Mijn moeder heeft...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 15:05

paardgereden!!! Vandaag heeft ze voor het eerst op Bassie gezeten en van mij haar eerste les gehad!

Ik had haar eerst vast aan de longeerlijn, maar na een kwartier durfde ze ook los, want Bassie was erg braaf!! Lovers

Ze heeft wat figuren gestapt en hem laten halthouden en weer stappen en het ging best goed. Draven durfde ze nog niet maar dat komt nog wel, want ze vond het zo leuk dat ze nog wel een keer wil!! Pling

Volgende week donderdag gaat ze weer. Ik vind het echt leuk, wie weet over een tijdje samen op een buitenrit *LOL*

Ze heeft nu wel spierpijn }>

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:09

Mijn moeder durft nog niet eens de stal in te komen en is ook nog nooit naar mijn nieuwe paard komen kijken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:09

Cool he!
Mijn ma heeft het ook geprobeerd, maar ivm haar slechte evenwicht (zorgt voor komische situaties waar ze zelf (gelukkig) het hardste om lacht, fietsen en zo kan ze wel hoor) ook eens een paar lessen gehad, maar soms zat ze er zo *ploemp* naast terwijl er niks gebeurde, niet echt handig dus. Ze is dus maar weer gestopt.
groetjes petra

:evaw:

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:15

Mijn moeder rijdt al sinds haar 5de ofzo, daarom heb ik spot ook(is eigenlijk van ons samen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:49

Coooooool!!! Gave moeder heb jij zeg! Zorg dat ze helemaal gek wordt op Bassie en geef een duidelijke hint dat ze 'm niet in hoeft te pakken voor onder de Kerstboom *LOL* !

Lekker joh, samen rijden!

Sonja

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 16:40

mijn moeder rijdt ook mee!!
Ze heeft altijd schrik om erop te kruipen, maar als ze er dan eenmaal opzit, is ze er niet meer af te krijgen en houdt ze er onmiddelijk een serieus tempo op na Party!! Party!!
Lang leve de moeders en de paarden!!

Greetz

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 16:48

Hahaha, zoals Sonja al zei, zorgen dat ze helemaal paardegek wordt!!! Kun je je voordeel mee doen!
Ik heb het geluk bij een paardegekke vader te zijn. Mijn moeder was altijd panisch voor ze en vond het ook altijd doodeng.
Maar goed, pa heeft de overhand gehad en van hem heb ik ook de basis geleerd!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:06

gaaf Cool
mijn moeder reed vroegen altijd zonder zadel ennu rijd ze af en toe op meis (paard van mijn zus) echt gaaf Cool

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:32

leuk hoor!
mijn moeder is als de dood voor paarden, en ook nog allergisch!! zou dus nooit op donya kunnen rijden!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Carlijn_oud

Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:54

Mijn moeder rijdt ook al sinds d'r twaalfde of zo. Heel handig want zij koopt ook allemaal dingen voor Pepper n dat scheelt een hoop geld }> Maar het is ook heel gezellig hoor! Haha! Bovendien geeft ze me best wel vaak les en nu ik door mkz niet naar de manege kan is dat hee fijn!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 18:10

haha... *LOL* *LOL* Ik ben al tijden bezig om haar nu ook eens op het paard te krijgen en nu is het me gelukt!! Als ze het leuk blijft vinden gaat ze ook echt op les. I keap dreaming dat Bassie dan toch mijn (of eerder ons) paardje word Slapen Dromen Lachen Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 18:52

hmmm mijn moeder is een jaar later begonnen met rijden dan ik dus nu 7jaar geleden. en ben der hele blij mee dat ze rijdt. we doen echt heel veel samen. als we een keer een lange rit maken gaan we samen. en ik dnek ook wel omdat mijn mams ook rijdt ik ook veel meer extra dingen mag doen. en nu is ailin ook van ons saampjes (ietsje meer van mij dan van haar Haha! ) gewoon lekker door blijven zeuren bij je moeder want als ze eenmaal begint houdt ze vast nie op

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:21

Mijn moeder kent mijn paard alleen van een afstandje. Ze heeft het niet op paarden. Maar als er iets stuk is of zo dan wil ze altijd proberen om het te maken, mam is goed met de naaimachine, ach en als het soms niet lukt, jammer dan.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:39

