Paard bij ons op stal breekt been en is afgemaakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Paard bij ons op stal breekt been en is afgemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 12:40

Gisteren is er een drama gebeurt bij ons op stal.
Een van de merries is getrapt tegen dr been en die is toen gebroken.
De staleigenaresse belde snel de dierenarts maar toen die kwam was ze al gaan liggen. ze kon er niet meer op staan...
De eigenaresse was er gelukkig nog op tijd bij en binnen 5 minuten was besloten dat ze werd afgemaakt, niks meer aan t edoen , dr hele been lag open en was helemaal kapot.

Ik werd gebeld door een vriendin van me die ook op stal staat en ik durfde gisteren echt niet naar stal toe. Ze ligt er namelijk nog omdat ze nog niet opgehaald kon worden . Ze ligt in de wei met een paar dekens erover heen.
Ik MOET nu naar stal want ik heb om 2 uur priveles maar ik wil eigenlijk helemaal niet. vind t zo erg! het was obsess zn buurvrouw....
Ik hoop maar dat ze inmiddels is opgehaald.....
Als t maar wel gebeurd vanmiddag want anders wordt het dinsdag ivm pinksteren....


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:43

Bij ons op stal is het ook, bij een ruin gebeurd, echt vreselijk Huilen
Hij lag, toen twee dagen onder een zeil in het weiland. En ook is er een paard zo lelijk tegen zijn heup getrapt dat ie ook een spuitje moest. Hij was al wat ouder. Verdrietig Ik weet dus dat het echt vreselijk is. En ik hoop dat het bij mij nooit gebeurd.

Nog veel sterkte ermee!

gr Kathelijn

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:47

ahhhh Huilen Dat zijn geen leuke dingen.
Sterkte hoor! En succes vanmiddag.

:evaw:

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:53

Gelukkig ligt er iets overheen, als dat niet zo was... getsie, dan is het nog veel erger. Bij ons op de manege hebben ze een paard gehad dat met mennen gesteigerd heeft, en toen achterover z'n nek gebroken had, en die heeft ook 4 dagen op de manege gelegen onder een deken. Leuk hoor vooral voor de kinderen.
Maar goed, niet aan denken, en gewoon gaan. duimen dat het dier al weg is als jij komt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:56

wat erg!!! obsess zal t ook wel vreemd vinden dat zn buurvrouw plotseling weg is. Jeetje zeg. sterkte, ook voor de eigenaresse

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:56

Wat erg. Bij ons op stal is het ook eens gebeurt. Dat paard is nog wel vervoerd naar de kliniek maar er was helaas niets meer aan te doen.

Eigenaar had hem op de wei gezet met een ander paard waarvan ie wist dat ie trapte. Hij dacht dat als ie er maar bij bleef er niets kon gebeuren.

Het zwarte paard begon het witte paard te trappen. Toen het witte paard op de grond viel bleef dat zwarte paard gewoon doortrappen. Na een tijdje stopte ze. Heel akelig allemaal.

je zou je paard gewoon niet meer met een ander paard op de wei zetten he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:00

brrr niet leuk. afgelopen zondag hebben wij een van de paarden achter moeten laten op de hoge veluwe na een hartstilstand. ik had totaal geen band met t paard maar toch was t schrikken, het kan opeens zonder reden afgelopen zijn. zomaar een gezond paard weg, af en toe moeilijk te begrijpen dta t leven zo hard kan zijn.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:39

gecondoleerd Huilen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:50

Jeetje, wat erg zeg, en ik moet ineens aan Peru denken.
die is nog zo enthousiast en speels, op de wei pakken ze hem ook altijd, want hij blijft nl spelen en drammen.. en die andere paarden moeten en niets van hebben, misschien toch een keer goed over na gaan denken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:52

Had de ruin die zo tekeer ging achterijzers onder?

En inderdaad, als je weet dat een paard trapt, zou ik hem er niet bijzetten.

Je suis Charlie.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:52

2 weken bij ons op stal heeft een paard zijn pees gescheurd.
Paard is 2 jaar mishandeld geweest zag er super slecht uit en onze manege heeft hem gekocht.
Echt een super lief dier van 7 gloof ik
staat net 2 weken op stal, je ziet hem helemaal opknappen.
Hij is toen gaan rollen in de stal en is tegen de drinkbak aan gekomen.
Deze is kapot gegaan (hoek eruit) en paard is met zijn been langs de drinkbak gegaaan.
Snijd hij zo zelf zijn eigen pees door.
Hij is ook meteen ingeslapen.
Gelukkig is hij wel meteen de dag erna opgehaald.
Het rare aan het verhaal is een uur ervoor was er een veulen geboren op stal.
De 1 gaat en de ander komt.

Het enige jammere vind ik wel dat dat paard eigenlijk geen leven heeft gehad. Boos!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:40

hebben wij nog geluk gehad met nico
sterkte
xx jen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:49

iiiiiiiiw wat vreeselijk. ik heb het met mijn ruintje gehad 1,5 jaar geleden. hij werd getrapt door mijn merrie ( zijn moeder). hij is nog wel naar utrecht geweest, maar nooit meer terug gekomen. een week na het ongeluk hebben we hem moeten laten inslapen. hij was nog maar 3,5 jaar oud. net onder het zadel. het ging super het rijden.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:55

Jeetje wat vreselijk!! Was het dat kleine ponytje?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:47

jeetje wat erg joh, maar een ongeluk zit in een klein hoekje hoor..

