Slechte dienstverlening DIVOZA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corally_B

Slechte dienstverlening DIVOZA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:25

Zo moet even mijn verhaal kwijt. Ik heb gewoon echt pech en alles gaat stuk van mijn spullen van Divoza.

Afgelopen december heb ik een nieuw zadel opgehaald, op maat gemaakt. Zou met 12 weken worden geleverd. Werd 17 weken... het enige wat ze me konden bieden als vergoeding was een waardebon van EUR 15,-.... op een zadelprijs van EUR 1000,-

Toen ik in de winkel kwam wist het personeel niet eens van de korting.... Heb uiteindelijk een dekje uit mogen kiezen van EUR 20,-. Zadel zou compleet zijn, beugelriemen van dat merk was er niet dus kreeg ik stubben beugelriemen...

Na 20 rijuren wou ik een afspraak maken met de zadelmaker van divoza om het zadel op te vullen. Bleek dat ik naar een filiaal moest met mijn paard... daarna was het zadel een week weg. Ze konden ook wel langs komen maar dan was ik ook nog eens EUR 50,- voorrijdkosten kwijt... En konden ze het niet ter plekke doen. Afijn, het zadel hoefte nog niet meteen, kon nog wel even wachten.

Paar weken later breekt mijn ene beugelriem zomaar af tijdens het rijden, precies bij de gesp... ben mij kapot geschrokken en heb er een verdraaide knie aan over gehouden. Ik dit melden bij Divoza, met foto's... kreeg ik een mail terug dat ze eerst de oude beugelriemen ter beoordeling opgestuurd wouden hebben, na de beoordeling werd bepaald of ik nieuwe kreeg ??!! Nouwja kon niet zonder beugelriemen dus maar opgestuurd, nieuwe gekregen maar met wel een sneermailtje dat ik ze beter had moeten verzorgen..... ( elke week schoonmaken en invetten is niet genoeg?) Nieuwe gekregen, zou dezelfde moeten zijn... leek gewoon een nieuwe versie.... Waren die oude al jaren in voorraad?

Zadel moest toch maar opgevuld worden, bel divoza om langs te komen... Ik was net 2 weken buiten het half jaar, dus moest nu 85 euro voorrijdkosten betalen!!??

Ik was het zo zat... Belde mijn eigen zadelmaker, voor dat geld kon hij hem ook wel opvullen. Kom ik bij de zadelmaker met mijn paard, ligt het zadel scheef. Hij haalt de vulling eraf... blijkt dat de sluiting helemaal scheef naar binnen staat, en de knopen scheef zijn afgewerkt...... Al die tijd dat mijn paard links niet goed wou doorbuigen bleek de sluiting in zn rib te prikken....

Kosten van opvullen en afwerken EUR 180,-....

Ondertussen doe ik mijn rijschoenen aan van Divoza, breekt er net na een jaar een lipje af waar de veter achter haakt....

Ik mail divoza met mijn teleurstelling over het zadel... de schoenen... mijn paard wat gewoon last heeft gehad van het zadel.. Alles wat hiervoor is gebeurd is ook allemaal bij Divoza gemeld.. Heb een officiele klacht ingediend...

Krijg ik een mail terug, al mijn garantie op het zadel is vervallen omdat ik het door een 3e partij heb laten maken... Zij hebben van mij de kans niet gehad.... ( ik had geen klacht, hij werd opgevuld) En dat ik de schoenen ter beoordeling mocht opsturen, mits ze binnen een jaar na aankoop zijn kapot gegaan....

Ik ben echt ZO teleurgesteld in de service van Divoza, nergens word er een excuses aangeboden... Zelf dat ik spullen op moet sturen terwijl er al foto's zijn....
Ik word gewoon afgescheept met keiharde mailtje van een manager daar... Kan er niets op inbrengen...

Heb al gemeld dat ik bereid ben naar de media te stappen ( radar, kassa) ook omdat ik niet de enige ben in mijn omgeving die vastloopt tegen de service van Divoza.

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen? ( En geen berichten dat je in de winkel of webshop geen problemen hebt, daar gaat het ook goed) Alleen echt service dingen...

Bedankt voor het lezen, ik hoor graag van jullie...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:29

bij welk filiaal ben je geweest?

