Yeeha Talasha eindelijk gedekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Yeeha Talasha eindelijk gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 16:44

vorige week kreeg ik een telefoontje van de Drieshoeve dat de DA was geweest om mijn welsh a merrie op te voelen en die had gezegt dat de eierstokken nog niet helemaal volgroeid waren, althans 1 van de twee nog niet. hij rade aan om 2 maanden te wachten dus ze zou 4 weken naar huis komen (ze stond er al bijna 50 dagen zonder goede hengstigheid).
ik kreeg maar geen belletje verder en woensdag belde ze terug dat ze hartstikke hengstig stond dus is ze dezelfde dag gedekt door putwell panache.
spannend dus:-)
nu blijft ze daar tot eind july want ze maken haar keurings klaar voor de keuring in esbeek.
ik mis mijn kleintje wel hoor Huilen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:48

Dat zijn ook goede berichten. Ik hoop dat het met een keer dekken is gelukt, en dat je haar snel weer thuis hebt. Heb je Meinoedske thuis staan of staat ze nog op de Wijdewormer?
Hoe is het met Meinke? Het is de afgelopen tijd weer wat warmer geweest, eet ze nog steeds goed?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 18:19

Talasha komt pas na 27 juli thuis want dan is de keuring en ze moeten haar daar 6 weken voor klaarmaken dus ze blijft daar voor het gemak staan, ze is het daar goed gewent nu.
Meinoedske is nooit weggeweest, dus ze staat gewoon thuis Haha!
insemineren komen ze dus ook gewoon hier doen. maar ik heb met mezelf afgesproken als het in totaal niet met 3 inseminatie cyclessen is gelukt dan gaat ze wel naar wijdewormer toe.
Meinke doet het uitstekend voor haar doen.
het eten gaat redelijk (90%) en ze is vrolijk, ondeugend, kijkt fris uit haar ogen, je gewoon een heel ander paard dan 6 weken terug.
ik sprak vandaag de DA er nog over en hij vond het ook heel fijn natuurlijk.
zelfs vandaag heeft ze geen extra last gehad en kon ze met 1/4 schepje medicijnen aan de warme dag beginnen, dag netjes he.

(ps jouw kleinne meissie wordt trouwens ook met de dag mooier, ik zou de jongens maar vast in de gaten gaan houden, die willen haar vast mee uit nemen Tong uitsteken )

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:34

leuk mijn merrie moet ook weg voor de keuring ze moet keurings klar gemaakt worden !!
ik mis haar dan ook al