Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:47

De katten veranderen niets aan het feit hoor. Toen alles bij mij nog brokjes at, hadden de honden net zoveel last van vlooien als de katten. Ik heb ze namelijk mijn hele leven al samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:17

Laika schreef:
De katten veranderen niets aan het feit hoor. Toen alles bij mij nog brokjes at, hadden de honden net zoveel last van vlooien als de katten. Ik heb ze namelijk mijn hele leven al samen.


Ken anders een paar honden op de vereniging war alles op vers staat plus de katten en evengoed gewoon last hebben van vlooien, dus jou feit is nog geen regel.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:29

Even een vraagje wb vers voer (Carnibest). Mijn pup vindt het heerlijk (ze krijgt het 50/50, helft brokjes en helft vlees elke keer), maar nu gaan we zaterdag op vakantie naar Frankrijk en de honden gaan mee. We hebben geen vriezer in ons huisje, dus what to do?
We nemen wel wat Carnibest mee in de koeltas (het is 5 uur rijden), maar we kunnen natuurlijk niet genoeg meenemen voor de hele week. Maar ik denk de pupsel haar brokjes niet meer lust als ze ze gewoon 'droog' krijgt :')

Weet iemand hoe ik op een goede manier kan doorgaan met KVV voeren tijdens deze week? Ik dacht zelf al aan vis bijvoeren, misschien een blikje zalm ofzo?

_Melissa

Berichten: 849
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:32

onze hondjes krijgen royal canin. yorkse teriers hebben wij,,,
ze krijgen alleen brok geen vlees daar gaan ze zo van stinken!
mijn kat eet gewoon honden brok mee,, we hadden anders voer voor haar me ze at toch steeds de brokken van de honden nou dan ga ik geen ander voer halen!

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:21

Aranel schreef:
Even een vraagje wb vers voer (Carnibest). Mijn pup vindt het heerlijk (ze krijgt het 50/50, helft brokjes en helft vlees elke keer), maar nu gaan we zaterdag op vakantie naar Frankrijk en de honden gaan mee. We hebben geen vriezer in ons huisje, dus what to do?
We nemen wel wat Carnibest mee in de koeltas (het is 5 uur rijden), maar we kunnen natuurlijk niet genoeg meenemen voor de hele week. Maar ik denk de pupsel haar brokjes niet meer lust als ze ze gewoon 'droog' krijgt :')

Weet iemand hoe ik op een goede manier kan doorgaan met KVV voeren tijdens deze week? Ik dacht zelf al aan vis bijvoeren, misschien een blikje zalm ofzo?


In frankrijk zullen ze toch ook wel kvv hebben?
Het is geen achtersands gebied ofzo.
Dus ik denk dat je daar in de winkels ook gewoon kvv kunt halen.

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:03

Wat voor vlees gaf je dan? Soort evt. merk? Als goed deze topic doorleest dan is RC niet de beste optie.

_Melissa schreef:
onze hondjes krijgen royal canin. yorkse teriers hebben wij,,,
ze krijgen alleen brok geen vlees daar gaan ze zo van stinken!
mijn kat eet gewoon honden brok mee,, we hadden anders voer voor haar me ze at toch steeds de brokken van de honden nou dan ga ik geen ander voer halen!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:18

_Melissa schreef:
onze hondjes krijgen royal canin. yorkse teriers hebben wij,,,
ze krijgen alleen brok geen vlees daar gaan ze zo van stinken!
mijn kat eet gewoon honden brok mee,, we hadden anders voer voor haar me ze at toch steeds de brokken van de honden nou dan ga ik geen ander voer halen!


Doorgaans is het zo dat honden op vers juist minder ruiken. Dat je hondenvoer aan de kat geeft kan weleens grote gezondheidsproblemen geven, die brok is namelijk heel anders van samenstelling.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:34

_Melissa schreef:
ze krijgen alleen brok geen vlees daar gaan ze zo van stinken!


