kapotte handschoentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

kapotte handschoentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:01

Ik weet niet wat ik er nou precies mee doe hoor, maar mijn handschoentjes gaan altijd in razendtempo stuk. Terwijl ik helemaal niet vind dat ik veel druk in mijn handen heb. En niet alleen de goedkope soorten, maar ook de duurdere.. Hebben jullie dat ook? Of ligt dit echt aan mij???

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:04

Hmm...
Nagels knippen? Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:06

Dat had ik ook altijd tot ik fleece handschoentjes gekocht heb (met nepleren stukjes erop) en nu heb ik deze al 2 jaar!! Die zijn echt niet te slopen...

:evaw:

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:16

lekker warm voor in de zomer! maar kheb ze zelf nog nooit gehad, mmm, misschien moet ik die maar eens proberen dan, want de laatste paar die ik net heb gesloopt was 20 euro

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:38

GAB schreef:
want de laatste paar die ik net heb gesloopt was 20 euro


En dat zijn voor jou 'duurdere' handschoenen?
Ik heb handschoenen van Roeckl. Die zijn nog even een (flink!) tikkie duurder, iets van 40 euro ofzo, echt leer, maar ze slijten bij mij absoluut niet! En uiteindelijk ben ik dus goedkoper uit (en minder ergernis!) dan iedere keer van die goedkope te kopen, maar dan wel tig paar te verslijten.
Ik krijg altijd van die enorme kleffe zweethandjes, ook als ik zonder handschoenen rijdt. Daarom draag ik ook altijd handschoenen, anders heb ik geen enkele grip meer op m'n teugels. Handschoenen zijn wel altijd zeiknat als ik gereden heb Misselijk en handschoenen van een slechte kwaliteit leer kunnen daar niet tegen, die verteren gewoon. Kunstleer vind ik waardeloos, dan drijf ik m'n handschoenen uit!

Van wat voor materiaal zijn je teugels? Heb je toevallig hele stroeve teugels? Teugels met van dat rubber aan de binnenkant zijn echt waardeloos voor je handschoenen! Of van dat harde katoen, dat is ook niet fijn.

Nulla tenaci invia est via

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:01

zelf heb ik mountain horse handschoenen onderkant is leer en de bovenkant gevlochten kantoen. echt super handschoenen ik heb ze nu 2 jaar en alleen bij m'n ringvinger en duimen is het katoen gescheurd,maar of dat nou v/d muizen is of van het rijden dat weet ik niet precies. Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:07

Ik heb altijd die van Imperial Riding (ook best duur, nmm) en die slijten ook gigantisch. Niet alleen bij de voorkant vand e vingers, ook bovenop, waar de teugels langs gaan etc. Maar ik rijd ook altijd met katoenen teugels (niet die van de geweldigste kwaliteit....misschien daar eens in investeren?).
Mijn oplosiing is m'n moeder: die naait ze regelmatig zo goed en zo kwaad als het gaat weer aan elkaar, dan kan ik weer even.

Voor de wedstrijden heb ik nu witte van harry's horse gekocht, van 'domysuede' oid (wel kunststof). Die zien er iets steviger uit, maar zijn ook wat stugger. Heb ze nog niet geprobeerd!

Een vriendin van mij heeft héle mooie Roeckl handschoenen van echt leer, die zijn wel geweldig....maar gaan abso boven mijn budget!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:07

Ik rij met nepleren van Harry Horse, super om mee te rijden, hebben slijtplekken van als ik ermee longeer of met een gek paard aan de hand loop... maar liever dat dan die 'slijtplekken' in mijn handen denk ik dan maar Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:02

Zijn dat die met die mylon elastische stukjes er tussen genaaid Orri? Dan heb ik nl dezelfde Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:20

Ik heb die passage handschoenen van kunststof omdat mijn hander daar iets minder in zweten dan in leder, en die gaan goed mee, onder alle omstandigheden Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:24

Bij mij slijten ze op de knokkels? Ooit eens van die nepleren goedkope op paard&koets gekocht 3 jaar terug die zijn nu echt op.
nu heb ik die van Imperial Riding een stuk duurder maar ze zitten veel lekkerder hopelijk houden ze het ook 3 jaar uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:25

Rieja schreef:
Zijn dat die met die mylon elastische stukjes er tussen genaaid Orri? Dan heb ik nl dezelfde Haha!


Jaaaaaaaaa Haha! Op stal heeft een ander ze ook in het grijs dan zijn ze ook erg leuk trouwens ....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:25

Nimber schreef:
Bij mij slijten ze op de knokkels?


Dat heb ik ook! Niet met leren, maar wel met handschoenen met een katoenen bovenkant. Bij mij komt doordat ik nog wel eens langs de voorkant van m'n zadel ga met m'n handen Verward

Nulla tenaci invia est via

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:31

Dat had ik eerst ook.
Nu doe ik al 2 jaar met handschoenen van 120 gulden (slik!), en daar is echt nog geen slijtage bij te zien. Ik ben alleen als de dood dat ik ze een keer verlies (tja, zelfkennis he?).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:49

Ik rijd nooit met handschoenen...heb ik net het gevoel alsof ik contact verlies. Maar dat terzijde.

Misschien ligt het aan de teugels, zijn ze stroef, stug?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:40

De laatste tijd heb ik ook dat mijn handschoentjes in razend tempo kapot gaan.

Ik koop altijd katoenen handschoentjes van fl.15,- ofzo.
Maar de laatste tijd gaan ze bij mij heel snel kapot.

Ik zou ook echt niet weten waaraan het ligt.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:55

Ik heb er 3. Haha!
Bruine fleece-handschoenen van BR (speciaal voor de winter *LOL* ), ook van die nepleren, vind ik zelf erg fijn rijden, en van die wollige harry's horse dingen, ha h aha. Eens een keer gratis gehad ergens bij of zo. Maar die rijden trouwens ook niet beroerd!
Zitten lekker om je handen heen, komt lucht door, en slijten niet snel.

Ik krijg altijd gaten waar mijn nagels zitten. Maar om m'n nagels te knippen... Schijnheilig

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:46

Ik heb ook van die nepleren, leatherfeel ofzo.
Zit erg lekker, maar gaat nu toch echt wel slijtage vertonen. Tussen de vingers, in de palm van de hand en bij de knokkels.
En dan rij ik dus ook niet met overdreven druk.

Maar ook hier is het gewoon weer zo... duurdere producten gaan gewoon langer mee. Ander materiaal en dat kan vaak beter tegen een stootje. Is natuurlijk niet altijd zo want je kan ook voor de naam betalen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:31

ik schiet ook altijd in een moordtempo door mn handschoenen Haha!
Nu heb ik Equipage handschoentjes, waren 25 gulden, en superfijn! niet kapot te krijgen!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:16

ik heb een tijdje met leren handschoenen gereden, maar voor de zomer, met dit warme weer, heb ik toch weer van die katoenen schoentjes met nopjes! *meer grip* en lekker luchtig!

Ze zijn en 10 per paar, maar ik sloop er zo'n 3 paar per jaar ofzo... Schijnheilig
Maar met die leren handschoenen ben ik als de dood dat ik ze kwijt raak, ofdat Tos ze te pakken krijgt...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:47

Orri: Ik wil die grijze van Harry's Horse..... Kwijl waar hebben ze die??

XoNo: ik kon 'vroeger' Haha! ook nooit met handschoenen rijden, tot ik steeds m'n ahnden kapotreed. Toen moest ik wel en heb ik die letaherfeel gekocht (Imperial Riding), en nu rijd ik praktisch nooit meer zonder...

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:51

Ik heb nepleren van BR, ik heb ze nu bijna een jaar...maar ze beginnen al een beetje te slijten...jammergenoeg, want ze zijn echt superfijn! Ze kostte trouwens 20gulden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:44

Ik ken dat probleem ook! Maar ja, niet veel aan te doen ben ik bang. je moet egwoon de juiste handschoen zien te krijgen voor jou. Ik doe nu al een hele tijd met mijn Mountain Horse (crocket gloves???) en de door mijzelf gerepareerde kunstleren dingen. Die Roeckl handschoenen van margreet gaan mijn volgende paar worden hehe. Ik heb er een paar keer mee gereden bij iemand anders en die dingen zitten zo fijn en zijn reuzesterk! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers