verzorgpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

verzorgpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 15:46

hoi
gewoon even een vraagje uit nieuwsgierig heid wat mogen jullie allemaal met je verzorg paard en hoevaak
lijkt me wel leuk om te weten
en oja hoe komen jullie er aan

liefs brenda


IloveOrlando

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:18

Nou ik mag eigenlijk alles met me verzorgpaard. En dan bedoel ik ook echt alles dus ook stallen uitmesten! Is niet zo leuk Misselijk en het stinkt maar daarvoor in de plaats mag ik wel rijden in een bak van 20 bij 80. Lekker galopperen Haha! *LOL* Haha! !! Ik mag ook buiten rijden ik ga dan meestal naar het bos of ik ga wel eens naar buslloo dat is een heeeeeeel groot natuurmeer met stranden, waar je ook weer lekker kunt galopperen ookal moet je wel op de ruiterpaden blijven. Maar dat doe ik eigenlijk nooit. Ik ga meestal in het weekend en maandag, vrijdag en donderadg avond. Maandag en vrijdag niet altijd maar donderdag en weekend wel altijd.
Ik kwam bij me verzorgpaard door me vriendin, want zij verzorgde ergens en toen zei die man mijn neef woont verderop en ik wil je wel eens zien rijden. En toen is ze naar die neef geweest en toen is ze daar gaan rijden. Ik ben toen een paar x mee geweest, ik kon toen zelf nog niet rijden en dat heeft me vriendin me dus op die pony aangeleerd *LOL* . Nou een tijdje later had die neef een pony die nog niet verzorgt werd en dat ging ik dus doen en dat doe ik dan al sinds vorig jaar september en in juni/juli begon ik te leren paardrijden. Nou heel lang verhaal hoop dat je niet in slaap gevallen bent Slapen Gaaaap doei groetjes Party!!

I Love Orlando 4-ever!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:19

ik heb nou op dit moment een "verzorgpaard"
zet het even tussen 2 haakjes want ik betaal er de stalling voor. daar staat tegenover dat ik er alles maar dan ook echt alles mee mag doen. dus bijna van mij. de eigenaar betaalt alleen nog de hoefsmid kosten enz wel zelf...
hij kan zelf niet rijden vanwege izjn rug dacht ik en ik heb er veel plezier van...
dus ik mag er echt heel veel mee gelukkig ook want ik hou er niet zo van om alles onder regels te moeten doen. bij hem is er maar 1 regel en dat is dat je elke dag moeten komen geen probleem dacht ik zo Party!! *LOL*

Love the life that you live, live the life that you love

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:19

ik heb 2 verzorgpony's het zijn zeg maar de bejaarden pony's van de manege!!! ik mag ze in de paddock zetten wandelen poetsen enz! niet rijden zijn ze te oud voor.

In de zomer staan ze dag en nacht in de wei

Hoe ik er aan kom...Ik was een dag op de manege en werd er gevraagd of ik ze wilde poetsen, toen de keer daarna zeiden ze je mag ze poetsen wanneer je wil en als je ze in de peddock wil zetten moet je het even vragen, je mag er ook mee wandelen als je wil. en na een maand of 1.5/2 toen mocht ik er mee doen wat ik wilde dus zodoende

xx

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:56

Haha, ik ben de enige die wat kan met mijn verzorgpony, de rest heeft haar allang op gegeven, dusse... ik mag alles!! Maar ik heb er ook wel heel hard voor gewerkt om die band met haar te krijgen...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:56

Ik rijd Candy elke dag, ik kom dus ook elke dag.. En mag er alles mee wat ik wil. Dus gewoon als eigen pony beschouwen. Lachen Maar helaas waren er vandaag kopers dus ik denk dat ze verkocht is.. Verdrietig

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:55

nou ik krijg mijn verzorgpony heel vaak uit de wei maarja.. dat moet ik gewoon nog ff leren. ik mag daar ook alles alleen kan dat dus niet.. ze hebben daar alleen een wei. geen stallen, geen bak.. wel een zadelkamer(tje) met eeen stoepje ervoor.. dus wat ik met haar mag.. ik mag op concours ik mag buitenrijden en gewoon waar ik zin in heb.. echt BETERR

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:06

ik mag alles doen... mesten (hoeft niet als ik niet wil... de eigenaresse vind het leuk Verward ) buitenrijden (maar doe ik voor eigen veiligheid niet), dressuur, lessen, wedstrijden (doe ik niet omdat ik het met hem niet zie zitten), losgooien, longeren (voor zover zijn botsplinters dat toelaten) het enige wat niet mag is springen ivm de botplinters in zijn been!

inprincipe mag ik alles met hem doen!