Corally_B

Re: Slechte dienstverlening DIVOZA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:34

Heteren, maar dat zou niet uit moeten maken... tenminste niet als je per mail contact hebt toch?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:38

mwa persoonlijk zijn ze in leek, in de winkel althans, iets coulanter maar in dit geval zou ik gewoon echt een officiele klacht neerleggen.
Waarin je ook duidelijk aangeeft Divoza aansprakelijk te stellen voor de gemaakte kosten, beetje hoog van de toren blazen kan geen kwaad.
Zo heb ik ooit een nieuwe deken gekregen, wie niet waagt wie niet wint en bij deze bedragen lijkt het me dat ze je graag tevreden willen houden.
Welk merk zadel was het?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:39

Wow, dat van je zadel is wel heel slecht...ik heb echt angst voor het moment dat mijn huidige zadelmaker met pensioen gaat, geloof niet dat ik er snel eentje vind met zoveel gevoel en oog ervoor...maar dat terzijde...

Ik koop niet zo heel veel bij divoza, meestal kleine dingen. Ik heb wel eens chaps gehaald, was ook in heteren trouwens, daarvan gingen na 2 maanden ofzo de stiksels al helemaal los. Daar ben ik ook mee teruggegaan en kreeg te horen dat dat normale slijtage was...nou lekker dan. Ze hebben ze uiteindelijk wel opnieuw doorgestikt, maar ook met moeite en veel commentaar. Vond ik ook niet netjes, ik had bij aankoop duidelijk aangegeven veel te rijden en dan moet je daarna niet aankomen met slijtage na een paar weken...
Verder heb ik er wel eens laarzen gepast, uiteindelijk niet daar gehaald en ik vond het meisje dat mij hielp weliswaar heel vriendelijk, maar niet echt kundig. Ik vind het altijd wel fijn als degene die het mij moet verkopen me meer weet te vertellen dan wat ik zelf ook wel kan bedenken, zeker bij zoiets als laarzen...Al met al kom ik er niet teveel en zal ik er zeker nooit een zadel oid halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:50

Wat een * service, kan me voorstellen dat je er goed zat van bent na het zoveelste incident.

Dat zadel moet je toch wel wat mee kunnen doen lijkt me?
Dat zij je geen garantie meer geven omdat je 't door een ander hebt laten maken was wel te verwachten maar je kunt wel aantonen dat er een ernstige productiefout zat en dat was al voordat je je eigen zadelmaker ernaar hebt laten kijken.

Zowieso waardeloos dat ze zoiets 'over het hoofd' zien, zeker als het op maat gemaakt is dan zijn dat toch dingen die je ziet.
Ik zou er zeker werk van maken, zadel heeft je verdorie 1000,- gekost en het enige wat je eraan over hebt gehouden is een half jaar rijden met een scheef paard.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:52

Wildgirl, ja maar ik heb al hoog van de toren geblazen door te zeggen dat ik anders naar de media ga... Echter word ik gewoon afgewimpeld met dat de garantie verlopen is omdat ik naar een ander ben gegaan..... Ik word gewoon keihard afgewimpeld.... Het zijn ook alle dingen bij elkaar wat me gewoon haast ziek maakt... Kan er echt wel van janken! Werk zelf ook in soort van dienstverlening maar dit moeten wij niet flikken bij onze klanten...

@Esther, ja dat is ook gewoon slechte service, je had het nog aangegeven....

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen, moet ik idd naar de media gaan?! Of moet ik langs gaan in de winkel, of nog een mail dat ik hun aansprakelijk stel? Wie kan mij helpen?

@ Annelies, ja idd... ik heb ook in mijn mail aangegeven dat de zadelmaker dit kan bevestigen, maar het doet ze allemaal niets.... Doe ik iets verkeerd of moet ik het anders aanpakken?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:55

Persoonlijk zou ik nooit een zadel kopen bij DIVOZA.
Ik vind de service niet goed en heb al veel mensen gehoord over klachten van een toch niet goed passend zadel. En dat terwijl ze met paard en al bij DIVOZA zijn geweest.
Zadelmaker zijn is een heel moeilijk beroep en lang niet iedereen is er goed in.

In de winkel is het altijd lastig om iemand te vinden als je vragen hebt. Ook twijfel ik wel eens over de deskundigheid van sommige medewerkers..

Ik ga er alleen heen voor dingen waarvan ik zelf wel weet of ze goed zijn of niet.

Eerlijkheidhalve moet ik wel even zeggen dat ik laatst erg goed geholpen ben bij DIVOZA bij de aankoop van een cap voor mijn dochters!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:57

Heb wel vaker zulke verhalen inderdaad gehoord over Divoza, en dan met name de smoes van hun kant: Je moet je spullen beter verzorgen.. Denk eigenlijk dat het wel goed zou zijn als er een keer met al die klachten wat wordt gedaan, want ik vind dat Divoza toch wel wat netter met hun klanten mag omgaan.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:58

Ik heb ook slechte ervaringen gehad met de service van Divoza.Ik had een nieuw zadel gekocht daar(Kieffer Genf) en binnen een half jaar kreeg ze een drukking bleek dat de boom compleet doormidden was.Zadel opgestuurd en het werd gerepareerd.Nog geen jaar later wil ik opstijgen en breekt de stijgbeugelophanging af waardoor ik dus raar onder me paard half kwam te hangen met me l.been en me heiligbeen door de klap was beschadigd die ik kreeg in me rug.Ik was helemal klaar met dit zadel en wilde er van af,voor mijn gevoel had ik een maandagzadel gekocht.Ik heb ze per telefoon op de hoogte gebracht en me verhaal verteld waarop de mevr.aan de tel. zei;dat ik dus een zadel had wat gewoon niet deugde.Ikw as heel blij met die uitspraak en ook enigzins verrast dat ik gelijk kreeg van haar.Maar ik kreeg geen ander zadel kon wel gerepareerd worden,dat wilde ik niet ik was er klaar mee.Ze wilde niet met mij mee gaan.Ik heb toen op stal overlegd en heb toen de dealer van Kieffer benelux gebeld en me verhaal verteld en over de service van Divoza.Ik kreeg een oudere man aan de telefoon die meteen zei;Terug sturen dat zadel naar Divoza via ons krijg je via Divoza(omdat het daar gekocht was) je geld terug het hele aankoop bedrag.Ze wilde tevreden klanten en deden helemaal niet moeilijk.Ik heb Divoza gebeld met de mededeling van Kieffer en ze waren beetje beduusd en wilde de naam en telefoonnummer hebben dat heb ik gegeven want dat vermoedde ik al dat ze dat zouden vragen en dat was prima zei;de man van Kieffer.Heb het zadel opgestuurd en netjes mijn geld terug gehad en rij nou met heel veel plezier op een KN Symphonie zadel.Waar ik ook nogal van schrok was dat de man van Kieffer mij vertelde dat dit zadel de Genf totaal niet geschikt was voor mijn paard nadat ie me verschillende vragen vroeg.Ik koop daar nooit meer een zadel bij Divoza.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:58

Dit is echt waardeloos. Met Dioza opzich heb ik niet echt problemen gehad.
Een aantal jaar geleden was ik opzoek naar nieuwe leren laarzen, was toen ook bij Divoza wezen kijken. Ze hadden daar de cavallo junior, na wat meten, laarzen laten zien en mijn wensen, kwamen ze tot de conclusie dat alleen het showmodel in mijn maat was. Ik passen, zat goed. Alléén, die dingen waren echt al vol met beschadigingen, krassen en een losse zool. Dus ik zei dat ik ze niet voor de "nieuw" prijs wou kopen, zegt dat meisje; ja nou als er een x een paard op gaat staan zijn de ook niet meer als nieuw. Euh ja sorry, daar gaat het niet om. Ik ga geen nieuwe laarzen kopen die al vol met krassen zitten. Ze konden wel nieuwe bestellen maar de bestelkosten á 35 euro waren wel voor mij. Nou ik heb vriendelijk bedankt, waarna ik nog een lekker vloekkoor over me heen kreeg. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:00

Lies21 schreef:
Wildgirl, ja maar ik heb al hoog van de toren geblazen door te zeggen dat ik anders naar de media ga... Echter word ik gewoon afgewimpeld met dat de garantie verlopen is omdat ik naar een ander ben gegaan..... Ik word gewoon keihard afgewimpeld....

Niet dreigen, gewoon doen!
Zeker als ze het afwimpelen zou ik uit wraak juist wel naar de media gaan.
Neem dan de klachten uit je omgeving mee, dan hebben ze meer om een zaak mee te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:04

Nicole1995 schreef:
Ik heb ook slechte ervaringen gehad met de service van Divoza.Ik had een nieuw zadel gekocht daar(Kieffer Genf) en binnen een half jaar kreeg ze een drukking bleek dat de boom compleet doormidden was.Zadel opgestuurd en het werd gerepareerd.Nog geen jaar later wil ik opstijgen en breekt de stijgbeugelophanging af waardoor ik dus raar onder me paard half kwam te hangen met me l.been en me heiligbeen door de klap was beschadigd die ik kreeg in me rug.Ik was helemal klaar met dit zadel en wilde er van af,voor mijn gevoel had ik een maandagzadel gekocht.Ik heb ze per telefoon op de hoogte gebracht en me verhaal verteld waarop de mevr.aan de tel. zei;dat ik dus een zadel had wat gewoon niet deugde.Ikw as heel blij met die uitspraak en ook enigzins verrast dat ik gelijk kreeg van haar.Maar ik kreeg geen ander zadel kon wel gerepareerd worden,dat wilde ik niet ik was er klaar mee.Ze wilde niet met mij mee gaan.Ik heb toen op stal overlegd en heb toen de dealer van Kieffer benelux gebeld en me verhaal verteld en over de service van Divoza.Ik kreeg een oudere man aan de telefoon die meteen zei;Terug sturen dat zadel naar Divoza via ons krijg je via Divoza(omdat het daar gekocht was) je geld terug het hele aankoop bedrag.Ze wilde tevreden klanten en deden helemaal niet moeilijk.Ik heb Divoza gebeld met de mededeling van Kieffer en ze waren beetje beduusd en wilde de naam en telefoonnummer hebben dat heb ik gegeven want dat vermoedde ik al dat ze dat zouden vragen en dat was prima zei;de man van Kieffer.Heb het zadel opgestuurd en netjes mijn geld terug gehad en rij nou met heel veel plezier op een KN Symphonie zadel.Waar ik ook nogal van schrok was dat de man van Kieffer mij vertelde dat dit zadel de Genf totaal niet geschikt was voor mijn paard nadat ie me verschillende vragen vroeg.Ik koop daar nooit meer een zadel bij Divoza.

Dat is nog eens service!
Als jij je zadel hebt gekocht bij Divoza heb je namelijk niets met Kieffer te maken en zij niet met jou. Als er iets niet goed is moet je daarmee naar Divoza gaan en zij moeten dat afhandelen, een winkel mag je ook nooit doorsturen naar de fabrikant.
Dat is dus heel goede service van Kieffer dat zij Divoza op het matje roepen!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:08

Poeh wat een verhaal!

Ik heb ook een zadel bij divoza gekocht en op maat laten maken voor mijn haflinger een aantal jaar geleden. Dus paard in de kar en op naar de Divoza. Ik weet niet meer precies hoe lang ik het zadel kwijt ben geweest, ik geloof 10 weken. Toen gaan rijden,.. Dat ging in eerste instantie goed maar op den duur lag het echt belabberd (schuiven, scheef, achterover). Ik heb er toen gelijk al voor gekozen naar een erkend zadelmaker te gaan. Deze heeft mij precies laten zien waar ze de fout in waren gegaan. Ook bij mij zat aan 1 kant de sluiting scheef en was de boom niet recht (deze was verwijd) en te veeeeel te smal en de kussens waren ook nog eens ongelijk gevuld (wat het scheef liggen kan verklaren). Toen ik drie weken later mijn zadel weer terugkreeg van de zadelmaker lag hij recht, schoof niet en liep het paard er weer lekker mee. Bij de 25uurs beurt weer op laten vullen en sindsdien ligt ie prima.

Ik heb uiteindelijk nooit actie ondernomen. Wel melding van gedaan overigens.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:11

@ Nicole, misschien is dat het idee... alleen mijn zadel was een Rossner... Divoza huismerk ( al wordt het ook door anderen verkocht)

@ Annelies, ja maar hoe pak je dat aan, ik kan wel een mail naar kassa en radar sturen, alleen gaan ze daar wat mee doen.

Het verbaast mij gewoon dat Divoza niet schrikt in wat ik al in het mailtje heb gezet en waar ik al mee gedreigd heb....

Misschien moet ik nog een mail sturen dat ik ze echt aanprakelijk stel en dat ik 2 zadelmakers ( er was een extra zadelmaker bij) heb die dit kunnen beamen? Ik bedoel, wat is mijn recht... ik wordt gewoon ziek van dit onrecht...

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:13

En het erge is nog, dit zadel is op mijn brede paard aangemeten... In het nieuwe divoza boekje staat dat het zadel niet geschikt is voor brede paarden....

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:14

Toen ik daar trouwens zelf kwam, om een cap te komen, hadden ze me een 2 maten te grote cap aangeraden.. daarna kwam er iemand anders bij van Divoza, die raadde me een cap 1 maatje kleiner aan, maar alsnog 1 maat te groot dus. :\ En de broek die ik toen had gehaald was binnen een week al een knoop eraf en stiksels los, terwijl ik er toch niks geks mee heb gedaan. Uiteindelijk hebben ze me met die broek wel goed geholpen (of nouja, ze deden er niet moeilijk over, gaven me een nieuwe broek, maar wel een maat te klein..) maar ik ga nu toch echt liever naar een andere zaak waar ze er wél verstand van hebben..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:15

Hier gelukkig geen problemen (afkloppen!!) met het bij Divoza gekochte zadel, en dus ook geen ervaring met de service.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:17

Ik heb op eigen initiatief Kieffer gebeld toen,om te horen wat zij ervan vonden dat Divoza zo met hun merk omsprong.Ze wilde hun naam hoog houden en dit vonden ze erg verkeerd,man was ook heel duidelijk meteen geld terug,geen gezeur over ander zadel keus was aan mij.En ook niet zeuren omdat het zadel al 1.5 jaar oud was inmiddels.Heel netjes geregeld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:20

Nee tuurlijk schrikken ze niet van jouw dreigementen, die krijgen ze vast wel vaker. Het is zo'n grote winkel, je bent vast niet de enige ontevreden klant en waarschijnlijk zijn er een hoop mensen die denken; als ik maar ga dreigen met radar en kassa geven ze me wel gelijk.

Je moet even bellen of mailen naar radar/kassa/consumentenblabla en even je verhaal uitleggen, dan hoor je wel of ze er iets mee kunnen of niet. Wel handig om meer klachten te hebben of kennissen met een klacht te vragen ook te mailen, hoe meer ze hebben hoe eerder ze er wat mee doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:21

Nicole1995 schreef:
Ik heb op eigen initiatief Kieffer gebeld toen,om te horen wat zij ervan vonden dat Divoza zo met hun merk omsprong.Ze wilde hun naam hoog houden en dit vonden ze erg verkeerd,man was ook heel duidelijk meteen geld terug,geen gezeur over ander zadel keus was aan mij.En ook niet zeuren omdat het zadel al 1.5 jaar oud was inmiddels.Heel netjes geregeld.

Ja natuurlijk, Kieffer heeft toch een beste naam en zo'n zadel hoort toch minstens 10 jaar mee te gaan, dan is met 1,5 jaar afschrijven net zoiets als wanneer je 6 jarige paard niet meer geschikt is voor de sport ;)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:21

Lies21 schreef:
@ Nicole, misschien is dat het idee... alleen mijn zadel was een Rossner... Divoza huismerk ( al wordt het ook door anderen verkocht)

@ Annelies, ja maar hoe pak je dat aan, ik kan wel een mail naar kassa en radar sturen, alleen gaan ze daar wat mee doen.

Het verbaast mij gewoon dat Divoza niet schrikt in wat ik al in het mailtje heb gezet en waar ik al mee gedreigd heb....

Misschien moet ik nog een mail sturen dat ik ze echt aanprakelijk stel en dat ik 2 zadelmakers ( er was een extra zadelmaker bij) heb die dit kunnen beamen? Ik bedoel, wat is mijn recht... ik wordt gewoon ziek van dit onrecht...

Ik zou zeker naar Kassa en Radar een mail sturen nooit geschoten is altijd mis,en als je dat gedaan hebt Divoza op de hoogte brengen dat er een mail uit is gegaan naar Kassa en Radar.Misschien dat ze dan alsnog in actie komen.Ja ,dat is voor jou heel jammer dat je niet naar een dealer kunt stappen.Heel veel succes en gewoon een mail sturen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:27

Als je bereid bent er wat geld aan uit te geven; even een brief laten tikken door een advocaat met bijpassend briefhoofd en deze aangetekend laten verzenden, dat doet al een héle hoop is mijn ervaring!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:33

@ wildgirl,toevallig heb ik een advocaat in de famillie, heel goed idee, dankje!!

Zo heb zojuist mijn verhaal naar radar en kassa gestuurd, hoop dat ze er wat mee doen!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:34

Ik heb een aantal jaar terug een bruin Rossner zadel gekocht van de divoza.
Na niet al te lange tijd, half jaartje, reed ik een keer in de regen en was mijn zweetblad niet meer bruin, de kleur is er gewoon af gegaan.
Ik terug naar Heteren met het zadel, ze gingen er niets aan doen, want ik had beter voor het zadel moeten zorgen, want het kwam volgens hen, van de ruwe beugelriemen over het zweetblad. Waarop ik antwoordde dat dat toch echt niet kon, aangezien ik mijn beugelriemen onder het zweetblad heb.
Dan nog, was het mijn eigen fout, ze gingen er niets aan doen, ik had maar beter voor mijn spullen moeten zorgen...
Heerlijk, divoza, ik vind het een stomme winkel, ze hebben er niet eens echt veel in de winkel en dan ook nog zo'n service...