Vlees als in blikvoer neem ik aan?

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:50

Aranel schreef:
Weet iemand hoe ik op een goede manier kan doorgaan met KVV voeren tijdens deze week? Ik dacht zelf al aan vis bijvoeren, misschien een blikje zalm ofzo?


blikje vis is idd een goed idee. Misschien kun je hier in de dierenwinkel wat pakjes Renske Nature Diet kopen. Da's gestoomd vlees, net iets beter dan blikvoer en net iets minder dan KVV> Verder is het vakantie dus doe eens gek en geef ook een keertje pastasaus ofzo, dat vindt'ie vast heerlijk.

Fijne vakantie!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:09

Aranel schreef:
Even een vraagje wb vers voer (Carnibest). Mijn pup vindt het heerlijk (ze krijgt het 50/50, helft brokjes en helft vlees elke keer), maar nu gaan we zaterdag op vakantie naar Frankrijk en de honden gaan mee. We hebben geen vriezer in ons huisje, dus what to do?
We nemen wel wat Carnibest mee in de koeltas (het is 5 uur rijden), maar we kunnen natuurlijk niet genoeg meenemen voor de hele week. Maar ik denk de pupsel haar brokjes niet meer lust als ze ze gewoon 'droog' krijgt :')

Weet iemand hoe ik op een goede manier kan doorgaan met KVV voeren tijdens deze week? Ik dacht zelf al aan vis bijvoeren, misschien een blikje zalm ofzo?


Je zou ook renske-vers kunnen meenemen, is gestoomd vlees. Lijkt wel wat op blikvoer, maar is het kwalitatief dus niet.
Een blikje zalm, sardien, tonijn, schelvislever is natuurlijk ook allemaal mogelijk, mits op water NIET op olie!. En niet meer dan 1 keer per week vis, vanwege het hoge vitamine a gehalte. Dit wil je namelijk niet overvoeren ;)

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:35

wij hebben 1 grote hond en 2 katten.
allen krijgen ze smuldier. onze hond doet het super op vlees. hij is nu 9 jaar en 8 maand ( best oud voor een grote hond) en hij heeft nog nooit van zijn leven een dierenarts van dichtbij hoeven zien. gewoonweg omdat hij gezond is. hij krijgt gezond eten dus zijn ligaam is gezond. hij speelt nog als een jonge pup er is niemand die hem zijn echte leeftijd geeft. mensen schatten hem altijd tussen de 3 en 5 jaar.

ook is het zo dat pups gelijkmatiger opgroeien op vlees. ze hebben minder snel last van groei pijnen. dit komt omdat er meer natuurlijke voedingsstoffen in vlees zitten, die een hond beter kan verwerken.

nu zag ik in het begin van dit topic ook het stuk over poepen. als onze hond 1 x per dag poept is het veel. ook dit komt omdat er meer voedingsstoffen in vlees zitten die ze kunnen verwerken. zo zijn er minder afval stoffen dus hoeven ze ook minder de poepen.

als je meer info wil kan ik je door sturen naar mijn moeder die is fokster/trainster en honden trimster. haar honden krijgen allemaal vers vlees. en ze geeft andere mensen graaf advies als het nodig is. www.oudduitseherderkennelofheartland.nl

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:50

Ik kom ook weer even binnenvallen. Zit nog steeds te twijfelen over het merk voer
wat ik nu ga proberen. Mijn pup eet nu ineens weer heel goed, voer haar nu royal
canin puppybrokjes maar wil toch over op een andere broksoort. Ik kreeg een foldertje
in de bus van deze site http://www.goedkoopdiervoer.nl/ zit hier in de buurt en heeft
volgens mij meerdere goeie merken. Misschien Cavom een keer proberen?

