lusteloze kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 19:07

Ze zit nu aan 3 medicijnen, eentje voorhaar hartruis, benakor. Nu eentje tegen de onsteking, prednoral en clavubactin. Ook een ontstekingremmer.
Het kan zijn dat de lever niet meer werkt door de buikvliesontsteking. Dat ze daarom ook hartruis heeft. Als deze medicijnen die ik vandaag heb gekregen aanslaan mag ik afbouwen met de medicijnen voor haar hart. Kijken hoe dat gaat.

Ik heb het allemaal in een vlaag gehoord. Het enige wat in mijn hoofd bleef spoken was de fip.
Pin me dus niet vast op deze uitleg, maar ik heb morgen rond half 12 een afspraak met haar staan en dan ga ik het allemaal vragen

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:50

Wendel schreef:
Ze zit nu aan 3 medicijnen, eentje voorhaar hartruis, benakor. Nu eentje tegen de onsteking, prednoral en clavubactin. Ook een ontstekingremmer.
Het kan zijn dat de lever niet meer werkt door de buikvliesontsteking. Dat ze daarom ook hartruis heeft. Als deze medicijnen die ik vandaag heb gekregen aanslaan mag ik afbouwen met de medicijnen voor haar hart. Kijken hoe dat gaat.

Ik heb het allemaal in een vlaag gehoord. Het enige wat in mijn hoofd bleef spoken was de fip.
Pin me dus niet vast op deze uitleg, maar ik heb morgen rond half 12 een afspraak met haar staan en dan ga ik het allemaal vragen

Ik begrijp het meis, op dat moment gaat alles langs je heen en hoor je alleen de dingen waar je hoopt dat ze wat mee kunnen.
Heb je geen antibiotica? of helpt dat niet tegen die ontstekingen?

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:11

Ik denk dat ze daarom die ontstekingremmers krijgt, waarom ze die prednoral krijgt zal ik morgen vragen. Want dit is een prednison uiteraard. Dat is dus ook een ontstekingsremmer geloof ik. Ze krijgt dus nu dubbel op. Daarom moet ik voor het weekend verbetering zien.

Edit: Ik ben me een beetje aan het inlezen op buikvliesontsteking/ fip
Er word overal gezegt dat dit hetzelfde is. Een besmettelijke buikvliesontsteking is fip. Maar heb je ook een andere soort buikvliesontsteking? Een niet besmettelijke?
Ik heb hier namelijk haar zusje ook lopen. Moet ik die ook laten testen?
Wie kan me hier antwoord op geven?

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:02

clavubactin is een antibiotica

en fip is idd besmettelijk, als je katten b.v. weleens vechten dan zou ze dus die andere ook besmet kunnen hebben, je kunt fip vergelijken met hiv bij mensen

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:21

Weer een update: Poes heeft inderdaad een buikvliesontsteking maar ook een leveronsteking.Had het gisteren niet goed mee gekregen.
Ze denkt niet aan Fip omdat ze al dusdanig opgeknapt is vanaf vrijdag.
Nog wel is het zo dat we een dikke verbetering moeten gaan zien met het eten en drinken. Volgende week woensdag moeten we weer op controle.
Maar ze oogde volgens de Da al fitter als vrijdag. Klopt ook wel want vanaf dinsdag heeft ze niet meer gespugt en is al het eten ( niet veel ) er in gebleven.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:37

Ik blijf voor haar duimen! +:)+

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:53

dat is niet niksinderdaad, verwacht de DA dat ze weer helemaal zal herstellen?
(en duimt door....)

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:56

Ja de dierenarts is positief. Helaas heeft ze toch wwat stress gehad vanmorgen, al haar eten is er weer uitgekomen. Zi is nog niet lekker op haar maag, loopt steeds te smakken en te slikken om de mond.
Zal nog wel weer wat uitkomen. Ben vandaag vrij dus zal haar in de gaten houden

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:29

zo te lezen is ze behoorlijk misselijk ;( Ik duim voor je dat ze goed op gaat knappen en dat je nog jaren plezier van haar mag hebben

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:23

Gisteren is alles er verder ingebleven hoor geluukig maar.
Ook vanacht en vandaag zit alles er nog in. Ze eet mondjes maat, alleen nog geen brokken. Ze heeft blikvoer van de da, speciaal voor de nieren en lever. Dat stinkt..... Niet normaal maar ze eet het wel.
Wel krijgt ze ng steeds 3keer op een dag een half pilletje okugest. De antibiotica moet eerst gaan werken voordat ik hiermee wil gaan afbouwen.
Ze heeft vandaag voor de 3de keer haar medicijnen gekregen, en ik vind haar gelukkik wel wat opgeknapt.
Het feit dat ze een beetje eet en in haar doen en laten niet achteruit gaat, vind ik dat het 'beter' gaat.
Maar oke woensdag moet ik weer naar de da en ik hoop dat ze voor die tijd toch goed opknapt

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:28

als er maar vooruitgang in zit meis, dat is het belangrijkste

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:53

Zal nog even een update plaatsen: Poes is beter verklaard door de dierenarts. De slijmvliezen waren weer mooi wit, ze is weer helder en rent weer achter de muggen aan.
De AB was maandag morgen de laatste, ik heb nog voor 4 dagen aan prednison. Die moet ik afmaken en ik hoef niet meer terug te komen voor controle.
Poes eet weer, maar alleen nog maar blikvlees. Op den duur moet dit ook weer goed komen, maar ze moet eerst extra kilo's kweeken. Dus poes word nog even verwent.
Heb er al weer even een traantje om gelaten. Ben weer helemaal blij.
Ze heeft dus geen FIP, maar het waren 'gewoon' ordinaire ontstekingen.
Wel blijft ze eerst aan de hartmedicatie, want haar hartruis blijft er zitten. Nou als dat alles is ben ik al blij. Hier kan ze wel een aantal jaren mee vooruit.

Poes speelt niet meer voor kanarie werd er gezegt bij de DA ivm met haar gele slijmvliezen. Ben zo opgelucht, kan mijn hyperventilatie ook weer afzakken. Was alweer een week strondbenauwd door de zorgen

Anoniem

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:18

Fijn dat het weer beter gaat en ze aan het opknappen is, niet niks wat ze onder de ledenen had, en kan me voorstellen dat dit ook erg veel vergt van het baasje (Weet er alles van had pas weer rust als het beter ging)

Op naar het herstel!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:20

Chiqa schreef:
Fijn dat het weer beter gaat en ze aan het opknappen is, niet niks wat ze onder de ledenen had, en kan me voorstellen dat dit ook erg veel vergt van het baasje (Weet er alles van had pas weer rust als het beter ging)

Op naar het herstel!



Voor het baasje was het inderdaad zorgelijk. Nachten doorgehaald met haar, afgelopen week wat meer slaap genomen. Moet immer ook fris en fruitig op het werk verschijnen. Hopelijk gaat ze een dezer dagen ook weer gewoon brok eten, en dan is het helemaal goed

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:21

hoii gelukkig gaat het beter met je kat!
ik heb niet je hele topic gelezen hoor, dus vandaar dat mijn rectie ook niet meer zo van pas komt, maar zag de titel lusteloze kat en toen gingen de alarmbellen rinkelen bij mij.
De kat van mijn zusje had dit ook en die bleek anemie te hebben (soort van bloedarmoede ziekte) fijn dat dat niet het geval is bij jouw kat!

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:34

Ik ben blij met dit goede nieuws! :j +:)+

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:13

Goed nieuws! +:)+
gelukkig dat het weer goed gaat met 'r!
Succes nog even met de laatste loodjes, maar komt nu vast weer helemaal goed

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:04

Verafjord schreef:
clavubactin is een antibiotica
en fip is idd besmettelijk, als je katten b.v. weleens vechten dan zou ze dus die andere ook besmet kunnen hebben, je kunt fip vergelijken met hiv bij mensen

ehm, ik denk dat je FIV bedoelt en niet FIP...

wat een goed nieuws voor je poezel, vertroetel dr maar lekker en stop dr maar vol met lekkere hapjes :)

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:21

cissy schreef:
Verafjord schreef:
clavubactin is een antibiotica
en fip is idd besmettelijk, als je katten b.v. weleens vechten dan zou ze dus die andere ook besmet kunnen hebben, je kunt fip vergelijken met hiv bij mensen

ehm, ik denk dat je FIV bedoelt en niet FIP...

wat een goed nieuws voor je poezel, vertroetel dr maar lekker en stop dr maar vol met lekkere hapjes :)



Oke Fiv dus. Weer wat geleerd. Dacht dat het Fip heette

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:26


Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:28

cissy schreef:
FIV is kattenaids en FIP is buikvliesontsteking. Je wilt ze allebei niet hebben!
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... P/fip.html
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... t/fiv.html
aan FIP gaan ze zeker dood en met FIV kunnen ze nog een poosje leven als je mazzel hebt.



Dan had ik het dus wel goed. De dierenarts had het wel over Fip. Wel een buikvliesontsteking. Want die heeft ze inderdaad gehad..... Ook een leverontsteking.
Dit was een ordinaire buikvliesontsteking, die niets te maken had met FIP. Gelukkig maar