. Boos! Houd ze nog van me te goed..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:32

Mijn paarden worden elke dag al genoeg verwend Haha!.

Ik zeg wel even Happy B-day, maar krijg als antwoord meestal: "Zet me nou maar in het land!"

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 00:20

Ik weet alleen welke maand ze verjaren,
maar de data weet ik echt niet hoor!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 08:56

nee precies ik weett ook niet, obsess is van april maar de dag???
Ik vind t ook onzin hoor alsof die beesten er iets van merken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 09:19

Omdat Kawa mijn enige paard is weet ik wel wanneer hij jarig is.
Hij krijgt dan ook een appel of zo.
Anders ook vaak genoeg, maar dan ook.
Maar iets heel uitgebreids maak ik er niet van.

Toen ik nog meerdere paarden reed deed ik het niet, ik wist idd met geluk van welke maand ze waren, maar dat vaak niet eens.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:52

Meestal zi eik het voor die tijd in mijn agenda staan. Maar de dag zelf ben ik het vergeten, en de dag erna denk ik er weer aan. Dan krijgt ze sowieso een extra knuffel. Maar echt een kadootje of wat lekkers doe ik eigenlijk niet. Vroeger met mijn cavia's trouwens wel. Dan mocht de jarige in de woonkamer op tafel op een bord met allemaal lekkere dingen. Zelfs mijn ouders vonden het goed: cavia op de salontafel!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:14

Ik hoorde laats iemand zeggen dat elke paardenliefhebber wel moest weten dat alle paarden op 1 januari jarig waren Verward Wist ik niet

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:43

Ja officieel worden alle paarden per 1 januari een jaar ouder. Maar daar doen wij thuis niet aan hoor. Haha!

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:45

verjaardagen vieren? voor een paard? nou nee hoor dat hoeft van mij dus echt niet. Ik vind het onzin. dat je het paard dan wat lekkers geeft en extra knuffels vind ik normaal. maar zo'n echte verjaardag...hahaha!

Ik zag het laatst bij alle dieren tellen mee. daar vierden zo'n mensen ook de verjaardag van hun paard/pony met slingers en heel veel vrienden, familie enz enz........echt dom!!!!!! Het waren dan ook van die rijke stinkers om ze maar ff te noemen zo verwaand....misschien was dat wel niet zo...maar zo zag het er wel uit hoor!

-xxx-
Monique

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:20

Ik weet dat dat van 1 januari vroeger vaak werd beweerd. of het nog zo is, weet ik eigenlijk niet. Als ik in de papieren van Des kijk zie ook de gewone geboortedatum staan.
Hoe zit dat eigenlijk. Een paard dat in juni wordt geboren is dat 1 januari dan al 1 of nog maar 0? Erg vaag eigenlijk...

Kirrie
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-04-02
Woonplaats: limburg

verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:37

ik geef mijn paardjes altijd heel trouw iets op hun verjaardag *LOL*


meestal iets lekkers een taart ofzo Vork

ik hou van mijn beautje.En dragonballz is helemaal te gek!!:-)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:26

Ik vergeet het altijd... Haha!

Maar dat is toch niet erg? Zo'n paard weet dat echt niet hoor. Die hebben geen besef van een 'kalender'.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:41

Mijne kan een extra knuffel krijgen, maar krijgt echt niets speciaals op die dag hoor. Als ik hem wat speciaals wil geven (wat is speciaal?) dan doe ik dat gewoon, en ga ik niet op zijn verjaardag zitten wachten.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:39

grote sentimentele menselijke onzin!!!!

Een goede paardenliefhebber zorgt iedere dag goed voor zijn dier en dat is voldoende.
Ik erger me dood aan mensen die van paarden mensen willen maken!
Hierdoor gaat zowiezo van alles fout.
Een paard is een paard, en spreekt paardentaal en begrijpt paardengedrag. Daarom ben ik gek op ze, ik heb groot medelijden met paarden/pony's die als sentimentele pseudo demente bejaarde mensen worden behandeld en zich onzeker en ongelukkig gaan voelen.

Kortom ik vier geen verjaardagen!!! maar zorg dagelijks goed voor mijn dieren op een paardwaardige wijze.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 19:30

[quote="Riëtte"]Ik weet dat dat van 1 januari vroeger vaak werd beweerd. of het nog zo is, weet ik eigenlijk niet. Als ik in de papieren van Des kijk zie ook de gewone geboortedatum staan.
Hoe zit dat eigenlijk. Een paard dat in juni wordt geboren is dat 1 januari dan al 1 of nog maar 0? Erg vaag eigenlijk...[/quote]nou als je paard geen papieren heeft dan wordt het automatisch een jaar ouder per 1 januarie, anders gewoon volgens de geboorte datum (die op het papier staat) toch??

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:00

Dat verjaren per 1 jan. is vooral bedoelt voor in de wedstrijd sport.
Er word gezegt dat je met een 3 jarige mag gaan dressuren.
Met een 4 jarige B en L mag springen enz.

Nu zouden ze bij de bond, nu dus knhs, een beetje heel gek worden om te kijken of je paard al verjaard is. Vandaar dat jan. als datum is aan gehouden.


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:57

Mijn eigen verjaardag negeer ik volkomen, maar die van mijn kat en paard worden gevierd hoor!! Kleine cadeautjes voor de kat (uitpakken is spektakel) en als Nikit jarig is allerlei lekkers. Sterker nog, ik vier ook de dag dat ze van mij geworden is, feliciteer ik d´r met het manegepaard-af zijn Haha! Haha!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 18:57

haha..de vorige eigenaar van ons pup vierde de verjaardagen van hun honden en die hebben dus 16 honden..nou dat is echt grappig..
dan krijgen ze een taart van koekjes en kadootjes..dan gaan ze foto's maken enzo..echt leuk!! haha...maar dat vindt ik wel een beetje heel erg overdreven!

Groetjes Nicole

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:34

Ik zelf vind het eigenlijk ook onzin, maar bij de friezen op stal is er een gewoonte, dat degene wiens paard (of verzorgfries) jarig is, voor taart oid zorgt en wortels om de paarden te tracteren en de rest schrijft allemaal felicitaties op het bord. Op zich wel grappig, hebben we gedurende het hele jaar wel lekker vaak tractaties.

Over dat op 1 januari: bij Duvel hebben we geen papieren en toen hij gechipt was, heeft de veearts een formulier ingevuld datie nu 7 is. In zijn paspoort staat nu dus bij geboortedatum datie 1 januari 1995 geboren is.
In de draverijen enzo proberen ze geloof ik ook altijd o zo vroeg mogelijk in januari al veulens te hebben, zodat die altijd de oudsten zijn in de koersen van een bepaalde leeftijd, want de veulens uit een jaar lopen dan vaak tegen elkaar en een paard uit januari is dan uiteraard sterker en sneller dan een paard uit juli oid.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Miran, onpaard, Patriesje, Pippa13, voet en 8 bezoekers