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:58

Onze hond krijgt Carocroc Lam&Rijst en van die vleesburgers van Duck speciaal voor te magere honden.

joyce83

Berichten: 5219
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:20

vraagje.. als de dierenarts aangeeft dat antiallergeen voer van een dierenwinkel geen echt antiallergeen voer is en dat het echte anitallergene voer alleen via dierenartsen verkrijgbaar is.
Mijn vermoeden is dat het niet klopt.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:26

Die dierenarts heeft waarschijnlijk een behoorlijke winstmarge op RC of Hills ;) En wie weet welke bonusregeling er nog bij zit :D

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:28

Onze ervaring is wel dat het voer van de dierenarts iets beter is. We hoefden er minder van te voeren en hij deed het er beter op. Uiteindelijk veranderde de kosten per maand ook niet daardoor.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:34

joyce83 schreef:
vraagje.. als de dierenarts aangeeft dat antiallergeen voer van een dierenwinkel geen echt antiallergeen voer is en dat het echte anitallergene voer alleen via dierenartsen verkrijgbaar is.
Mijn vermoeden is dat het niet klopt.


het is dat je in imburg woont anders zou ik bijna denken dat je de zelfde dierenarts hebt als mij.
Met het motto help de hele wereld aan de hills. (ofwel aandelen in de hills)

En buiten dat het voer dat de dierenarts verkoopt kun je ook in de dierenwinkel kopen alleen daar verdient de dierenarts dan niks aan.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:38

Dat is niet zo Moontje1991. I.i.g. niet met Royal Canin en ik dacht ook niet met Hills.

RC heeft echt een dierenartslijn die wezelijk anders is. De dierenartslijn doet onze hond het goed op, zowel op de gewone adult als op de castraatversie. Op de winkellijn van zowel adult als castraat beduidend minder.

joyce83

Berichten: 5219
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:40

Ik weet dat onze vorige hond een brok kreeg ivm nierproblemen en dat deze niet in de gewone dierenwinkel te krijgen was.

Echter een voer ivm allergieen lijkt me toch ook via gewone zaken te krijgen?

Volgens mij heeft onze dierenarts proplan.

Mienky_23

Berichten: 318
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: Ommen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:44

Die van ons eten Kenner Krokante brok. doen ze het heel goed op en ze vinden het lekker:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:21

kippiekipp schreef:
Ik kom ook weer even binnenvallen. Zit nog steeds te twijfelen over het merk voer
wat ik nu ga proberen. Mijn pup eet nu ineens weer heel goed, voer haar nu royal
canin puppybrokjes maar wil toch over op een andere broksoort. Ik kreeg een foldertje
in de bus van deze site http://www.goedkoopdiervoer.nl/ zit hier in de buurt en heeft
volgens mij meerdere goeie merken. Misschien Cavom een keer proberen?


Cavom zit weinig in, beetje maagvulling bovendien zit het bomvol granen ik zou het niet aan een opgroeiende pup geven.

Bobbiaan

Berichten: 87
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:27

Ik geef Orijen hondenvoer. Echt ze doet het er super op en ze vind het heerlijk!

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:52

Chiqa schreef:
kippiekipp schreef:
Ik kom ook weer even binnenvallen. Zit nog steeds te twijfelen over het merk voer
wat ik nu ga proberen. Mijn pup eet nu ineens weer heel goed, voer haar nu royal
canin puppybrokjes maar wil toch over op een andere broksoort. Ik kreeg een foldertje
in de bus van deze site http://www.goedkoopdiervoer.nl/ zit hier in de buurt en heeft
volgens mij meerdere goeie merken. Misschien Cavom een keer proberen?


Cavom zit weinig in, beetje maagvulling bovendien zit het bomvol granen ik zou het niet aan een opgroeiende pup geven.


farmfood dan?

horsii

Berichten: 7619
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:08

Ik voer carocroc en ben nog steeds erg tevreden.

horsii

Berichten: 7619
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:09

Met farmfood geen ervaring, wel goede verhalen over gehoord.