te voorwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 12:02

hoi,hoi kvika is nog al een snelheids duiveltje Extreme duivel en op zich gaat het wel
ze is niet gevaarlijk ofzo
aan het eind van het pad stopt ze wel en ze zal nooit zomaar de weg over galopperen maar soms is het best wel vervelend ( zoals zondag) een niet zo heel erg stoere ruter was mee en ze was bang geworden door mij en kvika Verward
(was er ook bijna afgevallen)
maar wat ik ook doe het helpt allemaal niet ze was zo debiel ze kon niet eens stappen! Boos! nou hebben jullie nog tips??

tja....


nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 13:26

ik neem aan dat je bedoelt dat ze op een pad waar je over moet als je buiten gaat rijden hard gaat? Verward
als dat zo is zou ik een paar keer achter iemand aan rijden op een slomere pony, en dat herhalen tot ze ook in de uppie rustig gaat?


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 13:40

De mijne is ook weleens zo debiel beig, vooral met buitenrijden. Alleen wordt dat meestal wel beter naat mate we langer aan het rijden zijn.
Gewoon rustig doorrijden zou ik zeggen, en wat is het probleem als je haar zelf in de hand hebt?
Anders misschien oefenen met een rutige pony (dus samen gaan rijden) maar bij die van mij werkt dat in elk geval niet....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 15:35

Ik heb ook zo'n dribbelaar.
Het kan aan het voer liggen, het kan liggen aan dat ze pijn heeft, het kan eraan liggen dat er andere pony's mee zijn...

IK weet het is erg vervelend, en ik weet ook niet echt wat ik eraan moet doen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:54

driftkikkertjes kun je nooit helemaal rustig krijgen sommige vinden het zo leuk dat ze zich daarom zo opwinden het enige want helpt is zitten op je kont en maar ophoudingen blijven maken zodra ze dus stapt ontspannen.
vroeg of laat gaan ze dan weer even stappen maar of je het er ooit helemaal uitkrijgt? Bij een jong paard lukt dat soms wel Moonlight deed het eerst ook nu niet meer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 18:50

NOOOIT op hetzelfde pad hard galoperen... ik weet niet of jij dat doet maar dan weten ze dus precies wanneer ze mogen galoperen en als je dan een keer niet wilt dan kan je ze dus noooit meer houden. Verder zou ik misschien voor het buiten ridjen longeren ofzo dat ze al wat energie kwijt is.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 20:35

ja dat nooit op het zelfde pad galopperen lukt dus niet he Boos! wij hebben maar erg weinig paden waar je op kan galopperen ( de rest is van asvalt) Misselijk
ik rij eigelijk bijna altijd buiten
binnen kort komt er een ovaalbaan dan kan ik wel wat meer in de baan rijden maar in een bak is ze juist wel oke te rijden geen probleen ff buik spieren aan spannen en mevrouw staat stil Bloos
maar buiten ! is het weer poedersuiker alleen rijden is nog het beste maar vind ik wel erg saai
ze laat zich altijd opjutten door van alles en nog wat en in een kont van een rustiger paard is ook geen optie loopt er dwars doorheen

tja....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers