toch volgende week castreren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

toch volgende week castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 12:46

ik heb al een aantal keer gevraagd of ik m'n hengst nu al moet castreren of niet. Ik was tot gisteren en van overtuigd om het in het najaar te doen als hij 1 1/2 jaar is,maar nadat ik gisteren bij de boer waar ik sta in z'n tuin m'n paard liet grazen en hij opeens het tuinhekje hoorde ging hij heel erg trekken om te kijken of hij er door kon. Eerst dacht ik dat hij schrok v/d klap,maar na een half uur daar gestaan te hebben en hem weer terug naar het land te brengen kwam voor mij het moment. ik hou het hekje voor m'n paard open hij gaat er rustig door heen ik loop voor hem,maar dan... hij begint toch te trekken en ik probeer hem te houden,want de boerderij grenst aan een weg waar de 80 Km p/u of harder rijden. ik zag het al voor me als hij nou door blijft trekken moet ik hem wel los laten.Om een of andere vage reden stopt hij dan toch met trekken en kon ik kwaad op hem worden. ohh wat was ik boos dat hij zo aan het etteren was. Dit gaf voor mij de door slag. het is nu de laatste week om hem te kunnen castreren en anders moet ik t/m september wachten. Maar ja hij kan heel veel veranderen in z'n gedrag en naar merries toe. hij staat nu tussen andere ruinen,maar mocht hij in deze maanden zo veranderen moet ik hem misschien wel binnen houden,omdat hij door de draden heen zou kunnen gaan.Om dit te voorkomen bel ik dinsdag(dan zijn ze pas weer op de praktijk aanwezig) de DA om een afspraak te maken Huilen . Ik zelf wil niet zien wat ze precies gaan doen,maar blijf er wel bij om m'n kleine kerel te steunen. ohhh wat een rottige beslissing is dit.

Wodan en ik onderweg in de M2


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:15

Waarom een rot beslissing???

Ik hoor jou nog wel over 2 maanden Haha! Haha!

Enne gewoon erbij blijven is alleen maar intressant Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:11

Misschien heb ik eerdere onderwerpen gemist. Dus misschien maak ik nu een stomme opmerking...
Maar uit jouw verhaal kan ik het hengstenprobleem niet goed opmaken. Een merrie van die leeftijd is toch even goed weleens vervelend? En dat trekken, gaat dat over als je castreert?
Ik hoop niet dat je boos wordt dat ik dit zeg, maar ik begrijp uit dit ene verhaal echt niet waarom je nu al wilt castreren. Het lijkt mij nog al vroeg. Vertoont hij verder al echt hengstengedrag?
Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 17:14

hij trok dus omdat hij z'n krachten aan het uit testen was en hij een merrie zag lopen langs de weg Boos! . Ik heb dus geen zin om een gek paard te hebben voor minimaal 4 maanden en dat hij door de draden van het land gaat om bij de merries te komen. Dat zou dus betekenen dat hij v/d zomer niet op het land mag,maar alleen in een paddock moet staan. Waar dan dikke stalen buizen om heen hangen zodat hij niet kan uitbreken. Als hij al een merrie ruikt gaat die slurf er al uit.dat is natuurlijk niet erg,maar ruikt hij een drol ergens trekt hij me daar ook naar toe.En ik kan niet met hem langs de weg,want dan trekt hij en gaat hij steigeren. Vandaar dus dat hij aankomende week een nep hengst gaat worden.

Wodan en ik onderweg in de M2


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:23

je moet jezelf de vraag stellen, wil ik een hengst houden en kan ik er iets mee??

en verder, bij ons zijn de veulens van vorig jaar, vorige maand gecrasteerd! we wouden ze niet als hengst houden.

gr linda

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:15

Gewoon in de tang met die hap Haha!
Succes en sterkte met Wodan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina en 158 bezoekers