Gisteren eendje met 11 pulletjes gered...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 08:59

Ik liep gisteren even naar het winkelcentrum bij mijn werk, dan loop je langs een park, moet je een redelijk drukke weg oversteken (met veel bussen) en dan kom je bij het winkelcentrum. Naast me liep een eend met 11 pulletjes richting de drukke weg (weg van het park dus). Dus is probeerde haar tegen te houden maar ze was zo vastbesloten. Toen kwam er een vrouw en die hielp ook. En nog een meneer, die had het gezien en zijn auto geparkeerd en die kwam ook helpen. En toen nog een mevrouw op een fiets. We hebben met z'n vieren die eend met haar kinderen terug gedreven naar het park. Eerst liep ze een beetje mokkend terug maar daarna ging het beter en toen ging ze het water in met de kleintjes. Ik weet ook wel dat er maar een paar overblijven omdat ze worden opgegeten, maar liever dat (is de natuur) dan dat ze worden doodgereden door een auto! Nou ja, toch weer een goede daad verricht! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 09:16

Goed zo! Vind ik ook!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:42

oooh wat goed van jou en die andere mensen dat er nog zoveel kwamen helpen de meesten scheuren gewoon door of over die beestjes heen....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 12:03

Ja er reden en liepen ook een heleboel mensen langs zonder iets te doen! Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 12:10

goedzo! Vorig jaar liep hier een mamma met een paar kleintjes. Ik kwam aangefietst, en toen stond er opeens een man vol op de rem. Hij liet ze rustig de laatste 20 cm afleggen. Geweldig! Hier mag je 60 km/h maar ze rijden allemaal 80.. Echt erg, maar die eend heeft het overleeft. Mijn poging om een nijn (ukje) te redden is mislukt omdat er een kraai was die haar op at... Grom! Was zo'n liefie! *snif*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 13:55

Hartstikke goed Maartje! Hoewel... eigenlijk zou zo'n actie normaal moeten zijn. Je hebt dus gewoon gehandeld zoals iedereen zou moeten handelen in zo'n geval. Helaas zijn er nog altijd mensen die HAAST hebben. Ik wil maar niet over de gevolgen nadenken. 'Jouw' eendjes hebben het in ieder geval overleefd!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:06

Geweldig je hebt je goede daad voor deze week weer gedaan.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:14

hihihi das altijd lief als mensen eendjes redden, vind ut altijd heel leuk als er ook meer mensen komen helpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, claudtje, Diddykong, Ellen_ov, gerlindie, IASCrawler, JoyenUnory, Maanon_, Marcato, Melanie_D, MiVita, Mondy, nafkedemi, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Zoe_85 en 69 bezoekers