Heb jij weleens twee hard galopperende pony`s tegen elkaar op zien knallen.? Dat is dus hier wel gebeurd, en van de pony`s had een hele deuk in zijn schouder en liep in een kronkel, deze is ingeslapen. De andere pony had niks. Deze beesten waren gewoon een beetje aan het dollen tot ze allebei de andere kant op crossten en tegen elkaar op knalden. Verdrietig

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:57

als zoiets gebeurd, kan je dan eigenlijk de eigenaat aanklagen??
Dat je dus een schadevergoeding ontvangt??

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:26

Ahh jhee, wat vreselijk! Arm paard. Lijkt me echt erg. Was het die kleine pony? Of links van Obsess? Maar echt triest Huilen

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:35

Mijn vorige vzpaard heeft ook een keer een paard getrapt, dat paard had toen ook een gebroken been en moest afgemaakt worden, dat paard dat ik toen verzorgde werd ook afgemaakt. Dat paard was al gestoord... bijten, trappen, ervandoor gaan, allemaal rare dingen, en dat hij dat paard trapte was wel het toppunt. Huilen

Charmotte 4-ever!!!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:55

bij ons is er op stal ook een paard afgemaakt, hij had koliek, en toen hadden ze ook maar besloten om hem af te maken, heel erg zielig zeker voor z'n eigenaar/verzorger.

en ik hoop inderdaad voor je dat ie al opgehaald is, het is niet echt een fijn gezicht lijkt mij Scheve mond

Groom
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:17

Wij zijn gisteren nog wel naar stal geweest ... Was inderdaad heel erg triest, echt vreselijk gewoon. Gelukkig wisten we het al voordat we op stal kwamen. Obsession, bedankt voor het bellen!
Babe was echt super teneergeslagen, echt down. Uit voorzorg waren alle bovenluiken dichtgedaan maar Babe stond steeds uit zn stalraampje naar buiten te kijken. Ze kon precies die andere merrie zien liggen.
Op het moment dat het gebeurde stonden de grote merries met zn zessen buiten. Gelukkig was er niemand bij ... niemand die dus weet welk paard dit op zn geweten heeft. Daar ben ik wel heel blij om ... je zult maar de eigenaar zijn van een paard dat een ander paard heeft doodgetrapt. Brrr, daar moet ik niet aan denken. Verdrietig
De merrie waar het om gaat was al in een shock voordat ze het definitieve spuitje kreeg. Als de staleigenaresse haar een half uurtje later had gevonden was ze waarschijnlijk dood geweest, doodgebloed. Het was het paard dat helemaal in de laatste stal stond, in de rechterrij.
Voor de eigenaresse van de merrie is dit echt heel erg. Dit hoop ik echt nooit meer mee te maken.

Een paard is de spiegel van je ziel.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:36

Vreselijk zulke dingen!!
Bij ons op stal is een hengst na het dekken dood neer gevallen. Of een hart stilstand, of een aorta ruptuur. Ik ben wel blij dat ik hem nog gezien heb. Heb het zeil er even afgehaald en afscheid van hem genomen.

Navragen is beter dan afvragen.

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:42

wow, wat super erg.

het zal je maar gebeuren

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:07

carlosje schreef:
als zoiets gebeurd, kan je dan eigenlijk de eigenaat aanklagen??
Dat je dus een schadevergoeding ontvangt??


Op vorige stal is eens zoiets geprobeerd. Dat gaf een hoop ellende...
Zou je dat willen? Een paard is toch een dier? Wil je helemaal save zijn dan zul je je paard alleen moeten zetten... En dan nog kan er een ongeluk gebeuren. Ik zou het heel erg vinden als iemand mij zou aanklagen als mijn pony een keer net verkeerd schopt. Helemaal omdat die van mij helemaal niet zo'n knokker is. Misschien lokte dat andere paard het uit? Verward Schijnheilig
Verzekeringstechnisch is het bij honden wel zo dat als die plotseling een andere ond aanvallen je verzekering de dierenrtskosten vergoed... Maar de waarde van een hond...??? dus ook paard???

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 23:03

Gelukkig weten we niet welke merrie dr heeft getrapt.
Aanklagen is ook geen sprake van want je stemt er zelf mee in dat je paard de wei op gat met anderen.

Gelukkig was ze al weggehaald toen ik kwam vanmiddag. We zamelen nu met zn allen geld in om haar een vergrote foto van dr paard te geven die we dan inlijsten. En we maken ook nog een collage.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 08:27

ooooooooh wat erg zeg! het zal je paard maar zijn gatver!
Die van mij loopt ook op de wei met anderen tja hij loopt ook wel eens wat schade op maar zoiets heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt...

Van wie was het paard? reed ze ook op WWNA?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, MairiMacBran en 116 bezoekers