Mijn moeder durft Menno eigelijk alleen in zijn stal te bekijken. als ik er op aan het rijden ben is ze band dat ik er zomaar afval. Daarom kijkt ze eigelijk nooit als ik rijd. Ze komt heel af en toe wel ff Menno door de tralies in zijn stal aaien maar als hij dan ook maar 1 stap naar voren zet durft ze niet meer Lachen Mijn vader is niet bang ofzo dat ik er afval maar hij durft Menno helemaal niet aan te raken Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:49

mn vader vindt paardjes wel leuk en aardig en lief enzo maar rijden vindt ie weer niks. ok hij vindt t heel leuk dat ik rij maar zelf zou ie t nooit gaan doen. misschien dat ik m ooit nog eens zo ver krijg... }> Paarden vasthouden durft ie wel en aaien ook. stoere paps heb ik he?? *lol*
mn moeder durft ze ook wel te aaien maar daar is ook alles mee gezegd. vindt t ook leuk dat ik rij en komt ook wel eens kijken, maar verder niet. ach ze heeft gewoon niets met die beessies en dat hoeft ook niet. op de manege houdt ze dr af en toe wel een vast voor iemand die erop moet stappen en daarna begint ze dan altijd dat ze t hartstikke eng vond enzo... *evil grin* maar ze doet t wel!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:54

Mijn moeder heeft vroeger gereden en een paard gehad, een heel modern paard voor die tijd. Een kruising met engels volbloed, dat was toen net helemaal in. Nu zou dat nog een heel zwaar paard geweest zijn. Ze heeft er ook mee gefokt, een veulen is nog kampioen geworden van Zeeland (v. Wachtmeester). Ik zal eens een foto scannen van haar paard. Ik heb het paard ook nog gezien toen ik een jaar of 9 was, mijn moeder had haar verkocht aan een oude vrouw die in haar testament had gezet dat het paard haar oude dag mocht slijten op die stal. Toen ik haar zag was ze al 27 en is kort daarna overleden.

Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn moeder niet meer rijdt, want ik zou me constant zorgen maken dat er iets zou gebeuren, aangezien ik weet wat er allemaal mis kan gaan...

Ze heeft alleen op mijn eerste pony gezeten, maar eigenlijk nog nooit op mijn paard.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:34

Mijn moeder heeft vroeger met haar zus gereden helaas durfde ze na een jaar niet meer ondanks dat ze niet was gevallen maar ze werd gewoon bang.
Ze is later nog wel eens gewoon een stap/draf ritje met me wezen maken zij op een oude ijslander en dat ging best goed.
Haar zus mijn tante dus heeft in die tijd M1 gereden en zo af en toe als ze zin heeft kan ze een paard bij ons op stal pakken. Ze is het hele gevoel kwijt ze kan galoperen/draven en lichtrijden maar is het gevoel van oefeningen echt kwijt.
Haar dochtertje mijn nichtje rijd op een pony bij ons op stal en zit ook wel op lottie ze is net kampioen in de B geworden van de club waar ik vroeger reed heel gaaf ze kreeg de wisselbeker over 2001 dus en daar stond als Kampioen van 1991 mijn naam in gegraveerd ben ik echt trots op 10 jaar na mijn overwinning is ie terug in de familie hehe.
Mijn vader wou voor de lol rijden omdat ik dat deed en heeft 10 lessen western genomen omdat dat leuker was dan dress volgens hem was echt heel erg leuk! later nog wel eens een buitenritje met mij gemaakt op Floor maar hij zweert bij een westernzadel.
Verder helpt ie overal mee en ze zijn gelukkig allebei zowel mams als paps dol op Lottie.
Mike heeft een beetje leren rijden maar vind het echt niet leuk dus dat hebben we opgegeven hij kon ook al losgaloperen maar had er geen lol in wel jammer maar ach hij helpt vaak poetsen en zadeld 'm ook wel eens op dus dat is ook erg lief Lovers
Dan heb ik ook nog een tante die vroeger NL pony's in de Z2 is geweest met haar welsh
Nu is ze Z1 maar ik ben niet zo kapot van haar rijden ze heeft wel een hele goede kijk op paarden en rijden. heb al veel tips gehad waar ik wat aan had en ze is ook M-Z jurylid
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 17:05

Mijn moeder en vader hebben 2 jaar geleden (toen ik nog op Pothoven reed) ook een les op manege pothove gedaan. ieders een half uur.
Op Savanna!! Ik geloof dat ze nu verkocht iz, maar het was zo melig om te zien!!!! Ik lach helemaal in een deuk jhahhahaha Party!! Party!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 17:36

