Ik ben Wenga kwijt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Ik ben Wenga kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 20:02

Het is een lang verhaal, maar ik moet het even kwijt...

Dinsdag 4 September 2001 was de dag dat ik Wenga als verzorgpaard kreeg. Wat was ik blij! Ik schreeuwde het letterlijk van de daken! Ze was een groot, bruin paard met zwarte manen, een wit kolletje en een vreselijk lieve uitstraling. Ik ging zo vaak mogelijk naar haar toe. Ook door wind en weer.

Ze stond op manege het Rutbeek, aan de rand van Haaksbergen. Een erg gezellig manege, met veel rij-mogelijkheden. In haar pension was uitmesten en voeren ingerekend, dus dat hoefde ik niet te doen. Ook kreeg ik een gratis groepsles 1 keer per week. Wat een geluk! ( niet dat ik uitmesten erg vind hoor! maar het was wel fijn ivm huiswerk)
We reden dressuur, sprongen een beetje, maar het meeste hielden we van buitenrijden. Buiten was ze ook erg braaf, dus dat waren echt super heerlijke buitenritten.

Ze was voor iedereen super lief. Ze had een hele fan-club van manege-kindertjes die haar maar al te graag wouden poetsen en liepen zelfs onder haar door! Ze was altijd in voor een knuffel, dus die kreeg ze ook erg vaak. Ik hield echt ontzettend van haar, ze was alles voor me! Door haar kreeg ik meer zelfvertrouwen en had mijn leven echt zin.

Wenga had hoefkanker. Dit kwam doordat ze bij haar vorige eigenaar tot diep in haar eigen stront stond. Ze had het aan al haar 4 hoeven. Ze ging naar de kliniek in Oldenzaal en werd daar geopereerd. Ik ben in de maand dat ze daar stond, zo vaak mogelijk op ziekenbezoek geweest.

Na die maand had ze helemaal geen conditie meer. Die heb ik langzaam opgebouwd. Haar stal moest na de operatie goed uitgemest worden. Ik wou dat best doen, maar dat mocht niet van de manege-eigenaren, omdat ze dat zelf allemaal 's ochtends deden. De stal werd niet altijd goed uitgemest en als ik er wat van zei, werden ze een beetje boos. Dat heb ik toen tegen de eigenaar gezegt, en sindsdien dat hij er wat van zei, was de stal heel erg schoon. Ik weet dat dit niet goed van die mensen is, maar voor de rest zijn ze zo ontzettend goed voor de paarden!

Omdat Wenga niet meer in de wei mocht door haar hoeven, ben ik elke dag bij haar geweest om haar beweging te geven. Dit kostte soms wat moeite, maar ik had het graag voor haar over.

In maart hadden we onze eerste dressuurwedstrijd. Vlak voor de wedstrijd kreeg ik te horen dat de kanker aan 1 hoef was teruggekeerd en ze weer naar de kliniek moest. Ik had al helemaal geen zin meer in de wedstrijd, maar we hebben het er het beste van gemaakt en het is toch een hele leuke dag geworden!

Ze moest dus weer naar de kliniek. En weer ben ik zo vaak mogelijk naar Oldenzaal gegaan om haar op te zoeken. Na ong. een maand was ze weer beter en mocht ze naar huis. Wat een opluchting! Wat was ik blij! Maar dat duurde niet voor lang....

Toen ik de eigenaar opbelde om te zeggen dat ze naar huis mocht, zei hij dat ze niet terug ging naar Haaksbergen, maar naar Hengelo ging, omdat hij de manege in Haaksbergen niet goed vond ( alleen om dat uitmest-incident). Ik mocht haar nog wel verzorgen. Ik vond het verschrikkelijk! Hengelo is veels te ver voor mij! Maar na het grootste verdriet, besloot ik zo vaak mogelijk naar haar toe te gaan. Ik nam zelfs een baantje om te sparen voor een scooter en om de treinkaartjes te kunnen betalen! Ik had weer wat hoop.

Maandag 27 april ging ik haar voor het eerst opzoeken in Hengelo. Toen ik daar kwam, kwam een instructrice naar me toe en vertelde me dat de eigenaar van Wenga tegen haar had gezegd dat zij Wenga mocht rijden en verzorgen, ze wist niks van mij af! Wat schrok ik! Dit kon toch niet waar zijn? We belden haar eigenaar op en die zei nu ineens dat ik best eens mocht langskomen om Wenga te poetsen, maar voor de rest niet. Ik kon het niet geloven! Wat gebeurde me nu? Ze werd gewoon van me afgepakt! De eigenaar was niet om te praten en ik snap nog steeds niet waarom. Waarom mag ik haar niet meer verzorgen? Ik heb 8 maanden voor Wenga gezorgt, terwijl hij 1 of 2 keer is geweest! Ik heb haar nog nooit wat aangedaan! Ik snap het niet, maar het is waar, ik ben haar kwijt....

