Tand wisselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Tand wisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 21:35

Er waren twee shetje spikey en Wally er uit gehaalt in de longeerbak, kjomen we kijken zitten ze allebei onder het bloed, blijkt dat Sikey zn tand een klap heeft gehad en het bloedde behoorlijk. Het leek alof er een stuk vanaf was. Dus iemand gaat naar de manege eigenaar en zegt dat hij aan het wisselen is!
Maar is dat wel zo de tand was naar achter geschoven (dus schijn) en het bloedde behoorlijk. Moet er geen tandarst bij komen of is dit normaal op die leeftijd (3 jaar)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 21:44

Pinky wordt over een weekje 3 jaar en ik heb nu al 2 kiezen van hem gevonden. Ook zie je duidelijk dat hij zijn 4 voorste snijtanden gewisseld heeft. Heel normaal dus Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 21:46

Oook met zoveel bloed?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:11

avantilover schreef:
Oook met zoveel bloed?


Soms wel. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Paardjes wisselen nu eenmaal, en denken er niet, zoals wij, aan als er een tand los is, en doen wat ze normaal ook doen: bijvoorbeeld een stuk van een wortel afhappen. Op die manier kan de tand plots losgaan, en dat kan gaan bloeden.

Ik denk wel dat het goed is als je schoon water hebt staan voor die beestjes, dat ze kunnen spoelen (gaat automatisch met drinken).

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 10:36

Ja we hebben hem erna gelijk laten drinken, maar ze hadden allebei alemaal bloedvlekken!
Maar nu ben ik weer helemaal gerust over mn lievelings hengstjes Haha!