HELP!!! mijn pony schud!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingetje

HELP!!! mijn pony schud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:14

Mijn pony die schud al een tijdje met zn hoofd (t was begonnen net voor de zomervakantie)... nu had ik hem eindelijk zover, dat hij niet meer schudde..
maar nu begint hij weer opnieuw!! Scheve mond
Het is niet dat hij een jonge pony is want hij is al 15.. (hij heeft M2 gelopen met het meisje van wie hij is) dus daar kan het ook niet aan liggen...
Ik rijd nu ongeveer een half jaar op hem (ik rijd ook pas 1,5 jaar nu).
Ze zeggen dat hij het doet om mij te pesten.. maar ik weet niet wat ik ertegen moet doen >;)
kunnen jullie mij tips geven aub... want ik weet echt niet wat ik er tegen moet doen!!!!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:19

Op wat voor een manier schud hij en wanneer???? Ik kan veel manier bedenken, dus beetje lastig om met oorzaak en ook vooral oplossing te komen.

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:23

Op de manier van.. hoofd omhoog en omlaag.
soms heel erg tegen de hand en da doet hij meestal of heel veel of bijna niet.. echt heel raar. Verward
maar ik weet ook niet waarom hij het doet..

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:30

Je zou er sowieso eens door een tandarts naar kunnen laten kijken, misschien zit er iets verkeerd wat pijn doet.
Misschien lijkt dat van mijn paard er een beetje op. Nadat ik aan de teugel heb gereden, of sowieso aan de teugel heb gezeten, gaat hij op en neer schudden. Dus bij uitstappen en wanener hij even lange teugel krijgt. Eigenlijk pakt hij de teugel dan gewoon af en is in protest. Ik moet dit bij hem afstraffen. Kan door extra bijdrijven, ophouding of een tikje ofzo. Kijk waar die van jou dan het beste op reageert, bij mij moet ik een tikje met de zweep tegen de hals geven.
Mochthet erop lijken, bij die van mij zal ik het nooit kunnen afleren, maar het is wel een vorm van protest.

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:41

hoelang doet jou pony het al?? want mijn pony heeft het pas na 15 jaar gedaan (hij doet het nu ongeveer 2 maanden en toen was hij er weer een maand vanaf en nu begint hij weer) ik dacht dat ik het hem toch nog had afgeleerd

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:47

Mijn pony heb ik zelf pas een paar maanden en rij er wel al anderhalf jaar op. Maar hij is vroeger verkeerd ingereden en verwaarloosd. Dus hij is nu helemaal opnieuw in training. Pas sinds hij in de training nagevelijk en aan de teugel moet lopen, doet hij het pas.
Ik kan dus niet zeggen of dat van die van jou hetzelfde is. Bij mij is het gewoon om de teugel uit mijn handen te halen en zijn hals overdreven strekken, wat hij van mij in training niet mag.

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 16:02

ze zeggen dat mijn pony door het vorige meisje dat erop reed (daar is hij nu nog steeds van en rijd op dezelfde club als mij) dat ze heel erg met haar handen rijd.. en ik ben blijkbaar heel zacht in de hand (k weet zelf niet precies wat het is maarja) kan het daar ook aan liggen?? en wat zou ik dan het beste kunnen doen?

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:34

er heeft ook net een heel stuk over hoofdschudden in het Bit gestaan...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:45

Ja, dit zou heel goed daardoor kunnen, dan is het ook het soort schudden wat die van mij doet. Omdat die andere harder met dr handen is en jij niet, gaat hij schudden om als het ware te kijken wat hij bij jou allemaal kan. Als ik ga uitstappen, doet hij het om te laten zien 'Zo zie je wel dat ik de teugel krijg!'. Het is dus geklier en kan een vorm zijn van geen respect hebben. Die van mij heeft gewoon die afwijking en das iets wat ik hem nooit helemaal zal kunnen afleren. Als die van jou het pas sinds kort is, zou ik eraan werken dat er een band komt, vertrouwen en dan ook respect. Laat zien wie de baas is!!