eerste dag in de wei...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

eerste dag in de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 19:12

Vandaag hebben we mn pony dus gehaald(nog geen vaste naam Knipoog )
toen we naar zijn stal kwam begon hij te hinniken Lovers daarna hebben we hem in de trailer geladen en ik had hem er binnen 5 minuten in, terwijl het de vorige ruim een half uur duurde! de rit met de trailer ging best goed alleen in het begin best wild.

daarna kwamen we dus aan, en Yentl en Expensive stonden al klaar want we gingen eerst in de buurt op zon veldje beetje wandelen zodat ze een beetje aan elkaar konden wennen zonder kennis te maken. de heenweg erheen(veldje) kon ik hem al nauwelijks houden en expensive was ook trekkerig op dat veldje ging het in het begin best goed maar later werd hij heel wild en ging ook een keer steigeren, toen heb ik mn kennis hem terug in de wei laten zetten. alle paarden(5) gingen kennismaken met hem, maar dat ging niet zo goed. ze gingen er allemaal achternaan rennen en vooral Expensive, die stond ook het eerst in die wei.

later rende die paarden niet meer achter hem aan alleen Expensive.
best zielig, hij deed helemaal nix, maar Expensive is nou eenmaal de 'leider' in de wei.
toen stond hij in een hoek en Ex kwam eraan, en mn pony sprong over het stroomdraad! maar gelukkig ging hij niet ver weg want het was een doodlopend weggetje, en ook ging hij uitzichzelf naar me toe Lovers

daarna weer in de wei en zijn we na een tijdje naar huis gegaan, want er was visite.

maar later gingen we weer terug en expensive had een bloedwond en mijn alleen op zn rug wat kale plekken.
ook was in 1 hoek het draad slap en later kwamen we Jan tegen en die zei dat mn pony tegen het draad aan was gerent Verdrietig
(dat is hij nu aan het maken)

maar nog steeds rent Ex achter hem aan.
hoe kunnen we ze vriendjes laten worden? of in ieder geval normaal met elkaar omgaan?


Groetjes Laura en Yentl Knipoog


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:15

ik heb geen idee!
ah wat zielig voor die pony van die wond op zijn neus!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 19:19

neus?? Expensive had een wond op zn nek en mijn op zn rug alleen wat kaal.

misshcien weten we waarom ex bij hem wel zo doet en bij de andere paarden in de wei niet... misshcien is hij jaloers? want ik ben hem natuurlijk best veel aan het knuffelen enzo en bij die andere niet.
dan doe ik hem voorlopig bijna alleen buiten de wei aandacht geven misshcien gaat het dan over?

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:46

laat ik beginnen met dat ik het super vind dat je pony er is!!!! was je vandaag niet jarig? in ieder geval gefeliciteerd!!!!

Ik zou het ook niet weten waarom exp. zo doet. Ja misschien jaloers. dat hoop ik maar, want misschien gaat het dan wel sneller over.....maar ook al is dat het niet. Ik hoop dat het snel goed zal gaan! ik hoor het wel via msn!:)

-xxx-
monique

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 08:50

Ja, dat si altijd zo hoor. Het is zielig, maar het moet gewoon, je kunt er niets aan doen. Na een paar dagen is het vast wel over.

Gefeliciteerd met je pony!!! En wat wordt de naam nou?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 09:32

bij expensive komen vaak nieuwe paarden in de wei en tegen hun doet hij dat niet?
maarja ik denk dat de naam Sturm's Passion wordt en gewoon als roepnaam dan Passion. is het wat?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:33

lau.dat komt denk k dat ie alleen erbij is gekomen,

dat moet het haast wel zijn,

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 09:34

ja of dat hij jaloers is of dat hij de 'kudde' misschien te groot vind?
ik hoop dat het vandaag neit meer is ik ga er straks weer heen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:36

hoelaat ga je? ik heb nog steeds nix gehoord van monique of zij wel komt enzow..

maar ik ga dalik ook even dan zie ik je wel ja maar ik denk niet dat hij het te groot vindt,haha

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 09:39

weet nog niet hoelaat maar sinds die merries erbij zijn gekomen doet hij toch ook een beetje zo? ach ja gewoon kijken hoe het vandaag gaat !

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:44

staan ze met merries en ruinen? Verward

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:58

ja en dat is al lang zo geweest hoor
en nu is het een 'probleem'

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:09

Ik meen uit een ander topic dat jouw paard net is gecastreerd. Hij is dus echter naar mijn idee nog niet al zijn hengstenstreken kwijt. Het is ook nog een jonge pony dus het is meer dan logisch dat er een concurrentie strijd plaatsvind in het land. Dit kan even duren maar het kan ook zo over zijn.

Wat is niet zo slim vind is een pas gecastreerde ruin bij merries op het land gooien. Dit omdat de meeste pas gecastreerde paarden de eerste 3 tot 6 weken vruchtbaar blijven. Corrigeer me als dit niet zo is.

Verder wens ik je veel plezier en geluk toe met je pony.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 10:16

hoi,

volgens mij is dat niet zo hoor, maar misschien heb je wel gelijk.
die van mij rent gewoon de hele tijd weg, ze vechten niet met elkaar ofzo.
en die man van wie die merries zijn die wist dat er een pas gecastreerde ruin in komt te staan die dag dus als die nog vruchtbaar zou zijn zou hij ze weg weg gezet hebben!

mn moeder is er net nog heen geweest en hij zat te rollen Lovers
en ook stond hij nog wat apart maar niet meer zo erg als gister.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:42

Hij is voorlopig nog wel vruchtbaar hoor, hoelang precies weet ik niet, dat moet je anders even navragen bij je dierenarts.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:43

Met jaloesie heeft het niets te maken, het gaat erom dat hij er als laatste bij is gekomen en je hem meteen in de groep hebt gegooid..
Je kunt het beste een stukje wei voor hem alleen afzetten en ze aan elkaar laten wennen met een draadje ertussen.Zo heb je minder kans op gevechten e.d.
Je pony is nu gewoon nieuw is de groep en de andere paarden moeten hem vertellen dat hij ONDERAAN de rangorde staat.Het is dus ook heel normaal dat ie niets terug doet omdat hij laagste in rangorde is.
Hij moet het dus allemaal ondergaan totdat het alle paarden wel duidelijk lijkt wie wiens plaats is.
Komt er bij dat ie tot voor kort hengst was en nog heel jong...mijn D-pony vrat mijn jaarling in het begin ook op (toen was ze nog veulen, ik had ze toen net) een veulen kan zich niet verdedigen en doet dat ook niet omdat hij dan kan loopt om uit de groep te worden gegooid (door zich te misdragen) en dan is ie heel kwetsbaar voor roofdieren (weet hij veel dat ie hier niet zitten) in een groep is hij veiliger en zal dan ook alles doen om erbij te mogen horen en zijn plaats te leren kennen.
Binnen een half jaar (mss eerder) zal hij wel eens de bazen van de kudde uit willen proberen (beetje spelenderwijs vechten), maar nu moet hij eerst alle paardjes leren kennen en dat kan idd nog als eens met geweld gaan..

In het vervolg zou ik niet de pony ineens in de vreemde kudde gooien en hopen dat het goed gaat, er hadden ergere dingen kunnen gebeuren met alle gevolgen vandien...

Mss dat nu alles is opgelost in de kudde (de eerste momenten zijn het spannendste vaak) maar als het niet zo is zou ik ze toch maar even op een apart stukje zetten dat ze kunnen wennen aan elkaar.Zo heb ik het ook gedaan (zo doe ik het altijd) en dat geeft na een tijdje geen/nauwelijks problemen meer omdat ze hem/haar al kennen.
Soms kunnen de gevolgen niet te overzien zijn van een vreemde pony in de groep dus je kunt daar in de toekomst beter rekening mee houden..

verder kun je er niets aan doen, das nou eenmaal kuddegedrag en daar moet alles heel duidelijk en goed georganiseerd zijn als ze willen overleven (zit al sinds de oertijd in een paard ingebakken) het kan even duren eer ze hem "accepteren" maar dat zal heus wel komen.

succes ermee

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:00

Ze moeten gewoon even aan elkaar wennen, gaat heus wel over!!!
Maar iniedergeval, gefeliciteerd met je paardje en veel plezier ermee!!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 14:19

vandaag ging het alweer een stuk beter!
ik denk dat het over een paar dagen wel over is.
gister avond ging expensive alleen maar draven achter hem aan terwijl hij eerst hard deed galoperen. en vandaag waren ze ook dichter bijelkaar zonder dat er iets gebeurde.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:27

Maar eeh...je pony is nog wel vruchtbaar hoor, lekker als er dan allerlei merries bijstaan. Niet echt over nagedacht.

Verder gaat dat gedrag van die paarden vanzelf voorbij.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:51

hey Laura, je pony is idd nog vruchtbaar hoor!! De eerste paar weken kan hij gewoon nog veulentjes verwekken.

Dat in het weiland komt wel goed, Flair staat swinters altijd buiten met de pony van een vriendin van me, toen ze voor het eerst bij elkaar stonden waren ze elkaar aan het bijten en trappen, en nu zijn ze onafscheidelijk.


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 15:05

ehh XoNo...dat zijn niet mijn paarden die merries hoor en die eigenaar weet heel goed dat Passion pas gecastreerd is en erbij zou komen te staan, maarja...eigenwijze mensen he..
ik wist niet dat paarden nog vruchtbaar bleven omdat ik zelf eerder wel mn bok heb laten castreren en die waren niet vruchtbaar daarna, oke wle een ander dier maja Haha!

en er staat nog een ruin in de wei, maar die zit de hele tijd 1 van die merries aan het dekken Scheve mond !

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:24

Hij is nog iets van 6 weken vruchtbaar. Zeker weten.
Chester is een tijd terug ook gecastreerd en mocht ook ruim een maand (6 weken dus) niet bij Pompidou staan.

Ik zou, om die 2 problemen in een keer op te lossen; een stukje wei afzetten voor Passion, iop deze manier kan hij én wennen aan de groep, én hij kan de merries niet dekken.

Lijkt mij echt een heel goede oplossing!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:33

nou ..... (eigenaar van de merries) is zo dom dat die de paarden erbij laat staan, als hij zo goed alles weet, dan zou hij ze wel weg hebben gehaald maarja
het gaat al stuk beter

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:56

Anneke schreef:
Hij is nog iets van 6 weken vruchtbaar. Zeker weten.
Chester is een tijd terug ook gecastreerd en mocht ook ruim een maand (6 weken dus) niet bij Pompidou staan.

Ik zou, om die 2 problemen in een keer op te lossen; een stukje wei afzetten voor Passion, iop deze manier kan hij én wennen aan de groep, én hij kan de merries niet dekken.

Lijkt mij echt een heel goede oplossing!


extra een stuk wei af zetten voor ...(eigenaar van de merries)? hij heeft minstens 6 grote weien en hij vond het geen probleem ze weg te zetten als ik Passion hengst liet.
en het gaat al best goed in de wei vanavond had niemand achter hem aan gerent

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:27

...... maar vanmiddag wel.. maar wel heel kort hoor

gelukkig!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers