nieuw paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 16:54

hoi ik wil een paard dat goed is in springen maar ik weet niet zo goed vat het beste paard is voor springen? ik wil gaag weten dankje xxxxxxxxx leoni p.s. wil je der een foto bij doen?
:# :# :#


nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:20

een paard dat egwoon goed springt..tja..ik wete niet echt hoe dat uitteleggen valt..
mijn buurman heeft 2 paarden te koop staan, waarvan er wel 1 goed kan springen vindt ik..
ik weet niet of je in de buurt woont maar anders moet je hem effe bellen.pb dan maar!!

Groetjes Nicole

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:24

Als jij een goed springpaard wil, dan ben je niet de enige! Dat willen zoveel mensen, zelfs Jeroen Dubbeldam.
Maar zelfs Jeroen heeft niet allemaal topspringers onder het zadel. Waarom niet? Omdat ze zo verrekte zeldzaam zijn!
Als je hier zomaar even een plaatje en een ras neer kon zetten van 'dat is een goed springpaard', dan was het allemaal veel eenvoudiger geweest.
Maar helaas...
Punt 2... Hoe vindt je een goed springpaard!
Leer heel, heel goed paardrijden. Zorg dat je gevoel krijgt voor paarden, en ze precies kan volgen op de sprong. Leer dan om heel goed naar paarden te kijken, bestudeer de manier waarop goede en mindere paarden springen, en leer te onderkennen waarom een paard een goed springpaard is (techniek, karakter, etc).
Vervolgens moet je
A) Een hele goede baan vinden en veel geld verdienen
B) Je rijke papa/mama/opa/oma/oom/tante om heel veel geld vragen
Dan ga je op zoek naar het paard waarvan jij intussen kan zien of het een topper is, en je koopt hem! Piece Of Cake! Haha!
****************************************
Ehhm, ik neem aan dat je gewoon om een ras vraagt ofzo.
Sommige KWPN-ers, Holsteiners, Hannoveranen, Volbloeds, etc. kunnen goed springen. Over het algemeen is er bij ieder niet al te zwaar en wel correct gebouwd paard een kansje dat ie kan springen.

Maar vergeet niet dat welk toppaard dan ook alleen op zn best kan springen als er ook een vreselijk goede ruiter op zit! De combi doet 't 'm!
(De Sjiem heeft ook bij verschillende ruiters gestaan voordat ie in de spotlights kwam met 'boerenjongen' Dubbeldam)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:49

of je wint gewoon de loterij, is ook handig Haha!

Groetjes Nicole

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

tja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:50

ja wij zijn ook op zoek naar een paardje en we zijn er een op het oog maar ze kan alleen b dresuur maar super springen ik laat nog wel wat meer horen als wij geen intressen hebben ok groetjessss


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers