NRPS kampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

NRPS kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:36

Heeft er hier iemand meegedaan aan de NRPS kampioenschappen en zo ja, hoe is het gegaan? Ik kan nog nergens de uitslagen vinden Verward
Heb dit jaar niet mee kunnen doen, omdat mijn zus training had bij Alice Lozeman Haha! Haha!
Bij de pony's deed ik altijd wel mee (2 keer NRPS kampioen in de Z2 dressuur }> }> )



Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:46

Nog geen uitslagen op de NRPS-site?

Wij zijn er geweest, mijn zusje heeft er gereden met Ameretto. Ik zat eigenlijk te wachten op een verslagje van haar, maar ik denk dat ze het te druk heeft, ze is iig nog niet online geweest. Daarom maar ff een verslagje van mij.

Ameretto kan zich met dressuur nogal heet maken waardoor hij zich gaat spannen. Lau heeft vorig jaar één keer M2 met hem gestart bij de pony's, waar ze best spijt van heeft aangezien ze achteraf liever nog een tijdje M1 was blijven starten bij de paarden. Maar goed, ze mag dus niet terug en nu moest ze dus M2. De jury had een hoop commentaar (waar ze zeker wat aan heeft) en op basis daarvan hadden we niet echt hoge punten verwacht (hooguit 140 ofzo Haha!). Ze bleken echter nog 152 punten te hebben, met allemaal zevens voor de galop. Nog niet eens zo slecht dus.

In het klassiek ging het heerlijk, helaas 4 strafpunten door een pechbalkje en in het jacht waren ze foutloos maar met niet zo'n snelle tijd omdat Ameretto de hele tijd liep te bokken. Dit was ook de eerste keer dat Ameretto een 'paardenparcours' liep (bij de pony's reden ze M, dus nu bij de paarden L). Lau vroeg zich af of de afstanden geen problemen zouden geven, maar Ameretto heeft een vrij ruime galop en het bleek dat hij de afstanden in deze parcoursen zelfs nog fijner aanpakte dan de afstanden in de ponyparcoursen. Dat geeft dus hoop voor het vervolg van zijn carrière bij de paarden. Al met al waren we heel tevreden.

Ik heb er heel wat leuke paarden bij zien lopen, o.a. de enorme vos van Alice Lozeman, een Krimh (mijn favoriete Arabische hengst) uit een Burggraaf-moeder. Krimh zelf is 1.50, dit paard was minstens 1.70 maar met hetzelfde koppie als Krimh. En natuurlijk een hoop bonten: de mooiste vond ik El Pinto du Vi, een bonte met weinig wit van Ed King Hill. En erg leuk dat hier pony's en paarden op dezelfde wedstrijd startten, ik mis die ponyconcoursen toch wel hoor.

Het enige minpunt van de dag was het ongeluk dat plaatsvond tijdens het DL-springen. Een jongen viel van zijn pony, werd een eind meegesleept en bleef vervolgens doodstil liggen. Zijn been lag in een rare hoek, waarschijnlijk gebroken. Het duurde eeuwen voordat de EHBO erbij was en vervolgens duurde het nog minstens een half uur voordat de ambulance er was. Al die tijd lag het springen stil. Dat was op zich nog niet zo erg (hoewel het daardoor flink uitliep), maar dat wachten op die ambulance duurde voor het gevoel uren. Het zal wel druk geweest zijn waardoor dat ding niet eerder kon komen, maar toch.

Maar goed, wij hebben in ieder geval een hele leuke dag gehad, en afgezien van die paar buitjes (gelukkig hadden we regenjassen mee) is het de hele dag lekker weer geweest!

BTW Dynamiek was er ook, zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=56993

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 07:16

Ja Karin,

Ik heb inderdaad ook naar die paperclip zitten te kijken tezamen met de eigenaar van krimh, hij is echt groot, hij is het grootst gefokte krimh die er is. En hij is pas 5 jaar oud. Ddekking is via KI gegaan omdat zijn moeder ook zo groot is, volgens mij kwam hij uit een ...... : Verward Kan er momenteel niet op komen, ina heeft het wel tegen mij gezegd. Haha!

Ik vondt het ook een leuk paard.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 08:40

dynamiek schreef:
...Ddekking is via KI gegaan omdat zijn moeder ook zo groot is, volgens mij kwam hij uit een ...... : Verward ...


Burggraaf-moeder dus, KWPN (zie in mijn bericht hierboven). Leek me geen kleintje als ze al een zoon van over de 1.70 voortbrengt. Maar echt een superpaard om te zien!

BTW leuke vrouw hè, Ina? Ik heb ooit een winter lang les van haar gehad, heb toen veel op een zoon van Krimh gereden, Kismet. Maar dat was een grote pony, niet te vergelijken met die Paperclip.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 07:06

Ja dat was het uit een burggraaf, kon er niet meer op komen Haha!
Ina is inderdaad een leuke vrouw, ze zal je altijd helpen.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers