Rijden ging zo prut gister

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Rijden ging zo prut gister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 11:52

Omdat ik de laatste tijd voornamelijk heb buitengereden - wat overigens heel goed gaat, ze dribbelt wel de hele weg maar heeft er enorm veel plezier in en is niet gevaarlijk meer - dacht ik gister van ik zal de dressuur weer eens oppakken.
Nou daar was mevrouw het niet mee eens. We reden in de buitenbak, ze wilde alleen maar snel snel en was ontzettend dwars. Als ik mijn been aanlegde deed ze de oren naar achter zo van 'waag het niet mij aan het werk te zetten', ze trok een paar keer heel brutaal de teugels uit mijn handen om een hapje bloemetjes te eten die op ooghoogte langs de bak groeien, verder plakte ze enorm aan Pliva, reageerde met een bok op een klein tikje, nam expres de verkeerde stelling aan en had overduidelijk geen zin.
Toch ben ik maar even door gaan drammen, anders wordt het de volgende keer helemaaaal niks!
Dus na een half uur zweten (beide Haha! ) ging ze eindelijk in een normaal tempo lopen en ontspande ze wat, ze werd weer zacht in de mond en nageeflijk en reageerde normaal op het been. Heb veel figuren en overgangen gereden en dan gaat ze op het laatst zo lekker dat ik wel uren door wil blijven rijden.
Toen ze dit 5 minuten volgehouden had heb ik het zadel eraf gehaald en ben zonder zadel verder gaan rijden. Hindernisje opgebouwd en springen!
Dat vind ze zo geweldig, ze kan er alleen niks van maar de wil is er in ieder geval. Heb er nog een paar keer bijna naastgelegen omdat ze vlak voor de hindernis een scheurgalopje inzette - en ja ik zat dus zonder zadel - en dan een enorme sprong nam met een veel te vroege afzet, maar ik ben blijven zitten en haar humeur was weer op en top. Leuke afsluiting dus van het uurtje wat begon met alleen maar knokken en dwars doen. Lachen


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:59

Marije... zal vast komen omdat ze stik-sjaggie was dat ze niet met jou lekker naar buiten mocht en alleen maar moest werken. Hmmm.... ik ken er ook zo één die, als ze even haar zin niet krijgt of moet werken, rotzooi gaat trappen! Haha! De naam begint met een J! *LOL*

Toch wel fijn dat je dat uur een beetje leuk hebt af kunnen sluiten met een paar geinige sprongetjes. Ach... en dat je er bijna afflikkert houdt het spannend toch?? Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:25

Nou, hier nog eentje.. maar die begint met een M! Verdrietig
Maandag had ik haar lekker gelongeerd en uitgebreid gewassen.
Gisteren heb ik het zadel erop gelegd en ben gaan rijden. En ja hoor.. kop in de lucht, drammen, bit vastpakken en ga zo maar door. In stap was er niets aan de hand, maar zodra ik de teugels wat innam en wilde gaan draven was het mis! Zo nu en dan kreeg ik haar er doorheen, maar het ging totaal niet zoals ik wilde.
Dus wees gerust.. je bent niet de enige Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:48

Godzijdank ben ik niet de enige....
Imker was gisteren stierlijk vervelend. Kop in de lucht en sjezen maar. Ik heb een uur met hem zitten vechten. Echt gewonnen heb ik niet, het was meer een soort remise.
Vanavond maar weer goed aanpakken, want met dit soort geintjes komt hij echt niet weg....!

Toos paardloos

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:00

En mijn paarden lopen nu juist zo fijn! Party!! Haha!

Maar dat mag ook wel na de lange winterdip!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 20:58

Phew vandaag weer gereden zonder zadel (omdat ze dan meer ontspannen is vaak Verward ) en nu liep ze super Lovers
Heerlijk een uurtje gereden met een galop die zat als een stoel Kwijl
Ze kan het wel! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:06

Ik ken het probleem, de hele week lekker buiten rijden en dan maandagavond naar les Haha!
En dan maar een beetje schijnheilig kijken van goh hij liep van de week zo lekker (in rengalop over de hei Extreme duivel ) hoe kan dit nou?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 21:10

*LOL* dat ken ik *LOL* Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:18

Ik lag er bijna naast vandaag Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lonniejj en 36 bezoekers