Goed nieuws voor mijn paardenwereldje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Goed nieuws voor mijn paardenwereldje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 17:16

3 weken geleden kreeg ik te horen dat ik Wenga niet meer mocht verzorgen. ( zie topic 'ik ben wenga kwijt...') Helemaal doordat het op zo'n achterbakse manier gebeurde, was ik er helemaal kapot van. Ik mis haar nu nog steeds heel erg.

Mijn moeder en haar vriend vonden het verschrikkelijk dat ik zó veel verdriet had. Ze hebben na vele oplossingen gezocht. Zelfs een eigen paard! Maar dat zou ik zelf ook niet willen, want daar hebben wij het geld gewoon niet voor. Ze hebben toen met de eigenaresse van de manege in Haaksbergen gesproken en die zei dat ze, als ze iemand wist die een verzorgster zocht, ze mij meteen op zou bellen. Deze maandag was ik even op de manege, omdat mijn zus in een les rijdt, en toen praatte die eigenaresse even met mijn moeder. Toen ik er aan kwam deden ze een beetje geheimzinnig, dus ik had al zoiets van: huh?
Toen we naar huis reden vertelde mijn moeder dat er een paard op de manege stond, waarvan de eigenaar iemand zocht! Ik was best wel blij, maar niet zo als bij Wenga. We hebben hem woensdag opgebeld en ik mocht haar verzorgen! Zaterdag, vandaag dus, zou hij haar zadel en hoofdstel aanwijzen enz...

Toen ik op stal aankwam haalde hij net wat spullen uit de auto. Hij liet mij zijn spullen zien: Een heeeeeeeeele grote kast met allemaal dekens, sjabrakken, laarzen enz enz! Ik keek mijn ogen uit! Maar dat hij zo veel spullen heeft, komt doordat hij ooit veel paarden heeft gehad.
Daarna haalden we Safari, dat is dus haar naam, (leuk he?) uit de stal en zadelde haar op. Safari is een groot bruin paard ( ras weet ik nog niet), met een bles en 2 witte achtervoetjes. Ze is ong. 1.80m, maar ik ben grote paarden wel gewend! ( Wenga was 1.75m)
Daarna gingen we naar de binnenbak en mocht ik erop....

Ik had 2 maanden niet gereden, dus het was wel even wennen! Toen ik zat en wegreed, moesten we in de hoek langs een hond, die daar lag, en dat vond Safari erg eng! Maar ik trad meteen op en liet haar er langs lopen. Dat maakte best veel indruk geloof ik. Toen ging haar eigenaar weg ( hij is druk met een verhuizing) en bleef ik alleen met Safari achter.
Het was best wennen, maar ze liep super! Ze is wel erg sterk en ik werd soms een beetje uit het zadel getrokken, maar ze was een tijdje niet gereden, dus dat is haar vergeven. Ik reed met sporen, wat ik nog nooit gedaan had. Van haar eigenaar moet dat, dus krijg ik van hem mijn eigen sporen! Het was wel even wennen, maar ik moet toegeven, ze reageerd er wel sneller meer! Ik vond het erg leuk. Ik had wel een beetje schuldgevoel over Wenga...maarja...ik kan gewoon niet zonder paarden!

Ik ben er erg blij mee dat ik Safari mag verzorgen. Het is een lieverd. Ook al blijf ik Wenga heel erg missen en dat blijft nog wel een tijd zo...

Nog iets anders: Toen ik naar Safari fietste kwam ik langs een wei met 4 merries met hun veulens. Het garppige was dat 1 veulen over zijn/haar mammie aan het waken was, die lag! Terwijl het anders andersom is. Heel leuk om te zien!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:29

Leuk hoor! Veel plezier.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:51

he bah ik las net het andere verhaal wat onwijs sneu dat je haar kwijt bent maar dit is ook erg leuk en wie weet ben je straks net zo gek van dit paard!
veel plezier!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:55

wat leuk zeg!! succes met je nieuwe verzorgpaardje!!

gr linda

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:55

heej! gefeliciteerd joh!
heel leuk voor je! maar mag je nou helemaal niet meer bij wenga langs?
ook niet om gewoon te poetsen af en toe?

maak maar snel foto's van safari, kan ik ff meegenieten Tong uitsteken

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 22:44

Wat onwijs leuk voor je!
Zo heb je lekker iets om je op te concentreren. Knipoog
Klinkt als een heel leuk paard!! Party!!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:26

leuk!!!GEFELICITEERD..MISSCHIOEN KOM IK NOG WEL EEN KEERTJE KIJKEN!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:00

wat leuk voor je
dit klinkt echt als een geweldig paard
veel succes ermee Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:41

Leuk voor je, heb je ook iets nieuws om je op te storten na dat gedoe met Wenga! Geniet er maar van. Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:18

Heej wat leuk voor je!
Veel plezier en succes Party!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:08

Wat onwijs leuk voor je! Heel veel plezier ermee! Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:54

hey!

wat gaaf zeg!! je gaat vast en zeker een net zo goede en leuke tijd gemoet als met wenga!!!! Lovers maybe nog wel beter

echt heel leuk voor je!! hoezo enthousiast?! al die uitroeptekens Haha!

echt heeeeeel leuk!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 11:02

Allemaal heeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie lieve reacties Haha! !!!

Ik mis Wenga inderdaad, maar Safari is ook erg leuk! Ik ga er vandaag weer heen. En ik maak zo snel mogelijk foto's!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:02

Ben super blij voor je!
Een lichtpuntje naar al die ellende!
Nu heb je weer een leuk paardje om tijd in te steken, en het is best logisch dat je je schuldig voelt tegen over Wenga, maar laat dat de pret niet drukken! Je verdiend het hoor! En het is jouw keuze niet, om daar niet meer (zo vaak) te komen. iig veel succes!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:03

HARDSTIKKE LEUK VOOR JE !!!

Staat'ie bij Het Rutbeek? Of staat'ie ergens anders?


Groetjes, Linda