Klinisch keuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Klinisch keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 13:41

Hoi!

Hoeveel kost het bij jullie om je paard klinisch te laten keuren? En hoeveel kost het als je je paard ook röntgisch laat keuren? Dan heb ik tenminste al een beetje een idee hoeveel ik daarvoor opzij moet leggen, ja, ik weet t, bij iedere DA verschillend!

En hoe zouden jullie het regelen met de betaling? Als het paard afgekeurd wordt, moet dan de eigenaar de kosten betalen en als het paard goedgekeurd wordt, moet ik dan de kosten betalen? Of dat je gewoon de kosten deelt (of het paard nou afgekeurd of goedgekeurd wordt...)? Ik heb het laatste gedaan, maar als het paard nou afgekeurd wordt, dan ben ik wel geld kwijt! Wat zouden jullie iig doen?

Groetjes,
Sanne

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:46

Ik ben voor een klinische keuring 175 en voor een volledige 450 euro kwijt. Wij gaan wel naar een redelijk dure praktijk maar ik vind niet dat je op dit soort dingen moet bezuinigen. Zelf laat ik altijd de eigenaar de keuring betalen als het paard afgekeurd wordt, soms moet je wel 5 paarden laten keuren voor je er eentje goed hebt, anders bel je al je geld al kwijt. Ik betaal liever iets meer geld voor een paard als de helft van een keuring bij afkeuren.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:25

ik was 60 euro kwijt voor klinish keuren

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:55

Wij betaalden 150 gulden voor klinische keuring inclsuief voorrijdkosten.
Madeleine en ik hebben dat betaald omdat we haar in de verzekering moesten doen voordat we met haar naar buiten mochten (buitenritten dan). Achteraf vind ik dat we de keuring hadden moeten delen met de eigenaars, die gebruiken het keuringsrapport namelijk ook als ze verkocht wordt om aan te tonen dat ze goedgekeurd is.
Maar Madeleine en ik kunnen de verzekering laten overnemen door de nieuwe eigenaars.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:11

bij mijn DA is klinisch keuren 60 euro, maar ik deed het samen met castreren en kostte het maar 45 euro.

ik zou als hij af wordt gekeurd dat de eigenaar de keuringskosten betaalt en goed wordt gekeurd jij natuurlijk. ik weet niet hoe duur röntgenologisch(?) keuren is bij mij DA