Het is nu bijna 3 weken geleden, maar ik ben er nog steeds kapot van. Ik kan 's avonds niet slapen en moet de hele tijd aan haar denken. Het fijnste in mijn leven is van me afgepakt. Ik ben Wenga kwijt en ik mis haar verschrikkelijk.

Afbeelding


Marije


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:55

marije!! wat erg voor je! zit met de tranen in me ogen

wat erg

verschrikkelijK! kan je niet vragen waarom??
Huilen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:13

Oh, dat meen je niet! Ik vond dat, uit je berichtjes, Wenga en jij echt bij elkaar hoorden, en horen natuurlijk. Als die eigenaar wist wat hij jou aandeed...dat is de oliebol van bijrijden he, jij voelt het als jou paard, jammer alleen dat die ander dat niet zo ziet. Ik vind het heel erg voor je, moet er zelf niet aandenken dat ik m'n Spotje zou verliezen. Heel erg veel sterkte dus.
Nog even een off topic iets, maar positief dus opvrolijkend: Weet je dat ik dacht dat jij een heel volwassen en verstandig iemand van een jaar of 20-30 was? Zo intelligent kom jij dus over, weet veel voor je leeftijd.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:14

Een paard kwijtraken is echt heel erg. Ik ben Julius kwijt geraakt omdat ie heel ziek werd en ik moest besluiten hem in te laten slapen. maar ik mis hem ook nog iedere dag.

Heel veel sterkte hoor. Ik begrijp je heel goed. Vooral omdat het op zo'n vreemde manier is gegaan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:14

Wat je nog kunt proberen...

Stukjes uit het verslag hierboven opschrijven in een nette brief voor de eigenaar waarin je schrijft hoe erg je het vindt dat je Wenga kwijt bent.
Misschien kun je er dan nog achterkomen waarom je haar niet meer mag rijden en is er nog een oplossing te vinden in overleg met de eigenaar?
Sneu voor je!! Heel veel succes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:15

Erg mooi geschreven, wat vervelend dat je haar op deze manier kwijt raakt, gelukkig mag je haar wel nog zien en poetsen....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:16

Wat erg voor je zeg!! Dat is echt het nadeel van een verzorgpaard, ze kunnen hem zonder pardon van je afpakken. Verdrietig
Veel sterkte, vind het echt heel naar voor je.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:22

wat banketstaaf voor je zeg..!!!
ik leef met je mee..

Groetjes Nicole

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:38

Verdrietig
Een beetje het zelfde, zoals ik Nordan ben kwijt geraakt.
ik weet hoe het voelt!
Ik kree alleen geen adres, en wee dus niet waar hij nu is...

Ik zou als ik jouw was die eigenaar nog eens benaderen!
Per telefoon (maar probeer netjes te blijven.... is moeilijk!) of per brief.
Vraag hem, waarom je haar nu alleen mag bezoeken, waarom hij ineens zo "raar" doet.

leef met je mee
succes en sterkte!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:05

Wat raar Verward
Ik vind het echt maar een vreemd verhaal. Echt niet eerlijk tegen over jou.
Ik zou toch de eigenaar eens duidelijk vragen in een brief of rustige telefoongesprek wat de reden hiervan is.
Misschien vond hij het niet handig omdat het voor jou niet goed haalbaar was om naar Hengelo te komen maar heeft hij dat op een nogal lompe manier overgebracht?
Mijn inziens had hij dit wel handiger kunnen aanpakken. Er zijn in de buurt van Het Rutbeek en Enschede wel meer pensionstallen. Sommige ook waar jezelf moet uitmesten maar dat was lekker dichtbij en dan had jij dagelijks de stal kunnen bijhouden.
Maar zo is het dus niet gegaan.
Hele veel sterkte en probeer toch nog eens de eigenaar te spreken.


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:03

Allemaal heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Dit betekent heel veel voor me!

