Welke cap verplicht bij NPC proefjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Welke cap verplicht bij NPC proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 09:42

Ik als westernruiter ga deze zomer een paar NPC proefjes (B+L dressuur en B springen) rijden om mijn fjordje Model te krijgen. Dressuren gaat overigens erg goed.
Nu heb ik 2 caps een fluwele (oud model met elastikje) en een veiligheidscap van Casco, maar die is wit.
Zijn er vandaag de dag (heb al 10 jaar geen dressuurwedstr. meer gereden) nog eisen aan caps tijdens wedstrijden (kleur/model)? Want in het proevenboekje verwijzen ze naar het wedstrijd regelement w.b. kledingeisen. Maarja waar vind ik dit. Ben niet lid van een " engelse" rijvereniging, of staat dit ergens op internet?

Alvast bedankt!
Viv

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 16:51

ik durf het je niet te zeggen... maar is het nie zo dat je maar tot je 21e bij de NPC mag starten???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 08:06

nanka schreef:
ik durf het je niet te zeggen... maar is het nie zo dat je maar tot je 21e bij de NPC mag starten???


Blijkbaar niet want het is via het stamboek. Om je fjord model/ster te krijgen heb je 2 keuzes: IBOP of NPC proeven. Aangezien de IBOP behoorlijk zwaar beoordeeld wordt probeer ik eerst de NPC proeven wel.
IBOPpen kan ik altijd nog.
Viv

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:08

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar op de volgende site staat een wedstrijdreglement:

http://www.hippix.nl/

daar zal het vast wel ergens tussen staan.
ik ben bang dat je cappie met het elastiekje idd niet meer voldoet (elastiekjes mag nl allang niet meer, toen kwam het kinbandje (hoe noem je zo'n ding met zo'n bakje voor je kin Verward ) wat nu ook al niet meer mag en nu is het gewoon zo'n ding wat je onder je kin door hebt).
maargoed, aan de andere kant zie je ook professionele ruiters die zich er niks van aantrekken en ook nog met een cap met elastiek rijden en dan vaak ook nog eens het elastiek niet onder je kin, maar boven op de cap (laatst was er een concours in Eindhoven op tv en toen was er zelfs een die na een hindernis de cap eraf viel en die sprong gewoon door en er werd niks van gezegd)
maar officieel volgens het wedstrijdreglement mag dit niet meer volgens mij, iig niet bij de pony's.
maargoed, bij de pony's is dit strenger dan bij de paarden. (en waarom zou ik niet weten en vindt ik ook ten grootste onzin).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 07:58

Bij de NPC proeven van het stamboek is er geen verschil tussen pony of paard, t zijn allemaal dezelfde merkjes.

schreef:
een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed; voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.


Dat wordt dus mijn fluwelen dopje want veiligheid stata tussen haakjes, want ik ga geen zwarte veiligheidscap kopen voor 2 dressuurproefjes als ik normaal gesproken western rij. Beetje kostbaar grapje.

Thanx, leuke site verder van Hippix by the weg.

Viv

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:05

je hoeft inderdaad geen veiligheidscap op op conours. Ik heb ook gewoon mn oude doppie op.
Je hoeft je kinbandje niet eens om.

Succes als je gaat starten!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 13:58

obsession schreef:
je hoeft inderdaad geen veiligheidscap op op conours. Ik heb ook gewoon mn oude doppie op.
Je hoeft je kinbandje niet eens om.

Succes als je gaat starten!


Joepie!!!! Dus ook niet gewurgd worden door mn cappie.
Ik vraag wel of ik met springen die witte chapion op mag, vindt ik toch ff wat veiliger want dat gaat er wat ruiger aan toe.

Thanx, ben benieuwd wat het gaat worden. Meestal loopt ze super in vreemde bakken dus heb goede hoop.
Moet wel zeggen dat ik veel profijt heb van de western training nu ik af en toe wat dressuur erbij pak Haha! . En die Troela vindt alles goed en leuk.

Viv

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:00

Met springen is t wel verplicht hoor. Zo'n champion geval niet maar iig wel een veiligheidsbandje om dus met zon zweetbak eronder!