Ik ben via mijn instruktrice op deze stal gekomen, ik heb eerst haar Z-paard (inmiddels verkocht) verzorgt, toen ben ik 3 jonge paarden van de eigenaar gaan verzorgen, waarna ik gevraagd ben voor een 13 jarige merrie (was mei 2001) en die is in september verkocht Verdrietig en toen vroeg de eigenaresse van Leo of ik hem wilde verzorgen na eerst een paar gereden te hebben ben ik hem gaan doen! En nog steeds doe ik het andere paard van instruktrice regelmatig, en als zij op vakantie is doe ik hem ook! Voor andere stalgenoten doe ik ook tijdens vakanties hun paarden!

En inmiddels zijn 2 van die 3 jonge paarden verkocht en staat er nog 1 op stal.. nou ja op de wei! Lachen

....

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 21:02

jammer voor je hoor nath
en de rest vind ik wel leuk om te leze hoe jullie er aan kome Lachen *LOL*

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:09

Ik mag alles met Smokey. Ik mag haar meenemen op vakantie en eigenlijk alles wat je ook met je eigen paard mag doen.
En daar hoef ik geen cent voor te betalen gelukkig!

Ik ben aan haar gekomen toen kennissen van m'n oma hoorden dat ik kon rijden, en toen vroegen ze of ik Smokey niet wilde verzorgen.
Nou ja; daar kun je bijna geen nee tegen zeggen!
Ik verzorg haar inmiddels bijna 9,5 jaar en ik rijd ook bijna 10 jaar.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:10

chatelaine schreef:
jammer voor je hoor nath


Ze is gelukkig nog niet weg. Lovers Het jongetje is er gister heel hard afgevallen toen hij met haar ging springen maar waarschijnlijk willen ze Candy toch maar dan ruilen ze haar om met een pony van hun die ik dan hoop en denk ik weer mag gaan rijden. Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:22

Ik mag alles met me verzorgpony Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:22

Ik mag alles met me verzorgpony Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:26

alles, dus ook wedstrijden, buitenrijden, lessen, enz. Verder natuurlijk ook mesten en voeren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:42

Ik mag echt alles met Bun.Alleen niet rijden.Daartegen rij ik wel voor de wagen en mag straks ook wedstrijden rijden.Als Bugs (het veulen) groot is mag ik daar ook alles mee doen.Omdat die wat groter en sterker is mag ik meschien ook op rijden!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:01

Toen ik Bolivia nog verzorgde, verzorgde ik haar 2 keer in de week en toen mocht ik ook alles met haar doen, alleen niet van het erf af. Rijden deed ik ook niet, omdat ze best vervelend had en later ook last van artrose kreeg.
Ik ging meestal freestylen of longeren, of een beetje over het erf lopen en grazen aan de hand.. Poetsen natuurlijk..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:10

rijden, ook les en westrijden, mesten, borstelen, africhten, keuringsklaar maken, eigenlijk alles.
Hoe ik er aan kom?? gewoon als 11-jarige gevraagd, en ben nu 23 en kom nog steeds bij dezelfde mensen Haha! Haha! Haha!
Ze zijn speciaal voor mij van de NF kleine maat naar NF grote maat, en later NRPS D (NPA)en nu NRPS kleine maat (NRA) overgegaan. Het is een handelaar, dus na 2 jaar is hij vaak uitgekeken op een paard, maar eentje heeft hij nu al 4 jaar. De andere ook al 3 jaar (zelf gefokt)

Verder rij ik nog op paarden van iemand anders, Hoe ik daar kom??? Hij heeft mij gevraagd (vlak voor m'n buluitreiking)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Alenthe05, Bielsje, BlauweSteen, idion, Malle_meid, MiniTrex113, tienus63, vilheide, WendyKtH en 143 bezoekers