Het is inderdaad een heel raar verhaal...Ik heb hem al geprobeerd over te halen, maar hij is niet van besluit te veranderen. Dit was al weken gepland. Toen Wenga in de kliniek stond is die instructrice al bij haar geweest om te kijken of ze wel geschikt voor haar was. De eigenaar wist het dus al lang, ook toen ik hem belde en mailde en hij zei dat ik haar gewoon mocht doorverzorgen. Het is dus eigenlijk een grote l*l. Ik kan nog wel veel meer negatiefs over hem vertellen, maar dat doe ik maar niet. Ik verpest het leven van een ander niet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:10

Marije, ik vindt dat je dit heeeeel netjes hebt opgeschreven.
Ik vindt het ook heel erg voor je, heel erg dat het zo moest gaan. Ik denk dat de eigenaar niet door heeft wat Wenga voor jou betekent. Ik zou 'm een brief/email schrijven en om een reactie vragen. Misschien had hij wel gedacht dat jij niet meer zou komen als ze zover stond en daarom alvast een ander geregeld. Of wat ook kan, maar wat ik niet hoop eigenlijk, is dat hij heeft gezien dat Wenga meer kan en een "beter" iemand heeft geregeld (weet niet hoe jij rijdt, maar en instructrice kan meestal wel rijden...). Sterkte! Ik weet nog hoe blij je was toen ik haar voor je had getekend... Succes!

:evaw:

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:10

Tja, ik ken dat soort mensen, eerst beloven ze je bergen, en dan laten ze je in de dalen achter. Dit is gewoon het ENIGE nadeel aan een verzorgpaard, je hebt er uiteindelijk niets over te zeggen.
Wel erg achterbaks trouwens om het achter je rug om te doen.
Hopelijk vind je weer een ander verzorgpaardje/pony. Die staat dan misschien niet op een luxe manege ofzo, maar daar mag je dna misschien wel alles mee doen (ook mesten) en dat kunnen mensen zijn die je jaren kunt vertrouwen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:21

Sjimmy: Hartstikke bedankt! Ik heb haar eigenaar een e-mail gestuurd met hoeveel ze voor me betekent. Zoals hier. Maar ik heb niks teruggekregen....

Oke, ik ben geen z-ruiter, maar dat hoeft toch niet? En hij reed er zelf ook nooit op, en hij was absoluut ook geen z-ruiter! en als hij vond dat ik niet goed genoeg reed ( wat hij trouwens nog nooit gezien heeft) had hij me dat kunnen zeggen, maar dat deed hij niet...hij deed het op deze manier.

Nog heel erg bedankt voor de tekening! Ik heb hem al ingelijst!( ehm...stom dat ik het vraag, maar moet ik er nog voor betalen?)

Germie: Dit is inderdaad het grote nadeel van een verzorgpaard. Ik hoop voor diegene die een verzorgpaard hebben, dat dit ze nooit overkomt!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:29

Marije, ben je al verder aan het kijken??? Ik kan je niet helpen, mijn verzorgpaardjes staan in Groningen.
Anders kom je maar een keertje langs hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 09:37

Ik ben al aan het verder kijken ja, maar sinds kort, want ik had een tijd geleden nog echt iets van: ik ga nooit meer op een ander paard rijden!

Haha, maar ik wil best een keer langskomen hoor! Knipoog

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:04

Jeetjuh zeg wat een achterbakse streek!

echt erg, maare, k denk dat jij wel weer op een ander paardje stapt hoor, het leven gaat helaas gewoon door. maar je zult veel aan haar denken dat weet ik zeker!

toen ik Kelly was kwijtgeraakt heb ik 2 maanden niks meer van paarden willen weten, maar het blijft toch een beetje borrelen in je maag!

Veel succes!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:48

O, wat erg voor je! Scheve mond Je hebt echt super je best gedaan voor Wenga en nu krijg je zoiets! Ik vind het echt heel sneu voor je.
Sterkte! Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:57

Goed dat je wel opnieuw gaat zoeken. Als je niet zo ver weg woonde...maar ja, dat doe je wel. Mijn oma woont trouwens in Boekelo met 20 pony's, als je erge behoefte voelt aan paard mag je daar vast wel eens langskomen maar veel te rijden valt er niet.(kwart pony's is boven de 30, de rest is A-pony, oningereden, hengst of al bezet) Tenminste, niet wat ik niet al aan het chanteren ben om hierheen te komen en dat lukt al niet (niet door m'n oma natuurlijk, door de ruiter) dus die zal een vreemde niet mogen rijden gok ik. Maar succes nog een keertje!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:41

heej ik woon in hengelo als ik een verzorgpaard ergens hoor zal ik je het zeggen..is nl. vaak zo op de rijvereniging..

Groetjes Nicole

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:08

wat erg voor je zeg....
ik zou willen dat ik je ergens mee kon helpen maar dat gaat heleaas niet.
maar toch heel veel sterkte Verdrietig

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 16:19


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:59

ik leesde eerst je andere topic, en toen de deze, had het ff om moeten draaien!! maar ja, het is wel jammer van Wenga, hopelijk gaat het met de nieuwe ook goed!


linda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers