Precies een jaar na overlijden Insy....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Precies een jaar na overlijden Insy....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 14:26

Vandaag, 17 mei, is het precies een jaar geleden dat mijn vriendje Insulation (Balzflug x Formateur x Cadmus xx) werd ingeslapen vanwege een botcyste. De dag waarop ik hem achter moest laten bij de dierenarts en dat ik afscheid van hem moest nemen. Mijn moeder heeft me bijna weg moeten sleuren omdat ik bij hem wilde blijven....

Veel van jullie zullen het zich nog wel herrinneren en ik heb ook heel veel lieve reacties gekregen toen van jullie. Deze heb ik nog steeds en ik lees ze nog regelmatig door. Het is toen een grote steun voor mij geweest en vooral degenen die dit ook meegemaakt hadden konden mij daarmee goed helpen.

Toen werd ook gezegd dat ik over een tijdje hopelijk met een glimlach zou terugkijken in plaats van met een traan. Dat is nu wel het geval hoewel ik het af en toen nog heel moeilijk heb. Bijvoorbeeld door opmerkingen van iemand over hem of bij het kijken van de foto's of de video-opnamen en bij het horen van liedjes die populair waren in die tijd of zijn kurmuziek......."Jura trouwens nog bedankt voor dat topic daarover!"
Zo heeft bijvoorbeeld het nummer 'Back in my life' van Alice Deejay een hele andere betekenis gekregen die ik toen nooit had durven denken.....

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik zijn dekens heb gewassen enzo maar ik denk dat ik nu met een glimlach aan hem terug kan denken en ik ben hem heel dankbaar voor alle goede dingen die hij mij gebracht heeft. Ik vergelijk inmiddels geen andere paarden meer hem, want er is nou eenmaal geen paard zoals hij en die zal er ook nooit meer komen. Ik besef nu eindelijk dat hij echt nooit meer terugkomt. Dat klinkt raar maar in het begin is dat heel moeilijk te bevatten dat je hem ECHT NOOIT meer zult zien.

Hoe beleefden jullie deze dagen en hoe denken jullie nu aan je overleden paardje terug??

Insy, bedankt voor alles jongen, ik zal je nooit vergeten....The final countdown wacht ons nog.....

"I wont' forget"..........

Liefs Suzanne

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:36

Ik vind het wel heel indrukwekkend en knap dat je dit op Bokt zet, omdat zoals je al zegt het er nog wel moeilijk hebt. Ik heb nog nooit een dier in hoeven te laten slapen, en ik hoop dat het ook niet gebeurd. Sterkte.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:40

ben er stil van
sterkte

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:45

Ontzettend knap dat je dit hier neer durft te zetten!
Heel veel succes met de verwerking van het verlies, ook al het nu een jaar geleden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:47

Wat gaat het hard he alweer een jaar geleden.

Sterkte en ik denk dat het wel evengoed deed om dit van je afte schrijven Verdrietig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:40

Heel veel sterkte Verdrietig Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:53

He, Suzanne, ik kreeg gewoon kippevel toen ik het las.
Ik moet zeggen dat ik het ook erg knap van je vind dat je het hier zo neer zet. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik moet zeggen maarik doe mijn best.

Ik weet, het is een ellende en je moet hem ook nooit vergeten en vooral die mooie herinneringen zijn heel veel waard.

Je vroeg hoe andere hier over voelden, nou, bij mij is het dan iets anders gegaan. Maar ik heb me er eerst voor afgesloten, toen veel verdriet gehad, toen vrede mee gehad en nu komen er weer herinneringen die eigenlijk toch wel pijn doen. Ook zijn er de mooie dingen die boven komen en die toveren dan toch weer een glimlach te voor schijn.

Nu snap ik ook wat er steeds stond, ik wist dit niet.
Ik wens je heel veel sterkte en denk aan het mooie he!

Anoniem

Re: Precies een jaar na overlijden Insy....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:01

Suzanne F. schreef:
Hoe beleefden jullie deze dagen en hoe denken jullie nu aan je overleden paardje terug??

Ik kan er heel slecht tegen om terug te denken aan ons oude paardje. Wordt er nog altijd verdrietig van. Ik denk ook welvaak met een lach terug maar ook al is het al bijna 3 jaar geleden, ik krijg altijd weer een brok in mijn keel. Ik mis haar gewoon nog steeds.

Fijn dat je wat aan Bokt hebt gehad vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:09

Een jaar is nog maar kort. Voor mij is het al zeker 5 1/2 jaar geleden maar ik herinner me alles nog als de dag van gisteren. Ik denk dat we allemaal een beeld hebben van een oud ingevallen paard met lang haar van een jaar of 35 op een weitje maar helaas komt het voor de meeste paarden niet zo ver.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:02

hey hallo
wat erg allemaal, heel veel sterkte nog
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:30

Tja. Echt heel erg jammer en ik kan heel goed begrijpen dat het tijd kost voordat je je echt realiseerd dat iemand er niet meer is. Heb ik ook altijd ik hoop altijd nog dat ie dan terug komt maar dat is nu eenmaal niet zo. En om dat te accepteren vond ik het moeilijkst. Daarna ben ik alleen nog maar dankbaar voor de tijd die ik met hen heb door mogen brengen en voor de leuke herringeringen.
Het is moeilijk maar ik geloof dat je ooit alle dierbare die je verloren ehbt weer terug zal zien!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:52

ik ben nu ongeveer 3/4 jaar geleden ook een pony verloren, het was dan wel niet mijn eigen pony maar ik heb hem jaren lang elke dag verzorgt.
ik heb hem helemaal zien verslechteren van een super gezond beestje tot aan wrak dat niet eens meer een appel binnen kon houden(terwijl hij echt een vreedzak was)
nu ik dit lees zit ik kei hard te janken, omdat alles weer boven komt.
ik heb een collage in mijn kamer, elke dag zie ik die en elke dag denk ik aan hem. ook heb ik toevallig laatst nog naar mijn oude proeven zitten kijken(dus die die ik met hem heb gereden)
ook ik heb dat, als ik bepaalde muziek hoor dat ik aan hem moet denken..bijvoorbeeld de muziek waarop we de nederlandse kampioenschappen hebben gereden en hij nog zo vrolijk was en er helemaal voor ging...
ik mis hem nog elke dag, ik heb nu een eigen pony waar ik ook heel veel van houd, maar zoals hem kan er maar een zijn. ik zal hem nooit vergeten en dat wil ik ook niet, hij heeft zoveel voor me betekend en me zoveel mooie momenten bezorgd.
hij heette trouwens pluto, vandaar ook mijn naam.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Precies een jaar na overlijden Insy....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:19

Suzanne F. schreef:
"Jura trouwens nog bedankt voor dat topic daarover!"

Insy, bedankt voor alles jongen, ik zal je nooit vergeten....The final countdown wacht ons nog.....

"I wont' forget"........


Een lettertje vergeten, het was mijn topic hehe, maar ben blij dat ik je ermee heb geholpen!!!!! Lovers
Erg mooi opgeschreven en mooi dat je zulke herinneringen hebt aan je Insy! Sterkte ook nog vandaag.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:31

Ik kan me goed voorstellen dat je het er nog moeilijk mee hebt zeg. Verdrietig
Het is ook heel duidelijk hoeveel dat paard wel niet betekend voor je...
Kijk vooral op de mooie dingen terug, en geef het een plekje.
Veel sterkte meis.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:54

Weet niet goed wat ik moet zeggen suuz, heb het gelukkig zelf nooit mee hoeven maken met een paard van mezelf dus kan wel zeggen begrijp hoe je je voelt maar ja dat kan ik duzz niet...

Ik vind het heel mooi en knap dat wij bokkers dit allemaal kunnen delen met elkaar!!

Toen ik suuz leerde kennen heb ik ook de topics gelezen over insy hier wat links daarvan

Suzanne F. @ [MD] * Botcyste *botcyste
[PP] Vriendje is weg... vriendje weg...

al die reacties!!! heel erg mooi!! en suuz??? komt allemaal goed :+:

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:01

Je maakt me helemaal aan het huilen...Ik ben nog nooit een eigen pony of paard verloren, wel die ik goed kende en dat was al moeilijk zat. Het lijkt me echt verschrikkelijk, de gedachte alleen al dat ik zonder m'n meisje verder zou moeten maakt mij aan het janken (is niet eens overdreven).
Ik vind het dan ook heel knap dat je er zo goed mee weet te gaan, je hebt zeker gelijk dat je beter terug kan denken aan de mooie momenten dan de mindere. Heel erg veel sterkte ermee...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:13

Een jaar geleden... Wat heb je het ontzettend mooi opgeschreven! Lovers

De tijd gaat zo ontzettend snel. Het is nu al meer dan een half jaar geleden dat we Brando hebben laten inslapen. Het lijkt gewoon de dag van gisteren!

Toen we bij Brando erachter kwamen dat hij ook een botcyste had hebben we nog met elkaar gepbd. Het waren echt ontzettend lieve berichtjes van je. Lovers
Ik kan nu met een grote glimlach aan hem terug denken. Ik bekijk ook nog af en toe video's waar ik met hem opsta. Ontzettend leuk om terug te zien. Alleen de mooiste video die ik van hem heb ben ik kwijt! Verdrietig Ik weet gewoon niet waar die is. Op die video is hij echt helemaal hoe hij was. Lovers Ik moet echt heel hard op zoek naar die video. Die moet ik binnenkort gewoon weer zien.
Brando, ik vergeet je echt nooit! Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:15

Hey Suzanne,
indrukwekkend verhaal, het is voor mij nu ruim een jaar geleden dat mijn vorige paard het overkwam, ik denk er niet zo heel veel meer aan, maar als ik dit zo lees, is het weer als de dag van gisteren...Verdrietig

Maar wat ik altijd probeer te doen als ik eraan denk is om, ondanks je verdriet, aan de leuke dingen te denken, wat je allemaal met 'm gedaan en bereikt hebt, hoeveel je van 'm geleerd hebt etc.

Sterkte!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:49

Mooi geschreven.
Klinkt als een grootse verloren liefde.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:47

Ik heb dat verhaal van een paar jaar geleden ff opgezocht, maar ik kon me er helemala nix meer van herrineren, erg vaag.

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:01

Hoi, voor mij is het afgelopen 28 februari een jaar geleden dat ik mijn paard heb moeten laten inslapen. Ik heb hier erg veel verdriet van gehad. Ik mis hem nog steeds. Gelukkig heb ik een heel leuk nieuw paard die erg lief is. Maar denk nog wel eens met weemoed terug. Nu kan ik lachen om al zijn capriolen maar het ligt nog dicht bij tranen. Ik heb gelukkig een mooie video van hem. En ik heb het ook dat ik in het begin niet kon bevatten dat ik hem nooit meer zou zien. Soms bekijk ik de video om mijzelf te overtuigen dat hij heeft bestaan.
Ik heb nu qua rijden een totaal ander paard. Toen ik in het begin naar nieuwe paarden ging kijken vergeleek ik ze ook. En soms zat er een paard tussen die net zo zat en dan is het net een gevoel alsof je thuiskomt.
Uiteindelijk ben ik bij een totaal ander paard terecht gekomen. Van een Tuiger/Gelders paard ben ik nu naar een Volbloed gegaan.
En ik ben ook weer erg blij met dit paard. In het begin dacht ik dat ik nooit meer een paard zou vinden waar ik om zou geven. Dit is wel gebeurd. Maar ik zal mijn oude paard nooit en te nimmer vergeten. Ik heb nog een heel mooi schilderij in mijn slaapkamer hangen en een foto die ik van mijn vrienden heb gekregen na dat ik hem heb laten inslapen.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:19

ow suzanne f.,
ik had dit niet moetenn lezen,het is inmiddels een goede 4 jaar geleden dat ik mijn paardje{een herannus}moest laten afmaken{hoefkatrol en spat,met 4 jarige leeftijd!}
en nu zit ik verdomme gewoon weer te janken! Huilen Huilen Huilen
het was MIJN paardje,ik was degene die er met een leeftijd van 11 jaar voor het eerst opzat,ik was degene wie bij hem in de stal mocht...
en nu,nu heb ik een paard die je nergens blij mee kan maken,die ik zo vaak vervloekt hebt... Huilen {ik hou zielsveel van dit paard,maar toch...}
ik vindt het zo dapper dat je al na een jaar dit verhaal op bokt kunt/wil en durft te zetten...
ik heb het altijd geprobeert mijn verdriet te verdringen,maar nu kan ik het gewoon even niet....
verdomme,waarom toch altijd verdriet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huilen
ik heb een foto op mijn kamer hangen,van zijn laatste dag bij ons,en ik was die 3 maanden zo gelukkig met hem...
sorry,ik kan even niet verder schrijven...
maar nogmaals:heel goed en dapper om dit op te schrijven,vooral van je laatste zin krijg ik kippevel!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:36

Het blijft verschrikkelijk. Helemaal dat ie net genezen was van zijn peesblessure en toen opeens dit. je kon er niets aan doen en hij had de beste verzorging die hij zich kon wensen.

Suus jij hebt hem een fijne tijd gegeven in zijn leven. Jullie hebben van mekaar kunnen genieten. jammer van deze afloop.

Ik wens je nogmaals veel sterkte.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 08:57

k zit met de tranen in mijn ogen en moet meteen terug denken aan sheba..

sterkte suzanne!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:15

Ik heb mijn paardje pas 2 maanden, en moet er nu al niet aan denken dat ik hem zou verliezen Lovers

Ook ik vind het erg knap van je om dit op Bokt te zetten. Je zult hem nooit vergeten, maar je moet het nog een plekje leren geven, en dat komt vanzelf. Ga niets pushen, gewoon lekker op je gemak. Praat er veel over met mensen waar je mee kunt praten, en sluit het vooral niet af. Praten helpt echt.

Ik heb alleen nog kleine huisdiertjes verloren als een rat en 2 cavia's, maar ook dat vind ik erg moeilijk. Ik heb altijd al gekke en speciale beestjes gehad, en ik denk bijna nog elke dag wel even aan ze, al is het onbewust.

Verder wil ik niet alleen jou, maar iedereen sterkte wensen die met wat voor verlies dan ook te maken hebben. Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, jazzejam, Ninouschka, sterregoud, SuusvL, Vagabondo, vilheide en 43 bezoekers