ik zei het toch...ik ben gezakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

ik zei het toch...ik ben gezakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 17:19

op mijn praktijk Verdrietig
Joy wilde niet springen en mijn examinator schreeuwde het uit..
echt niet normaal
Ze heeft hem 1 keer goed gesprongen..maar daarna wilde ze ook niet meer tussen 2 regetonnen door (terwijl ik daar nog nooit problemen mee heb gehad)
Onderaan mijn frmulier stond...geen beheersing over het paard Lips are sealed Frusty
overdrijven is ook een vak!
Joy is daar gewoon erg bang (vind je het gek als je 2dgn geleden nog IN de hindernis heb gelegen met ruiter er nog op)
baal echt gigantisch
theorie 2 foutjes waarvan 1 ik er al wist


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:21

wat jammer zeg!! was het voor het ruiterbewijs? bij ons hoefde er 1 niet te springen geloof ik en die slaagde d8 ik wel!!

wel banketstaaf dat ie zo zat te schreeuwen, dat doe je toch niet!

gr linda Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:21

Jammer! Maar zoals je kunt lezen in andere topic schijnt dus ook te liggen aan wie en waar je hem afneemt....
Dus hou goede moed!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:26

Hè balen je bent er al best een tijdje mee bezig...
Ja als je paard bang is krijg je hem er niet meer over of langs, ook zo'n examen is een momentopname.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:42

Mhh BALEN zeg echt balen. Ik zou dan even wat springlessen gaan nemen dus puuuuur op het springen en niet op de dresuur. Misschien dat Antoinette je kan helpen?

Als jij zeker bent van je zaak zal Joy vanzelf volgen. Als ik met springen twijfel springt leys ook niet fijn en gaat raar doen.

Ach tegen mij zeiden ze dat ik een dressuur ruiter was omdat ik geen aanleg voor het springen had hihi. Ik zat ook op een oude manegebok die niet kan springen hihi. Misschien een idee om het ergens lekker op een oude bok te halen die super braaf is.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:31

Het schijnt dat ze dan ook wel eens toestaan dat je voor het springen op een ander paard stapt. Als het dan wel lukt dan hoeft er nog geen man overboord te zijn. Net wat je zegt, niet alle paarden kunnen/durven springen! Heeft lang niet altijd wat met de berijder te maken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:51

Balen Marloes!!!
Ik ken het helemaal, zoals je in je andere topic hebt kunnen lezen. Het ligt tegenwoordig heeeeeel erg aan de examinator. Wij mochten ook niet "even" op een ander paard om te laten zien dat we het wel konden. Dat mogen anderen soms wel (ik vind het opzich beter om het op een paard te doen, maar ja ze hebben binnen de organisatie geen duidelijke lijn). Heel jammer vindt ik. Ik moet ook alleen mijn praktijk nog maar het komt er niet van Huilen Op naar de volgende keer!

:evaw:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:35

Dat hele ruiterbewijs slaat als een tang op een varken.
Wat een geldklopperij is dat zeg!

Ik heb wel eens gezien dat een blind (!!!) meisje meereedt die haar paard niet kon laten springen, en er tijdens het gewoon draven al zowat aflag.
Meisje was ook nog geestelijk gehandicapt en is uiteindelijk niet geslaagd voor de theorie, maar wel voor praktijk!
Moet je voorstellen! Levensgevaarlijk!

Ik heb het verplicht moeten halen omdat je hier anders toendertijd niet aan ruiterpenningen kon komen en dus niet het bos in mocht, maar van mij part mogen ze dat ding in hun R steken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 22:47

Sjuimpje schreef:
Ik heb het verplicht moeten halen omdat je hier anders toendertijd niet aan ruiterpenningen kon komen en dus niet het bos in mocht, maar van mij part mogen ze dat ding in hun R steken!


Same here...

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:32

Nou, hier valt sowieso niet buiten te rijden, en ik mag hopen dat ik nooit dat belachelijke bewijs hoef te halen. Het is niet alleen geldklopperij, maar het schijnt dat elke examinator andere regels heeft. Erg oneerlijk.
Ik had overigens die examinator een grote smoel teruggegeven. Het is altijd nog je eigen schuld dat je het niet haalt, alsof zijn leven er vanaf hangt ofzo...imbeciel Lachen

Naja! Volgens keer beter joh! Kop op!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:52

Ach, Marloes, jij bent als ruiter absoluut goed genoeg om dat diploma te halen, ik vind het echt giga stom dat een sprong je laat zakken..wat een onzin!

toch, is vast een zuur gevoel voor je...
zeker als je bedenkt dat elke kromme oude zak op een uitgezakt 28 jaar oud manege paard vlekkeloos zal slagen omdat zo'n oud paard de energie niet meer heeft om zich heethoofdig te verzetten....

Ik vind het zo raar dat jonge ruiters die op sportniveau kunnen rijden, uberhaupt kunnen zakken voor die rare test....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:02

jammer marloes

maar toch vind ik ook dat hele ruiterbewijs iets idioots....
ik heb hem ook gehaald ben nog nooit gecontroleerd dus waarom ik hem heb?? ik vraag het me af
terwijl ik best vaak op de veluwe ben geweest met queentje.....

Love the life that you live, live the life that you love

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:46

ow wat jammer....

kom op meid! volgende keer gewoon weer proberen en dan zal het vast wel lukken Gewoon positief blijven denken, en lekker met Joy gaan oefenen voor de volgende praktijk.

Succes !

Maud


Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Echt balen, maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:23

Boos! Boos! Boos! Boos! het kan gewoon zo zijn dat je examinator je niet mag om een of andere reden. Verward Dat heb ik ook gehad. Ben de keer erna wel geslaagd Knipoog Ik kan mij niet voorstellen dat jij je paard niet onder controle kan houden. Volgende keer beter en je moet maar zo denken wat weet dat mens er eigenlijk van! Als ik soms je verhalen lees hier op verslag van de dag dan denk ik dat je een prima ruiter bent en dat je gewoon nu iets minder veel geluk had. En zoveel mensen zijn er niet die kunnen zeggen dat hun paard in de BIT staat Schijnheilig

Groetjes Willeke

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:32

Jammer joh! Was het de eerste keer of? Toen ik mijn ruiterbewijs ging halen toen weigerde mijn paard voor de hindernis. Met geen mogelijkheid kreeg ik dat beest vooruit en ik dacht dat ik gezakt was. Gelukkig mocht ik het daarna nog een keer proberen. Maar een ander meisje kon haar paard echt niet houden, dat beest schrok van een luchtbuks van de buurjongen. Leuk he, vind je het gek? Dat beest schoot ervandoor en ging gelijk richting weg. Zij balen en ze heeft het dus ook niet gehaald. De keer erna wel hoor, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het waarschijnlijk niet aan jouw of je paard heeft gelegen. Was je erg zenuwachting, dat kan je paard namelijk erg snel voelen. Het kan ook aan de omstandigheden liggen of aan de examinator. Maar ik kan me voorstellen dat je wel baalt Boos! Gelukkig weet je dat je wel beter kan zelf met je paardje?

Succes

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:18

jammer joh!
maar wat is eigenlijk je reden om het te willen halen???
ik zie er niet zoveel nut in.
als je straks L1 bent, hoef je die hele stomme praktijd niet meer te doen geloof ik.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:19

of was het L2 of M1?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 17:55

bedankt voor jullie lieve berichten
ik oet er alweer een beetje om lachen.
Prisca..ik heb meerder springlessen gehad en het ging nog goed ook, maar deze hindernis heeft ze een nare ervaring aan over gehouden (gevallen) en ookal was hij zo laag..ze vond hem DOOD eng
ze heeft hem uiteindelijk met veel moeite 2 keer gesprongen,maar dat was niet goed genoeg..enmaar schreeuwen die examinator Boos!
zelf zat ik onder de valdispert Haha! en was de kalmte zelf
Ik was totaal relaxed en ook ontspannen toen ik haar op de hinderis afstuurde..

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:19

dat vindt ik toch het belangrijkste!!
zelf rusitg blijven!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:46

Ach meis, je weet zelf wel beter! Natuurlijk is het superlullig dat je gezakt bent. Maar ja, het ruiterbewijs is nog lang niet perfect, om maar niet over de examinatoren te spreken Lips are sealed .

Kom op, volgende keer beter! Desnoods doe je het op een ander paard.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:07

Ik kan het voor een groot deel met jullie eens zijn, die verhalen die je er soms over hoort, gaat helemaal nergens meer over.
Heb je die examinator de foto's van Loon op Zand ook laten zien? Ik dacht toch echt dat je daar wel controle over Joy had Verward Erg apart dat ze je op die ene sprong laat zakken.
Het gaat er toch om dat je met je paard de weg op kunt en buiten kunt rijden? Of je nou tijdens de werkelijke buitenrit je eigen paard meeneemt of het 28-jarige luie manegepaard, dat doet er dan niet toe. Want ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat je voor elk onderdeel een ander paard kunt pakken.
Daarom snap ik ook absoluut niet waarom je de praktijk niet meer hoeft te doen als je bijvoorbeeld L2 bent. Wie weet is diegene nog nooit met 't paard naar buiten geweest en is dat een combinatie die eigenlijk niet vertrouwd de weg op kan? Buitenrijden is toch echt wat anders dan een proefje rijden of een sprongetje springen. Daarom snap ik de opzet van het examengedeelte niet goed. En het blijft een momentopname.

Toch wil ik m'n ruiterbewijs ook gaan halen omdat je anders in de toekomst nergens meer een paard kunt huren als je op vakantie bent oid.
Gewoon handig om te hebben voor zulke gevallen.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:18

he balen zeg
vindt het echt sneu voor je

groetjes Debby

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:51

ow getsie darrie!! wat vervelend marloes!

vind het nergens op slaan! you go girl Lovers

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:17

dat is idd balen zoiets. Dat ruiterbewijs is 1 pot nat

ik heb het 4 jaar geleden ook gehaald, puur voor de ervaring. Ik was op een haflinger, de rest waren allemaal Friesen en KWPNers. Het moet vast een komisch gezicht zijn geweest, het was namelijk buitenbak en het waaide snoeihard, en iedere keer als we in de wind hadden ging ie heel hard om die andere bij te houwen. Na een tijdje werd dat beter, tot we moesten springen. dat ging steeds mis, hij wiegerde. Op een gegeven moment werd ik zo zenuwachtig dat ik er af stortte Schijnheilig . Ik d8, volgens mij ligt de drafbalk ervoor te ver, hij kwam elke keer niet uit, kon niet 1 galopsprong of 2 maken, maar 1 1/2, en dat kan niet. Dus ik zeg tegen de examinatrice (klopt dat), die balk moet wat dichter bij. Neeeeeeeeee, zegt ze, Hij kan het zo ook wel springen. Nie dus, hij weigerder nog een paar keer, ze legt de balk er goed voor, en ja hoor, niet 1 keer meer geweigerd. Ik ben dus wel geslaagd. Maar ik vond het belachelijk dat zei niet kon zien dat die haflinger echt niet uit kwam, die maken toch wel ff kleinere passen dan de gemiddelde KWPner of Fries.

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:59

balen voor je!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Isa_Sofie, Manadeluca, miicchhellee en 91 bezoekers