Mijn vader vind het van een afstandje leuk, hij is wel niet bang en komt ook gerust kijken en aaien. Mijn moeder is iets fanatieker en als ze mee is mest ze nog uit ook Haha! . Ze rijd niet ze zou wel willen maar ze heeft 15 jaar geleden haar nek gebroken en ze vind het niet zo verstandig om op een paard te klimmen(pa ook niet). Maar als straks de fjord voor de kar staat mag ze wel een keertje mennen. En mijn broertje.... ja die ziet het paard liever op zijn bord Haha! Haha! Vork

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 17:39

o foutje ik bendenk net dat mijn moeder vorige week voor het eerst op een paard heeft gezeten met tijdens een ritje met de paardetram. Er is een foto gemaakt dus als die klaar is zal ik hem plaatsen.
Ze hebben vroeger(voor ik op deze aardlkoot rondliep) een reis naar spanje gemaakt en daar op een ezel gereden. Er is natuurlijk ook een video van en dat is altijd lachen als je dat weer ziet Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 18:58

hihi...leuk al die reacties!!

Vandaag begon mijn moeder ZELF al over een rijbroek en cap!! Party!! Party!! Party!! ikke blij blij *LOL* *LOL* *LOL*
Ze heeft gisteren ook mee geholpen met poetsen (Ik had Bassie buiten gezet, was zo mooi weer kon ie lekker in het zonnetje staan) maar dat vind ze niet echt geweldig...komt nog wel! Ik vind poetsen bijna nog leuker als het rijden zelf!

Mijn vader is echt bang van paarden. Hij is 1 keer komen kijken toen ik voor de eerste keer wedstrijd had (toen reed ik nog op Misty, die helaas niet meer op de manege staat Verdrietig ) en na de wedstrijd was ik aan het uitstappen. Toen kwam ik even bij de bakrand staan en mijn vader aaide haar over der neus. Ondertussen was er een ander paard naast Misty komen staan en ze gingen neuzen...en Misty gillen!! (Ze sloeg nooit gelukkig) Mijn vader sprong wel 2 meter achteruit! En sindsdien durft ie niet meer dichtbij paarden te komen, van afstandje vind ie ze wel mooi maar das dan alles. Ben al blij dat ie niet klaagt over 'paardenstank' *LOL* *LOL*

Trouwens mijn moeder is 57 jaar, ben toch wel trots dat ze het dan nog durft...
_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-05-08 20:00 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 19:10

Mijn moeder kwam ook eens kijken toen ik IJsco net had. Ik kwam net terug van een buitenrit dus ik vroeg: moet je d'r even op? Nou dat wou ze wel, ze KLOM er echt op haha. En toen hebben we een stukje gewandeld. Later heeft ze op IJsco nog een keer een buitenritje gemaakt met mijn zus. *LOL* Dat vond ze zo leuk dat ik heb aangeboden dat ze op mijn leskaart les met IJsco mocht nemen op de manege. Dat heeft ze 1 keer gedaan, ze moest toen direct zonder zadel, op een barebackpad (je had haar gezicht moeten zien Haha! )en eigenlijk ging het heel erg goed. Maar ja, het was winter, vaak koud en nat, dus het is bij die ene keer gebleven. En op Daisy durf ik haar niet te zetten. Dus denk dat het bij die 3 keer blijft. Zonde van zo'n natuurtalent! Knipoog

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 19:18

MIJN MOEDER DURFT EEN KLEINE PONY NIET EENS AAN TE RAKEN!!alleen pluto omdat ze weet hoe lief hij is!!(dat is ie eigenlijk niet, maar dat heb ik haar wijs gemaakt!!)dan geef ik hem gewoon een snoepje, dan vindt hij alles best!!hihi

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 21:48

He Cowgirl, heeft jouw moeder haar nek gebroken?? Wat afschuwelijk zeg!! Wat een geluk dat het goed is gekomen. Ik zou dan ook geen risico's durven nemen zoals op een paard zitten!

Mijn moeder is 58 en ik zou niet eens willen dat ze nog zou rijden!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 21:51

Ik zie mijn moeder echt nog niet op een paard.....1x heeft ze op mijn vorige (superbrave) pony gezeten in het bos. haar reactie 'alles beweegt!' en ik lag dubbel.

Amiga durft ze amper vast te houden, laat staan dat ze erop gaat.grinnik. Wat ben ik toch een held, dat ik dat elke dag wel doe... Cool

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, ArtHorse, Dartel, Lanoca en 34 bezoekers