Weiland dilemma opgelost: ze gaat niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Weiland dilemma opgelost: ze gaat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 13:53

Zie dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ht=dilemma

We hebben besloten haar op stal te houden.
Helaas pindakaas voor haar, geen weidegang dit jaar.

Heb er nog niet helemaal vrede mee, vindt het zo sneu voor haar, maar ze doet het nu op stal zo ontzettend goed. Ze heeft er nog nooit zo goed uitgezien en ook nog nooit zo goed gelopen. Zit echt heel lekker in haar vel en begint steeds constanter te worden, evenwichtiger. Duidelijk een paard dat veel baat heeft bij regelmaat en we hebben in overleg, ook met mijn instructrice besloten dat ze dit jaar niet het land op gaat.

Zo balen dat er geen weiland bij stal is, dan was de keuze gauw gemaakt, maar die mogelijkheid is er gewoon niet. Voor 1 maand ofzo naar een andere stal verhuizen zien we toch ook niet zo zitten om diverse redenen.

Nulla tenaci invia est via



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:32

Je moet doen wat het beste voor haar is en niet omdat het zo nodig MOET ??

Ik heb wel weiland bij stal maar hij gaat daar niet in omdat ik geen zin in ongelukken heb. Ik weet niet of ik hem plezier aan doe als hij iedere dag klappen in het weiland krijgt of andersom.

Ik heb liever regelmaat door hem op stal te houden en s avonds genoeg aandacht en beweging te geven. Volgens mij weet hij niet beter dan dit regelmaat.

Ook eigenlijk wel raar als hij in de winter binnen moet blijven en in de zomer mag hij wel het land op Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 14:48

Prisca schreef:
Je moet doen wat het beste voor haar is en niet omdat het zo nodig MOET ?


Er moet niets, zijn gelukkig vrij om dat zelf te beslissen Haha!

Maar ik heb er gewoon nog niet helemaal vrede mee dat dit echt het beste voor haar is. Lichamelijk is het absoluut het beste, ze gaat hard achteruit op de wei, weet ook niet hoe dat komt. Maar geestelijk ben ik er nog niet helemaal uit, ze heeft het er wel altijd enorm naar haar zin aan de andere kant is ze nu met veel afwisseling en toch regelmaat ook de vrolijkheid zelve.

We hebben dit met z'n 3en besloten (heel fijn als de eigenaar z'n bijrijder betrekt bij dit soort beslissingen!), dus het zal heus wel het beste zijn, maar ik zit denk ik toch nog een beetje vastgeroest in het paard-moet-op-de-wei-principe ofzo.

En natuurlijk gelijk commentaar dat het zielig is Frusty (niet op stal gelukkig, daar doen veel meer mensen het zo)

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:54

Margreet schreef:
heel fijn als de eigenaar z'n bijrijder betrekt bij dit soort beslissingen!


Maar ik denk dat dit ook aan jou ligt. Je bent geen imbeciel (en ook geen pennymeisje Knipoog Schijnheilig ) Haha! Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 15:00

Das waar, het moet van 2 kanten komen!

(En normaal zou ze op de wei staan als haar eigenaresse op vakantie is, maar nu heb ik haar 2 weken voor mij alleen Party!! )

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:23

Kijk eens aan! Ik vind dat jullie capabel genoeg zijn om die beslissing te nemen, en als jullie vinden dat ze beter af is als ze op stal blijft, dan ben ik het daarmee eens. In de meeste gevallen is het heerlijk als je paardje lekker het land op kan, maar in zo'n situatie moet je paarden apart bekijken natuurlijk. Ik vind het zeker een goed plan omdat vooral Gipsje zich er beter bij voelt. Ze ziet er goed uit, loopt lekker, is vrolijk: wat wil je nog meer? Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:30

Ik denk wel dat je een goede beslissing genomen hebt. het is voor je paard zelf ook fijner om nu in vorm te blijven, i.p.v. dat ze straks weer terug in vorm moet komen. Ik denk dat het paard er toch het beste mee af is. En je kunt haar toch elke dag wel een uur of zo loslaten in de paddock?

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 15:42

Desiree schreef:
En je kunt haar toch elke dag wel een uur of zo loslaten in de paddock?


Die mogelijkheid is er gelukkig wel, maar dat maffe paard vind er dus geen drol aan in de paddock. Ze draaft naar het midden, zoekt een lekker plekje om te rollen, draaft richting uitgang en gaat staan brullen of ze er ajb uit mag. Ze zet echt de hele stal op stelten als je haar in de paddock laat (dus het gehinnik negeert) en ik ben als de dood dat ze een keer door de omheining heen knalt.
Ook met een ander paard erbij schiet het niet op, is na 10 minuten ook de lol vanaf en dan wil ze er alsnog uit en negeert dat andere paard gewoon.

Ze mag echt los en even lekker paard zijn, we proberen het bijna iedere dag weer, steeds iets langer alleen, maar ze vertikt het gewoon om fatsoenlijk door de paddock te scharrelen en hooi te eten zoals de meeste paarden doen. Raar beest...

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:53

Dus er is nog te eten ook in de paddock? nou, meer kun je niet doen hoor. Maar het is wel goed dat ze effe kan rollen tenminste. Is ze in de wei dan zoveel rustiger? ik zou haar vooral in vorm houden nu, als ze straks met pensioen gaat, kan ze nog vaak zat in de wei. Je hoeft er dus niet over in te zitten.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 16:04

Ja, is een ruif met hooi, maar dat raakt ze dus niet aan. Heel apart.
Op de wei is ze veel rustiger, ik denk dat dat te maken heeft met dat ze daar dan in een kleine kudde staat, onze paddock ligt achter de binnenbak, geen andere paarden in het zicht en meestal staat ze daar ook alleen, soms met een ander paard erbij met een draadje ertussen. Als je er zelf bij blijft is het beter, dan staat ze in ieder geval niet zo achterlijk te gillen, maar ze moet ook maar leren om zichzelf te entertainen hoor!
Plus dat ze een obsessie heeft voor gras eten. Grazen aan de hand vindt ze helemaal het einde, dus dat doe ik dan altijd maar nadat ze gerold heeft.

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 23:25

Mijn paard vind grazen aan de hand...euh...grazen in het algemeen ook helemaal geweldig, nu ze weer weidegang hebben wil ie ook niet in de paddock staan...
dan is het rollen en bij de uitgang zand gooien Knipoog

Vervelend als je niet alles kunt hebben...
succes!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:20

Ik weet niet hoe het met je eigen vakantie zit maar waarom ga je niet en week of 2 met je paard op vakantie naar een plek waar weidegang en leuke bosritten ed mogelijk zijn. Op die manier kan je paard even 2 weken relaxen, paar uur in het land en af en toe een lekkere buitenrit. Blijven jullie toch een beetje in conditie en is er daarnaast voldoende afwisseling.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers