Scannen op 18 dagen en dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38577
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Scannen op 18 dagen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 00:22

Nou onze merrie is dan eindelijk gedekt, as woensdag word ze scanned op 18 dagen....maar dan? Wat doen jullie? Scannen jullie d'r nog een keer of anders?

Tja voor ons is het alweer 8 jaar geleden dat het laatste veulen is geboren, toen ging het allemaal anders dan tegenwoordig. Vandaar mijn vraag aan jullie....

Goh als ik al die topics lees over al geboren veulentjes....krijg ik helemaal de "Kriebels" pfffff nog zo lang wachten!


Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

scannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:00

Hi,
Wij scannen op de 19 dgn, 6 weken en 3 mnd. Gewoon om er zeker van te zijn, dat de merrie drachtig is en blijft.
2 jaar geleden hadden we een merrie die schijndrachtig was en het veulen ws voor de 3de mnd eruit heeft gegooid. We hebben toen alleen op de 19 dgn gescant. Ze was toen drachtig en had een hele mooie vrucht. Je snapt wij willen het risico niet weer lopen, zoiets mee te maken. Je zit te wachten, te waken en er komt niets. Terwijl ze toch een zwangere buik had en een goed vol uier met hars. De natuur is een raar iets, zullen we maar zeggen. Ik zit nu ook wachten op een veulentje, de merrie staat sinds vanmiddag aan de melk, dus dat kan niet lang meer duren(het is nu 02.01 uur, gaap). Hou onze website maar in de gaten, daar word, als alles goed gaat, meteen de foto's op geplaatst.

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:02

Ik scan dan weer op 40 dagen, als het er dan nog zit, moet alles goed gaan! (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!)

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 06:35

Ik laat ze meestal op de 17/18 dagen scannen, op de 6e week en afhankelijk van de dekdatum, eind juni nog een keer. Mocht er dan nog iets mis zijn, kan de merrie nog een keer bij de hengst.

Volgende week moet ik een merrie op de 6 weken laten scannen, weer even spannend dus.


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38577
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 08:32

Bedankt allemaal, zoals ik jullie antwoorden lees zit daar niet echt een regel in, maar het is wel verstandig nog een paar keer te scannen. Ik neem aan dat er met de 18de dag gezien kan worden of er een beginnend eitje is of dat het een tja, hoe noem je dat al een embrio? Misschien te vroeg. Maargoed, ik hou het in de gaten.

Trouwens Jeddah, nog 9,5 maand en dan? Wie komt er dan? Sorry maar ik ben nieuwschierig Bloos

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:48

Ods schreef:
Trouwens Jeddah, nog 9,5 maand en dan? Wie komt er dan? Sorry maar ik ben nieuwschierig Bloos


Hihi. Coral, Jeddah d'r veulen! Ik heb dus al een naam, of het een hengst of merrie wordt! Haha!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38577
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 22:10

OOoo dat is leuk, voor jou nog maar 9,5 maand! Leuk man, Coral vind ik een leuke naam, wij zijn ook al aan het naam puzzelen. Maar ik weet het nog niet hoor!

Trouwens wij zijn vandaag lekker op visite geweest bij onze merrie, ineens hield ik het niet meer, ik mis d'r zo, ze was ontzettend blij ons te zien! Je moet d'r kennen, ze is niet zo uitbundig, maar toen ze ons zag....Awwwww Lovers we hebben haar lekker vertroeteld Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:16

Wij scannen met 18 dagn en dan nog eens met 5 weken, als er dan een tweeling op blijkt te zitten kunnen ze er vaak nog wat aan doen!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:46

Ods schreef:
OOoo dat is leuk, voor jou nog maar 9,5 maand! Leuk man, Coral vind ik een leuke naam, wij zijn ook al aan het naam puzzelen. Maar ik weet het nog niet hoor!

Trouwens wij zijn vandaag lekker op visite geweest bij onze merrie, ineens hield ik het niet meer, ik mis d'r zo, ze was ontzettend blij ons te zien! Je moet d'r kennen, ze is niet zo uitbundig, maar toen ze ons zag....Awwwww Lovers we hebben haar lekker vertroeteld Lachen


Och, ik weet het, mijn Paint is nu ook al 2 weken weg en al weet ik dat ze het super heeft bij Double J Paints, kan ik niet wachten om haar dit weekend op te zoeken!

Coral heb ik trouwens uit een combinatie van mijn naam en de naam van mijn vriend, maar ik wou dat het met een C begon, want de hengst heet Cugant.... Ook met een C.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 50 bezoekers