flemmingh *doruto hengstje geboren!!! prijswaarde?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

flemmingh *doruto hengstje geboren!!! prijswaarde?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 07:59

hij is tussen 5 en 6 in de ochtend geboren,bruin met 2 witte achtersokjes en kolletje en flink aan de maat!
De veearts moest er bij de bevalling wel bij helpen want hij lag iets gedraaid dus ze kreeg hem er niet uit maar toch gelukt.
moeder en zoon rusten nu lekker uit en hij heeft al gepoept en gedronken.
vader is dus flemmingh(v.lapalco)
moeder is stermerrie van doruto*keur pref van eros.
de moeder van de moeder heeft de goedgekeurde hengst upperten (v wiesenklee) gebracht.
daarachter zit 2 keer kroon.

Kunnen de kenner onder ons een schatting van de waarde van dit veulen geven?
Ik heb namelijk al gegadigden en ben niet thuis in de veulenprijzen.

Z1+4


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 08:40

Gefeliciteerd!
Mooi dat alles goed gaat.

Op papier lijkt het heel mooi, maar eerst eens zien.
Ik ben toevallig vorig weekend bij een Flemmingh x Doruto hengstveulen wezen kijken. Viel me toen eigenlijk erg tegen, qua type niet apart en de beweging ook niet.
Terwijl ik toch een aantal hele leuke Flemmingh's heb gezien.

Prijzen durf ik niet te noemen, ben wat dat betreft een beetje uit de KWPN'rs...

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:24

Maakt dat veel uit? Hij is toch poepig en het zou mij niet om geld gaan.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 17:53

ja tuurlijk is tie poepig maar hij word waarschijnlijk verkocht en wou graag gewoon wat advies voor hoeveel z'on beestje normaal verkocht word,das alles.

Z1+4

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:19

Dat is nou het laatste waar ik nu aan zou denken. Geniet toch even lekker van je veulentje en wat hij later opbrengt tja de tijd zal het leren. Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 18:25

ja ok maar heb al een bieding gehad en die man wil het toch graag binnen een weekje weten das logisch,hij heet trouwens VALENTINO HH !!
als we niet het bedrag krijgen wat we graag willen gaat hij ook niet weg hoor maar je kan niet alles houden en hengstjes zijn nou eenmaal wat moeilijker aan huis te houden.

Ik wou alleen maar wat advies over een vraagprijs hoor. Scheve mond Knipoog

Z1+4

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:27

Je moet geen vraagprijs noemen, hij heeft belangstelling voor je veulen dus dan doet hij je maar een bod.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:41

Ik ben het met greetje eens, geen vraagprijs noemen.
Van een fokmerrie bij ons zijn 2 veulens achtereen verkocht 2 x door de zelfde man, 1 veulen voor 20.000 gulden en 1 keer voor 17.000 gulden.
Een ferro x flemmingh en een indoctro x flemmingh.
Het is veel geld maar als die man dat er nou voor over heeft Lachen

Gr. Adriana

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 20:30

hij heeft al een bod gedaan hoor een stuk minder dan de prijzen die jij noemt,ik vond het zelf ook al te laag daarom ben ik ook niet akkoord nog gegaan.

Z1+4

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:30

Veulen niet 'verkatzen' hoor [naam verwijderd]!
Zeker niet door een handelaar die je onder druk wil zetten door te stellen dat hij het binnen een week wil weten...dan verkoop je altijd te goedkoop....

Wacht nou maar lekker even af wat het werkelijk voor veulen is...met een dergelijk soort papier en een mooie manier van bewegen is zo'n hengstenveulen heel interessant voor echte hengstenhouders...je kan altijd nog overwegen om het in opfok bij andere leeftijdsgenoten (hengsten) te zetten. Kost helemaal niet zo veel...

Maar niet met de eerste de beste in zee gaan..dit veulen raak je echt wel kwijt.... hoef je niet over in te zitten....
Lekker straks aanbieden op de kwpn-fokdag, zien wat de bolhoeden er van vinden en wacht maar af, een goed veulen verkoopt zichzelf wel.... je moet het toch nog minstens een maand of drie bij de merrie houden, neem dus ook maar de tijd met de verkoop....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:37

Ja, ik zou ook nog even wachten met een projs te noemen. Vooral omdat hij nog zo jong is. Misschien verkoop je hem wel voor 200 euro (ik zeg maar wat) en zie je hem later weer en dan denk je, oliebol, waarom heb ik hem nou zo goedkoop verkocht en zo vroeg een vraagprijs genoemt?
Dan is het een hele mooie lieve stoere hengst met mooie gangen.
Dus als ik jou was, zal ik nog even afwachten en dan is het langer dan een week, maakt nix uit, als hij echt zo mooi is verkoop je hem heus wel. en dan misschien voor een betere prijs

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 22:23

nou iig bedankt voor de adviezen!
We hebben besloten idd te wachten eerst maar eens zien wat het word,hij is nu al trouwens veel makker dan vany de 1e dag was,als ie lekker ligt kan je er gewoon bij gaat itten en overal aanraken,ato duikt er wel gelijk met neus boven op maar das juist goed het mag allemaal wel van haar.
Vany was wat rilleriger maar dat was ook mijn 1e veulen dus was allemaal onwennig deze hebben we ten 1e al geholpen met geboren worden dus was gelijk veel in handen en daarna gelijk lekker overal aangeraakt,morgen doen we het halstertje voor het eerst even om,spannend weer hoor.
"t is echt een plaatje Kwijl

Ik vind er alleen zoveel prijs verschil zitten in de veulens op bv veilingen tuurlijk heeft de 1 een beter papier en kan beter lopen maar soms wel 50.000f verschil,zal je wel oog voor moeten hebben dan en natuurlijk moet er net iemand zijn die persee jouw veulen wilt hebben,ik vind het maar dure business,de dekgelden van sommige zijn ook al schandalig hoog,ach ja zo gaat het he.

Z1+4

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:37

Ik zou ook nog niet meteen je veulen aan een koper beloven.
Wacht er maar lekker mee, kopers zat hoor voor zo'n paardje!
Kun je hem niet inscharen en hem pas op zijn 3e verkopen?
Vang je er veeeeel meer voor. Knipoog

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 17:50

das waar anneke maar ook 3 jaar risico natuurlijk en wat kost dat inscharen eigenlijk ongeveer z'on 150 f per maand of zo,bij een knap bedrijf??

Z1+4

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:33

de opfok kost inderdaad ongeveer 100/150(gulden)

en dit veulen is op papier inderdaad erg mooi!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 20:56

dank je wel martinique!

Z1+4

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 06:53

eerst kijken hoe hij beweegt, wat het type is, wat voor premie ze hem geven, afstamming van de moeder, predikaten van de moeder, eerdere veulens van mams...
'dat speelt allemaal mee!

Vanaf de pc is er weinig over een prijs te zeggen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers