Mijn mening over MKZ

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 17:09

Hier is mijn mening over MKZ, is niet zo positief maar ik denk dat MKZ ook niet zo positief onderwerp is. Ik ben niet zo'n super doordenk type over dit soort dingen dus als het een beetje onlogisch klikt komt dat daarom:

Volgens mij is het afslachten van koeien en al die andere dieren helemaal niet nodig. MKZ is maar een virus. 50% van alle dieren die het krijgen gaan er dood aan, maar de rest overleefd het en krijgen het never nooit meer. Het moord wel 50% uit maar wij doen nu 100%. Volgens mij is dat afslachten alleen maar nodig zodat de regering meer geld krijgt, omdat besmet geweeste dieren 1 tot 2 jaar niet vervoerd mogen worden en dan gaat de regering een beetje verlies leiden, en dat is zo erg!( Misselijk ) Maar als ik een boer was die niet de dieren heeft om ze aan de slacht te verkopen houdt van zijn dieren(dat weet ik omdat ik er 1 ken) zou er alles voor doen om zijn dieren te houden dus ook 2 jaar niet vervoeren! Dus ik snap die regering echt niet. Wat vinden jullie?

Groetjes Sanne


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:51

Eeh, wel ff alles in perspectief houden, hè..

50% van de complete veestapel is iets heel anders dan 100% van de besmette bedrijven (wat dus echt maar een fractie is van het totaal aantal dieren in NL).

Maar heb je enig idee wat er met de hele vleesmarkt gebeurd als er 2 jaar niet vervoerd en ge-exporteerd mag worden?

Dit gaat echt niet over 'een beetje geld', dit gaat over een complete sector die dan compleet over de kop gaat..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:56

is eten wel economie te noemen dan? Kijk Bart, als we gaan filosoferen, dan mag je je mouwen alvast opstropen.
IMO is eten iets wat iedereen nodig heeft, en waar dus helemaal geen prijskaarjte aan mag hangen. En aangezien landbouw bijna alleen maar eten is... En bovendien is het not-done zoals die diertjes behandeld worden. Schandalig, omdat het goedkoop is, en ja, dat een dier een leven is, dat bedenkt niemand zich. Ik vind dat het economisch belang echt NIET mee mag tellen als het om dieren en indirect mensen gaat. Maar ja, we leven in een tijd en maatschappij die mij niet zo aanstaat eigenlijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 20:16

daarnaast vergeet Sanne nog 1 reden waarom ze de dieren niet laten uitzieken en dat is omdat uitzieken complete dierenmishandeling is zie eerdere berichtjes daarover

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 20:42

Hoi,
Ik ben het met jullie beide een Nimber en Laui! Ik heb inderdaad niet naar die reden gekeken. Maar volgens mij kan de regering wel wat extra geld geven(desnoods de prijzen verhogen) om (klink een beetje wreed) slachtdieren vanuit buurlanden te halen. Maar ja, niet dat wij er veel aan kunnen doen. Ik weet zelf niet hoe MKZ voelt(en daar zal niemand ooit achter komen) als we dat wisten konden we bedenken of de regering nou gelijk heeft of niet. Maar dan zouden ze wel de manier waarop veranderen.

o, en Bart, ik bedoelde ook 50% van de besmette bedrijven. En 100% wordt nu afgeslacht. Daar moet je me gelijk in geven.
_________________
No Pain No Game, Rock And Roll

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-05-07 20:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-05-07 20:46 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:39

Hmm, ik weet dat dit een gevaarlijke discussie is, al helemaaaaal op een paarden forum, maar goed Knipoog

Eeh, Laui, klinkt allemaal leuk en errug idyllisch maar eeh, zo werkt het in het echte leven niet..

De voedsel industrie is wel degelijk een redelijk volwaardige arbeidssector en dus gaat daar ook veel geld (en ook levens) in om. Daar kan jij het misschien niet mee eens zijn maar zo zit het nu eenmaal in elkaar (en zo zit het (helaas?) ook al eeuwen in elkaar).

Dan is het misschien wel zielig dat die dieren afgemaakt worden maar als daarmee voorkomen kan worden dat half nederland stil komt te liggen en er nog veeeeeeel meer dieren sterven of ernstig ziek worden door MKZ dan vind ik dat (tot op zekere hoogte) redelijk verantwoord..

Ander verhaal is dat hele inentingsverhaal.. Als daarmee de verspreiding ook voorkomen kan worden dan ben ik zondermeer ook voor inenting ipv preventief ruimen e.d. Of ja, in principe ben ik voor. Ik heb geen idee wat de lange termijn effecten daarvan zijn.

Maar meteen zeggen van 'ruimen is zielig dus dat moet je niet doen' daar kan ik me niet zo heel erg in vinden..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:53

IMO is dit een zinloze duscussie....komt wel een beetje nega over hè, maargoed.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:53

Lachen
Dat zijn discussies over meningen meestal wel hoor Knipoog
Oh well..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie