info over Landeur gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

info over Landeur gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:39

Wie heeft er foto's en info over Landeur (V: Grandeur)
Wat voor hengst is het en is hij braaf in omgang en wat voor nakomelingen geeft hij?

Alvast bedankt.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:44

ik ken een landeur*doruto*eros,mooie bruine merrie met voldoende maat en beweging en geen verkeerd karakter.
Is nu 5.
landeur is trouwens volgens mij overleden hoor.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:02

Super bedankt!!!!
Dat is pas wat je noemt info!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 23:38

Op de site van het KWPN staat hij niet meer in de lijst van de actieve dekhengsten dus ik vrees.......

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:06

ik heb een hoooooooooooop info (heb zelf een landeurxaktion)
komptie:

Naam: LANDEUR Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1996 (totaalscore gedeelde 3e plaats, springen gedeelde 4e plaats)
Eerlijk, betrouwbaar, flegmatiek. Moet aan het werk gezet worden maar laat zich dan voldoende bewerken. Stap voldoende ruim maar zou actiever moeten zijn. Draf ruim maar hij brengt het achterbeen wat traag onder. Galop voldoende ruim maar zou meer gedragen moeten zijn. In dressuur laat hij zich voldoende bewerken maar hij komt inzet en lichtvoetigheid te kort. Als dressuurpaard voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Bij het springen wat traag van de vloer. Hij zou een betere voorbeentechniek moeten hebben en op de sprong meer souplesse moeten tonen. Basculeert goed, maakt achter de sprong goed af. Lijkt veel vermogen te hebben. Als springpaard ruim voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Stalgedrag normaal.

Naam: LANDEUR Rijpaardtype
Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 6.5
Galop 6.5
Aanleg dressuur 6
Subtotaal dressuur 26.0
Plaatsing dressuur 15e
Afdruk 6.5
Techniek 7
Vermogen 8
Aanleg springen 7.5
Subtotaal springen 29.0
Plaatsing springen 4e
Puntentotaal 55.00
Plaatsing 3e van 23 (14)
Jaar verrichting 1996
Plaats verrichting Ermelo

Naam: LANDEUR Rijpaardtype
Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 1
Sesambeentjes lateraal rechts 1
Sesambeentjes lateraal links 1
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 1
Kogel/arthrose rechts 0
Kogel/arthrose links 0
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Naam: LANDEUR Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1997 (veulens)
De veulens zijn goed ontwikkeld en hebben formaat. De veulens staan voldoende in het rechthoeksmodel, maar zijn amper voldoende rijtypisch en moeten meer ras tonen. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte en afdruk, maar ze moeten meer souplesse tonen.
Het hoofd is wat lang, maar heeft wel voldoende uitdrukking. De nek is goed van lengte, de hals is goed van lengte en bespiering. De hals wordt hoog gedragen. De schoft mist ontwikkeling. De schouder is goed van lengte, maar de ligging is wat steil. De rug is vaak week. De lendenpartij is breed, voldoende aangesloten en goed gespierd. De croupe is goed van lengte, maar moet hellender zijn. Zowel de croupe als de broek is sterk gespierd, de broekspier is iets rond van vorm. Het voorbeen is een enkele keer wat strak. De voorknie is fors ontwikkeld en de onderarm sterk gespierd. Het achterbeen is goed gesteld en fors ontwikkeld.
De stap heeft voldoende ruimte, maar moet meer souplesse hebben. De draf heeft voldoende ruimte en afdruk, maar de veulens moeten meer souplesse tonen. Enkele veulens drukken de rug wat weg, terwijl het achterbeen wat nakomt. De galop heeft afdruk, maar ook in deze gang moet meer souplesse worden getoond.
Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 15 (+ 2) veulens uit 59 dekkingen.

Afstammelingen 2001 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Landeur wordt, vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen, één jaar uitgesteld.

Wachthengst 2002 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen wordt Landeur posthuum op wacht gezet.
De Grandeur-zoon Landeur is in de beoordeling geweest op basis van de rapportage van drie- en vierjarige nakomelingen. Uit de exterieurindex blijkt een fokwaardeschatting van 97 voor exterieur en van 93 voor beweging. Hiermee bewijst de hengst zich een matige exterieurvererver. Zijn nakomelingen zijn weliswaar fors ontwikkeld, maar niet zelden matig rijtypisch met een zware nek-halspartij. Het voorbeen is doorgaans hol. De bewegingsvorm laat, gemiddeld gesproken en waar het gaat om houding, kracht en souplesse, te wensen over.

Jaar berekening 2004
Groepsindeling IB
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 19
Betrouwbaarheid springindex 58
Springindex 121
Aantal veulens dressuurindex 21
Betrouwbaarheid dressuurindex 47
Dressuurindex 122

Overige informatie
HK KWPN Ermelo 1996 (24-02)
Bij herkansing ohz aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Exterieuromschrijving 1996
Een goed gemodelleerde, correct gebouwde hengst met ras.
Royaal ontwikkeld, goed gebouwd en rijtypisch. Het hoofd is nogal groot en het voorbeen is iets hol. De voorstand is Frans.

2000 (juli) overleden ten gevolge van koliek....helaas........


Hoop dat je hiermee ff vooruit kan!

gr,

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:08

ow ja en stamboek heb ik ook
Afstamming
GRANDEUR
Stb
GRALSRITTER
31.04130.65 Hann
GRANDE
31.04032.58 Hann

FRUCHTMUSE
31.58132.52 Hann
SPS
ELBA
31.52070.74 Hann
SPS EINBLICK
31.04205.69 Hann

WILTRUD
31.75870.70 Hann

BARINA
83.4958 Stb
Keur Pref Prest Sport(drs SULTAN
279 Stb
Keur MARINIER
134 Stb

NIREINA
11484 Stb
Ster Pref Prest
OLGARINA
13509 Stb
Ster EPIGOON
1341 Sgldt
Pref
KARINA
4632 Stb
Ster

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:08

Geb. datum
15-apr-1993
Pijpomvang
23

Stamboeknr. 93.4593 Stb (ex Londeur vb KWPN) Naam fokker, woonplaats W. Wijnen, Berlicum(NBr)

Kleur zwart Fokfamilie fokfam 401

Stokmaat 174 Eigenaar

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:10

heb foto van landeur [img]http://www.kwpnstallion.com/openbaar/abonnees/details.asp?onderdeel=algemeen&lang=nl&knpnr=H0000002974.....weet niet of t werkt....[/img]

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:56

Ik ken een nakomeling van Landeur, ben ik persoonlijk niet zo weg van (weet de moederlijn zo niet overigens..), het is een beetje een kleintje, heel compact ding, beweegt met vrij veel knie-actie en wat kort van achteren..

Maar goed, dat is er maar eentje, voor de rest geen ervaringen met de hengst..

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:29

Ik ben vorig jaar bij zijn fokker geweest. Moeder Barina was daar ook, fantástische en spijkerharde merrie. Haar moeder Olgarina v. Epigoon was toen ook nog in leven, er werd een feest georganiseerd voor haar 30e verjaardag! Ik heb daar nog een stukje over geschreven voor op horses.nl:

Afbeelding
Feest voor 30-jarige Olgarina (v. Epigoon)

Afgelopen weekend was het feest. Feest voor de bekende merrie Olgarina (Epigoon x Eufraat x Admiraal x Baronet), die de respectabele leeftijd van 30 jaar heeft behaald.

Uitzonderlijk, een merrie van deze leeftijd in zo'n goede conditie, maar het is helemaal uniek wanneer men kijkt naar haar levensverhaal. Als 3-jarige kreeg de merrie ernstige koliek en werd besloten om haar naar de slager te brengen. Eenmaal aangekomen op de plek waar haar nog jonge leven zou worden beëindigd, bleek de koliek echter al een stuk te zijn verminderd. De merrie kon worden overgekocht van de verzekering, en nu, 27 jaar later, geniet ze van haar welverdiende oude dag in de wei.

Haar bekendste dochter is de Sultan-merrie Barina, van W. Wijnen te Berlicum. Deze 20-jarige bruine merrie bracht onder andere de goedgekeurde KWPN hengst Landeur (v. Grandeur). Daarnaast bracht ze diverse fok- en sportmerries van onder andere Rubinstein en De Niro. De vandaag goedgekeurde Tolando (Krack C x Rubinstein) is via de elite sport merrie Narina een kleinzoon van Barina, en dus een achterkleinzoon van de 30-jarige Olgarina.

Olgarina, door haar eigenaren Olga genoemd, is via Epigoon een kleindochter van de bekende stempelhengst Amor. Amor heeft zelf de respectabele leeftijd behaald van 31 jaar. Duurzaamheid zit dus in de familie! Olga lijkt er nog lang niet aan toe te zijn. Net als 27 jaar geleden...

***

Ik heb hier ook nog een foto van Barina, dus kan ik evt. wel mailen. Landeur zelf is in 2000 overleden door koliek.
Fokfam 401.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:10

Mariek87 schreef:
Ik ken een nakomeling van Landeur, ben ik persoonlijk niet zo weg van (weet de moederlijn zo niet overigens..), het is een beetje een kleintje, heel compact ding, beweegt met vrij veel knie-actie en wat kort van achteren..

Maar goed, dat is er maar eentje, voor de rest geen ervaringen met de hengst..


De Landeur die ik gekend heb was ook een compact paardje....
Ben haar nu uit het oog verloren maar schijnt het wel leuk te doen met springen.....

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:20

de foto`s doen het niet

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:44

Ik ken Landeur nog wel een beetje van toen Nol Boerekamps hem reed.

Een imposant, maar niet echt heel knap paard om te zien. Hij was wat "hengsterig" in de omgang, Garanco bijvoorbeeld die naast hem stond was veel braver.
Hij was niet echt gemeen, maar wel heel erg veel hengst en het was altijd even uitkijken met hem Haha! als hij wist dat je zou aarzelen maakte hij daar gelijk gebruik van!

Met rijden was hij redelijk gehoorzaam. Zijn galop was heel okee maar hij kon dus echt niet draven ... alsof hij een slag in z'n wiel had Knipoog

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:37

Zijn er ook foto's die dan ook te zien zijn. Die van MarijeR doen het dus niet, misschien bij iemand anders wel, maar ik krijg ze niet "zichtbaar"

Beertje1983

Berichten: 257
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: nog heel even 's-Gravendeel

Re: info over Landeur gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:07

Ik heb een Landeur.
Een Landeur x Sit this one out wel te verstaan. Een merrie van 7 jaar.
Ze heeft qua extrieur wat meer van Sit dan van Landeur.
Wel heeft ze net als haar vader tijd nodig gehad om te groeien. Ze was al 5 of 6 toen het echt een paard werd. Landeur schijnt ook vrijlang een hoopje botten geweest te zijn. Geen paard voor de PAVO CUP bijvoorbeeld.
Verder is ze compact en niet zo hoog, 1.64 m.
Die knieactie heeft de mijne niet zo, al wordt het nu wat beter omdat we wat meer kunnen verzamelen.
Wel heeft ze een super achterbeen.
Qua karakter is ze super. Altijd willen werken!
Ik ken van de wedstrijden ook een landeur (qua extrieur compleet anders) met hetzelfde goede achterbeen en hetzelfde superkarakter.
Landeur is volgens mij in 2002 overleden aan koliek.
De hengst is niet zo bekend, omdat hij veel tijd nodig had om te groeien. Dus toen hij eindelijk sterk genoeg was om in de kijker te springen op concoursen, overleed hij.
Ik heb wel foto's van mijn merrie (uiteraard hahahaa) die kan ik wel emailen.

Groetjes Birgit

Anoniem

Re: info over Landeur gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:57

Beetje oud topic ondertussen

eerste bericht kwan uit 2002
Ergens daartussen is het opgehaald in 2004
En nu weer

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: info over Landeur gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:08

Dit is inderdaad al een erg oud topic, ik neem aan dat de topicstarter ondertussen voorzien is van informatie
Daarom een slotje.