Schoorl

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 18:19

Hay!
Ik was vanmiddag met mijn moeder in Schoorl,omdat zij daar ook heeft gewoont (najah,bergen dan Knipoog ) maar ik wou even wat weten...Omdat mijn moeder & ik daar wat van plan zijn:

-Is er middelbaar onderwijs in schoorl,zo nee,wat is het dichts bijzijnde middelbare school?

-Is er een rijvereniging?

-Hoe is het hippische gebeuren daar?

-zijn er betaalbare huizen en/of éénsgezins huurhuizen (betaalbaar)?

ik hoop dat jullie me een eindje op weg
kunnen helpen! Alvast bedankt Schijnheilig Lachen


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:08

- Of er in schoorl een middelbare school zit zou ik niet weten, maar in Alkmaar zitten ze wel

-ja een rijvereniging is er wel weet alleen niet meer hoe heet.

-Hippische gebeuren is heel druk Haha! wat wil je met het strand en duin naast de deur Kwijl

-de kust plaatsen zijn duur om te wonen.
Voor een eengezins woning is 5 ton heel normaal(guldens)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:31

in schoorl zit geen middelbare school geloof ik
me nicht moet altijd naar alkmaar fietsen en anders zou ze wel naar schoorl op school gaan!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:40

voor opleidingen e.d. zit er weinig in schoorl, maar met paardengebeuren des te meer....Je hebt in ieder geval duinmanege van poelenburgh....vind zelf de eigenaren niet zo aardig, maar verder wel goede manege.
Verder kun je er natuurlijk geweldig paardrijden (zee, strand, bos, duinen)....ik ben jaloers op je.
Huizen zijn wel erg duur.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 14:29

Zat er nou in Bergen zo'n internationale school?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:36

Volgens mij zit die er ja in Bergen1

Ik reed net toevallig langs Schoorl en daar stond een manege hoe heette ie nou, iets van Mangelhof (ofzo)

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:39

In Camperduin (ligt vlak bij schoorl) heb je ook een hele leuke manege ik weet niet of ze daar ook les geven maar je kan daar wel heel leuk vrij rijden en lekker naar het strand. En de huizen zijn daar idd heel duur helaas. En een school.... ehm Alkmaar is er vlak bij.....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:30

De Mangelhof is een pensionstal, geen manege. Ik heb er een tijd gestaan.
Voorheen was dat manege Bergen, daar heb ik leren paardrijden.

Schoorl is echt een heel hippische plaats, veel maneges, handelaren en pensionstallen. Locatie is dan ook uitermate super.

De huizen zijn duur. Frusty Helaas...

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Re: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:15

jamylover schreef:
Hay!
Ik was vanmiddag met mijn moeder in Schoorl,omdat zij daar ook heeft gewoont (najah,bergen dan Knipoog ) maar ik wou even wat weten...Omdat mijn moeder & ik daar wat van plan zijn:

-Is er middelbaar onderwijs in schoorl,zo nee,wat is het dichts bijzijnde middelbare school?

-Is er een rijvereniging?

-Hoe is het hippische gebeuren daar?

-zijn er betaalbare huizen en/of éénsgezins huurhuizen (betaalbaar)?

ik hoop dat jullie me een eindje op weg
kunnen helpen! Alvast bedankt Schijnheilig Lachen


-Volgens mij is er geen middelbaar onderwijs is Schoorl,in Bergen en Alkmaar wel.Bergen is goed te doen op fietsafstand,veel kinderen bij mij op school komen uit Schoorl.(ik zit in Bergen op school)

-Ja er zijn rijverenigingen,de Schildknapen en de Duinridders.Je zou ook eventueel bij manege van Poelenburgh kunnen lessen(dat is in Schoorl)

-Zoals ook eerder gezegd,maneges,prachtige rij lokatie(bossen,strand,duinen)

-Dat weet ik niet zo goed,volgens mij best wel duur(ligt er trouwens aan wat jij duur vind)

Veel succes Party!!

liefs layla d

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:24

Ha, schoorl is niet te betalen qua woningen, 5 ton is inderdaad normaal voor een tussenwoninkje (in guldens). Dit geldt trouwens voor de meeste plaatsen hier in de omgeving... Boos!

Wel is Schoorl een hele leuke plaats met inderdaad veel mogelijkheden voor ruiters.


anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:00

Ik woon zelf in Groet, dat is ook gemeente Bergen, dus zal een poging doen om te antwoorden Haha!

-In Schoorl is geen middelbaar onderwijs, zoals al eerder gezegd werd Knipoog , in Bergen heb je er een paar zitten die op alle nivo's les geven en je hebt er ook de europese school zitten, in Alkmaar heb je helemaal veel middelbare scholen, ik zelf heb jaren naar Alkmaar gefietst wat redelijk te doen was namelijk 13 km, bergen was voor mij 8 km, maar de BSG waar ik toen heen wou stond toendertijd niet zo goed aangeschreven.

-In Schoorl heb je voor de paarden de duinridders en voor de pony's de schildknapen(horen gewoon bij elkaar), ben er jaren lid van geweest en heb er veel wedstrijden gereden, er word naar mijn mening goed lesgegeven, lidmaatschap is zeker niet duur en er worden gezelige dingen georganiseerd.
In bergen heb je de kennemerruiters, hier heb ik zelf nooit gereden, ik ken alleen hun wedstrijden, ze zijn wel een stuk kleiner dan de club in schoorl.

-Ja wat zal ik zeggen van het hippisch gebeuren hier, het stikt iig van de paarden, verzorgpaardje is zo gevonden, en het paardenvolk is erg leuk en gezellig hier Haha!

-De huizen zijn bij ons inderdaad erg duur, voor een huis met de mogelijkheden voor een paard aan huis moet je zeker weten meer dan 1 miljoen gulden betalen, een normaal rijtjeshuis kost hier minstens 4 ton.

Hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen heb, vraag maar raak dan!![/quote]

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 15:32

Ehmz,zijn er leuke HUUR huizen?

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:34

Er zijn wel huurhuizen, maar dan moet je ingeschreven staan bij onze gemeente, de wachtlijsten zijn erg lang, de jeugd hier kan vaak ook niet in de gemeente blijven door een te kort aan huurhuizen, maar voor meer informatie daar over kan je beter de gemeente even bellen.

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie