lusteloze kat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:06

Wendel schreef:
Nee geen medicijnen voor de hartruis. Daarvoor was het nog een te lichte hartruis. Met een uurtje gaat ze naar de Da. Ben er ziek van. Ik hoop dat ze mee naar huis mag


Wat een onzin heeft de DA dat gezegd? Elk ruisje moet serieus genomen worden, want binnen no time kan de hartspier gaan verdikken en de kat sterven of benauwd worden omdat het bloed niet meer goed circuleerd.

Met medicijnen kan de druk op het hart verminderd worden en gaan ze op dat gebied veel en veel lange rmee, bovendien is het een zeer pijnlijke dood.
Als ik jou was zou ik me niet met een kluitje in het riet sturen en een ecg of medicijnen vragen.


Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 11:12

Omdat ze niet benauwd is gooit de Da dit lusteloze niet op de hartruis. Nu ook is ze niet benauwd. Maar oke ik zal mijn moeder instrueren dat ze hier ook even op moet gaan hameren.
Ik zelf kan helaas niet met haar mee. Heb het werk gebelt om te vragen of ik even iets later kon komen maar helaas was dit niet mogelijk. Mijn moeder gaat met haar heen, weet ook dat ik niet met alles akkoord ga en dat ik veel voor mijn beesten over heb

niks, noppes, nada

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:23

Als eerste heel veel succes!
Zal duimen dat ze het snel vinden en kunnen oplossen.

@ Chiqa; niet meteen zo dramatisch doen.... er staat nergens dat de DA de hartruis niet serieus heeft genomen. Aangezien de hartruis bekend is, neem ik aan dat daar eerder al (uitgebreid) naar gekeken is. Maar de huidige klachten kunnen iets compleet anders zijn.
Als er een lichte hartruis is, maar met foto's (en eventueel scan) is er geen aanwijzing voor vergroot hart, druk op middenrif, vocht in de longen etc. dan kan de keus om geen medicijnen te geven heel logisch zijn.
Hartruis, zeker een lichte, heeft vaak, maar lang niet altijd te maken met acuut gevaarlijke hartptoblemen.
Je doelt waarschijnlijk op digoxine, is nou ook niet bepaalt snoepgoed, dus als het niet nodig is zou ik het ook niet geven.

Wendel, ik vermoed dat de DA zal niet meteen de hartruis als oorzaak ziet omdat ze niet benauwd is. Maar alle andere dingen die je noemt zijn wle serieus genoeg om d'r snel goed na te laten kijken; succes!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 11:27

Oke bedankt voor de opheldering. Heb gisteravond specifiek nog gevraagt naar haar hartruis, en hij zei ja hij is te horen, maar het komt vaker voor. Hij was er dus niet van onder de indruk. Straks zal mijn moeder wel weer vragen en ik eis dat ik haar niet in deze toestand weer mee naar huis krijg. Ze ligt alleen maar, slaapt. Is nog niet naar de bak geweest en haar blikvoer heeft ze ook niet gehad. Heeft er alleen maar wat mee geslikt. Dus vandaag nog geen eten gehad. Wel drinken gelukkig.
Mijn andere kat mag haar niet eens aanraken. Dan begint ze te grommen.
Ze heeft geen pijn maar is duidelijk niet lekker

niks, noppes, nada

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:30

Wendel schreef:
en hij zei ja hij is te horen, maar het komt vaker voor. Hij was er dus niet van onder de indruk.


Dat kan hij alleen beoordelen als er een hartfilmpje gemaakt is begrijp dat dit niet gebeurd is?
Natuurlijk hoeft ze niet nu ziek te zijn van de ruis, die verschijnselen zijn anders maar neem aan dat je wel het beste wilt voor je kat en dr nog lang van wilt genieten. Een ruis is toch een tikkende tijdbom.

Succes vanmiddag bij de DA hoop dat je moeder wat verder komt.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:41

arme ding... :(:) hoop dat de DA snel wat voor d'r kan doen.

Misschien kun je, je moeder nog even het volgende vragen;
onze oude kater heeft ook een keer veel moeite gehad met de narcose, bleek met z'n hartruis ook niet helemaal goed te gaan.
Toen ie een paar jaar later weer geopereerd moest worden heeft de dierenarts gas-narcose gebruikt ipv spuiten; brengt een stuk minder risico met zich me voor dieren met hartafwijkingen.
Onze kater kwam daar ook een stuk vlotter uit.
Mochten ze vanmiddag wat met 'r gaan doen, kan je moeder misschien vragen of ze dat in ieder geval kunnen gebruiken.

@ chica; de dierenarts was bekend met de hartruis, weten wij toch niet of er toentertijd foto's, scan en/of filmpje zijn gemaakt?

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:58

sterkte en veel succes! een hartruis bij een jonge kat is toch helemaal niet zo goed?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:03

Nee, is ook niet goed, maar het kan verschillende oorzaken hebben en ook verschillende mate van ernstigheid (sorry, is dat een woord??). De ene kat heeft het vanaf z'n geboorte en wordt 20, de ander gaat met 2 jaar dood aan hartproblemen en zoals onze kater zijn er ook die er op latere leeftijd pas last van krijgen (dat laatste is dan niet van toepassing op TS haar poes).
Daarom is het zo moeilijk om daar vanaf hier iets over te zeggen.
Ben het met Chica eens dat er naar gekeken moet worden, maar aangezien de dierenarts ervanaf wist neem ik aan dat dat eerder ook gebeurd is. En de redenatie van de DA om deze klachten hier niet automatisch aan toe te schrijven klinken wel logisch.

(edit en niet helemaal van belang voor TS; onze kater kreeg het op latere leeftijd, toen het erger werd heeft ie wel medicijnen gehad, daarmee ging het hartstikke goed. Later hebben we 'm in moeten laten slapen omdat ie lymfeklierkanker had.
Daarna hebben we in februari voor onze poes een nieuwe kater uit het asiel gehaald; 12 jaar en bij controle bij de DA... hartruis! Foto's gemaakt, geen afwijkingen aan het hart te zien, een aangezien hij erg levendig, speels en niet benauwd is besloten om nog geen scan te maken; narcose is een risico voor 'm, maar volgende maand weer controle; kijken of er varanderingen zijn en dan verder beslissen voor scan, medicijnen etc....
en, nee ligt niet aan het water hier; onze poes van 14 heeft een supergoed hart ;) )
Laatst bijgewerkt door Jolo op 23-07-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:08

succes straks en sterkte,
hoop dat het allemaal weer goed komt
wij hebben soms ook wel bij een van
onze katten dat die zich niet lekker voelt
overgeven , snot uit de neus etc.
maar naar een dagje gaat het bij
onze poezen meestal wel weg
wij denken dan we kijken het een dagje
aan maar anders gaan we naar de DA
onze katten kunnen ook wel eens een dagje
zich niet lekker voelen maar onze katten eten
en drinken dan meestal wel alleen een beetje suf
lopen en hele dag slapen maar ik hoop dat het voor
jou ook allemaal weer goed komt. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:26

Een DA kan door de stethoscoop niet horen of zien hoe het hart er aan toe is,
vandaan mijn zorgen die ik uitspreek.
Ik heb ook een kat met een matige ruis, maar die krijgt wel medicijnen op mijn eigen wens.
Gewoon omdat ik niet wil dat het proces sneller gaat dan nodig, want beter zal het nooit worden.

Balen joh dat jij het al zovaak mee heb gemaakt! je doet er helaas niets aan gewoon een kwestie van pech.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:50

en hoe is het afgelopen TS?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:01

Nieuws? :=

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 20:51

Ik heb nieuws en ben boos en teleurgesteld in de Da van gisteren. We hadden vandaag een andere da. Deze heeft nogmaals geluisterd naar het hart. Maar deze da vond de hartruis wel zorgwekkend.
Ook heeft ze bloed afgenomen om te kijken naar de lever en nieren.
Ik heb dus nu eerst voor 2 weken benakor meegekregen en dit moet ik haar geven voor de hartruis.

Ze raarde me aan om hier morgenvroeg mee te beginnen maar ik heb geen zin om nog een slechte nacht in de moeten gaan dus heeft ze nu alvast een pil gehad.
Ik hoop dat ze nu snel zal opknappen, maar wil misschien nu ook te snel.
Na dat ik het verhaal hoorde, ben ik eigenlijk uit mijn vel gesprongen en heb geprobeerd de dienstdoende Da van gisteren aan de telefoon te krijgen.
Helaas was hij net bezig, ze zou een aantekening maken en hij zou me terug bellen vanmiddag.
Het telefoontje moet nu nog komen dus die hoop heb ik eerst laten varen.
Ik ben van onderstelling dat een kat in een nacht niet van een afgeschoven hartruis naar een zorgwekkende hartruis kan gaan.
Heb mijn verhaal ook gehouden bij zijn assistent en die kon het alleen maar met me eens zijn. Maar het hoe en wat kon ze niet zeggen maar wel dat ze mijn kat vanmiddag had gezien en hij echt ziek was.

Heb nog tegen haar gezegt dat ik niet voor de flauwekul kwam en dat ik nu het gevoel had gisteren er met een goedkope smoes de deur was uit gewerkt.
Ook dit kon ze zich voorstellen en beloofde mij dat de dienstdoende Da van gisteren mij zou bellen.
Jammer dat het zo moet gaan. Maar ik ben blij dat ik niet de 3 weken ( dat had hij gisteren gezegt) af heb gewacht voor bloedonderzoek.

niks, noppes, nada

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:59

Jeetje zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je erg teleurgsteld bent!!
Ongelooflijk dat beide dierenartsen zo verschillen met hun oordeel!!
Heel veel sterkte voor je kat..
Ik hoop dat hij snel opknapt nu met de juiste medicijnen..
En er niks enstigs uit het bloed komt..

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:07

Hmmm,mijn 'vage' indruk was dus toch helaas van toepassing ;(
Hopenlijk wordt ze nu wel goed begeleid.
:(:)

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:09

pfff, dat is zeker niet niks!! heel veel succes ermee, ik zou nooit meer naar die dierenarts terug gaan. Is hij helemaal gek geworden!
Succes met poezelbeest

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 21:17

Tja wat moet ik dan? Dacht dat ik deze dierenarts kon vertrouwen helaas.
Ben er wel over uit dat als ik binnenkort weer naar de Da moet dat ik de vrouwelijke van vanmiddag weer vraag. Weet hoe ze heten daar gelukkig en Joris hoeft niet meer aan de poezen te komen.
Net een kleine verassing gelegt in de bak. Was nog wel diaree (waarschijnlijk ook van de ontworming van gisteren) maar dat is wel een teken dat er wat ingekomen is de afgelopen dagen en dat de darmen nog werken.
Ze gaat straks weer met me mee de douche in, dan drinkt ze weer water. Tenminste dat was vanmorgen ook zo.

niks, noppes, nada

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:24

vond het ook al zo vreemd dat er niet nader naar die hartruis is gekeken, alleen als ik jouw verhaal lees denk ik eerder aan een leverprobleem, heb helaas de laatste tijd bij ons in de praktijk ook een aantal van die katten gehad ;(

Ik ga voor je duimen dat het bij jouw kat niet zo is

Mannen worden nooit volwassen, alleen het speelgoed wordt duurder
Vera (Lenngard x Gardar) en Exel (Wiljonm x Brusvein)

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 21:33

Lever en nieren worden bekeken door middel van het bloedonderzoek..

Kijk ik ben realistisch genoeg en weet ook dat dit zo voor haar geen leven is. Ze is nu te ziek om nog lekker te leven. Mocht er uit het bloedonderzoek dingen komen die niet meer te verbeteren zijn laat ik haar, hoe moeilijk dit ook is, wel gaan.
Tja maar hoe komt een jonge kat aan een lever probleem.
Wie kan me dat uitlegen, is dit aangeboren?

niks, noppes, nada

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:35

Wendel schreef:
Lever en nieren worden bekeken door middel van het bloedonderzoek..

Kijk ik ben realistisch genoeg en weet ook dat dit zo voor haar geen leven is. Ze is nu te ziek om nog lekker te leven. Mocht er uit het bloedonderzoek dingen komen die niet meer te verbeteren zijn laat ik haar, hoe moeilijk dit ook is, wel gaan.
Tja maar hoe komt een jonge kat aan een lever probleem.
Wie kan me dat uitlegen, is dit aangeboren?


tja hoe komt een kindje van 4 aan leukemie? zoiets is moeilijk te zeggen, maar ook al is het een leverprobleem dan hoef je je kat nog niet op te geven hoor. Met een speciaal dieet kan hij heel oud worden.

Mannen worden nooit volwassen, alleen het speelgoed wordt duurder
Vera (Lenngard x Gardar) en Exel (Wiljonm x Brusvein)

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 21:39

Nee dat weet ik hoor en ik ga ver als het om mijn dieren gaat, maar daar integen ben ik wel realistisch.
En ik ga er nu vanuit dat ze me morgen gewoon weer komt begroeten als ik van bed kom. Maar dat had ik al eerder gezegt ik wil misschien te snel

niks, noppes, nada


jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:40

Nou niet direct in paniek raken!
Misschien heeft ze gewoon wat fouts gegeten of een virusje opgelopen.
Met een gevoelig hart heeft dat waarschijnmlijk meer gevolgen dan voor een andere kat.
Wacht het onderzoek maar rustig af voordat je aan het ergste gaat denken...

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:42

jodi schreef:
Nou niet direct in paniek raken!
Misschien heeft ze gewoon wat fouts gegeten of een virusje opgelopen.
Met een gevoelig hart heeft dat waarschijnmlijk meer gevolgen dan voor een andere kat.
Wacht het onderzoek maar rustig af voordat je aan het ergste gaat denken...


Plus dat met deze temperaturen de wat "zwakkere" dieren nu extra last hebben van hun "kwaaltjes"

Mannen worden nooit volwassen, alleen het speelgoed wordt duurder
Vera (Lenngard x Gardar) en Exel (Wiljonm x Brusvein)

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-10 21:45

Dat moet ik ook maar doen inderdaad. Eerst rustig afwachten.
Maar ben er wel van onder de indruk hoor. Pfff zieke beestjes wat een drama.
Heb de afgelopen week net iets te veel mee gemaakt met de vee- stapel, dus dit breekt me een beetje

niks, noppes, nada

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:48

ja dat geloof ik graag, je bent nog het verlies van je paard aan het verwerken en dan is je poezenkind ook nog eens ziek, heel veel sterkte met alles :(:)

Mannen worden nooit volwassen, alleen het speelgoed wordt duurder
Vera (Lenngard x Gardar) en Exel (Wiljonm x Brusvein)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, Googlebot, IASCrawler, JackAebe, jazzejam en 21 bezoekers