Mesten op straat, en dan??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Mesten op straat, en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 23:42

Ik vraag me af wat jullie doen als jullie paarden op straat mesten tijdens een buitenrit.

Persoonlijk heb ik zoiets van, 1x regenen en 3 auto's eroverheen en het is weg.

Zolang ze maar niet voor de deur bij iemand mesten, of op een wandelpad ofzo (maar daar kom ik niet want dat mag natuurlijk niet...).

Ik had laatst namelijk iemand aan de deur die kwam klagen over mest op de straat. Nou was het niet van mijn paarden, want ik was al zeker een week niet meer in die straat geweest, en Jeddah mest zo wie zo eigenlijk nooit onder het zadel.

In elk geval, ik had zoiets van, tja, vervelend, maar het is wel "natuurlijk" en beter dan hondenpoep. (hij laat elke dag, 3 keer, zijn hond bij mij voor uit).

Hoe gaan jullie hiermee om?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:59

Ik laat het liggen...krijg nooit klachten...ik neem echt geen zakkie mee en dan afstappen (in het geval van mijn loop ik ernaast maar goed) en oprapen en in de vuilnisbak gooien, doei!

Hondenpoep vind ik veel erger om in te staan en dat laat ook iedereen maar liggen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 01:03

Eigenlijk zou iemand zo'n paardenhoop eens 48 uur moeten filmen van dichtbij Haha! vogeltjes pikken er onverteerde granen uit....

Paardenvijgen zijn na een korte periode meestal helemaal 'weg'...terwijl je sommige hondendrollen swinters nog tegenkomt in bevroren staat.

Laat die vent lekker opzouten Haha! als ie er last van heeft dan staat niets hem in de weg om het op te ruimen...
zou mooi zijn als jij bij iedere hondendrol in de buurt van jou terrein met een wijzend vingertje naar hem toe zou gaan, of hij 'zijn' hondendrol wil verwijderen (tenslotte neemt hij ook aan dat het van jouw paarden komt omdat jij paarden hebt....).

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:11

ligt eraan waar, in het dorp stap ik af, veeg het met m'n laars opzij. Buiten het dorp doe ik niets.
Soms rij ik ook eerst door en dan veeg ik het later met de bezem aan de kant. Dit doe ik omdat velen door het dorp rijden en sommigen zelfs gewoon op de stoep de vijgen laten liggen, en aangezien mijn verzorgpaardjes in het dorp staan krijg ik altijd de schuld. Terwijl ik eigenlijk niet over de stoep rij, maar wel eens een oprit induik als er een vrachtauto of trekker aankomt.
Heb ook wel eens gehad dat het paard daar besloot te gaan mesten, dan bel ik aan, vraag of ze een schep hebben en ik schep het de container in, nooit problemen mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:02

ehm lekker laten liggen, nou ja waar ik nu sta met Flair is een weg met een flinke berm ernaast onderweg naar het strand en verder hoef ik niet langs huizen dus dat is ook niet zo`n ramp.

Op mijn vorige stal ging ik gewoon langs de huizen en als Flair dan wat liet vallen liet ik het ook gewoon liggen, wat moet ik dan, een rugzak meenemen en het daarin stoppen met mijn blote handen... echt niet!!

Als ze er last van hebben ruimen ze het zelf maar op, hondestront laten ze ook gewoon liggen en dat stinkt veel meer en verdwijnt minder snel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:12

Als het op een niet zo charmante plek ligt stap ik af en schop ik het aan de kant. Anders laat ik het liggen. Maar Omar mest niet zo vaak onder het zadel...

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:01

Ik doe het net zo als Germie, in het dorp stap ik even af en schuif het met m´n voet aan de kant, richting de goot. Buiten het dorp laat ik het gewoon liggen. MAAR DAT DOE (DEED) IK OOK MET HONDEPOEP!!!
Toen de hondjes nog puppys waren en ze nog niet in de bosjes gingen, nam ik wel altijd zo´n zakje mee om het op te ruimen als ze op de straat gepoept hadden. Nu poepen ze altijd daar, waar iig niemand er last van heeft (in het bos, in de struiken enz.)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:31

mijn dame plast ook onderweg. Op zich prima, zeker als je een lange rit van een uur of vier maakt en daarna nog met de trailer moet, maar ondanks dat het meteen wegloopt, geeft het toch een typisch beeld, zo'n paard dat midden op straat stil gaat staan en waar een gigantische waterval uitkomt...

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:04

ik was een keer met een vriendin van mij aan het buitenrijden op een grasveld(voor kinderen)en toen kwam er zo'n man aan van de gemeente en die zei dat we maar ergens anders moesten gaan rijden,toen zei ik:ja dan rijden we straks ergens anders en dan komt u weer naar ons toe om te klagen omdat er mest overal ligt,en toen zei hij dat dat niet erg was zolang het maar niet op de stoep is en in winkelstraten.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:08

Lekker laten liggen!
Hondenpoep laten ze ook liggen!
*onze hond gaat altijd boven op een struik zitten! Dus daar hebben ze geen last van*
En Toscar... tja, meestal loop ik toch al in de berm!
En je denkt toch nie dat ik een schepje en een zakje mee ga nemen!

En als hij voor de kar staat rijden we ook gewoon door!~
Ze mogen blij zijn met die goede mest! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:20

Als ik met Sonja aan het buitenrijden ben en ze bijvoorbeeld in een woonwijk mest, kijk ik meestal eerst een paar keer om me heen of iemand het gezien heeft, dan denk ik meestal van; snel doorrijden maar als het bij mij in de buurt is ruim ik het meestal wel op. Niet dat ik het erg vind maar dan kan ik van buurtbewoners tenminste geen gedoe krijgen en t is dan toch vlak bij huis.

Als ik erg ver weg ben laat ik het meestal maar liggen, tenzij de mensen mij er op aanspreken op straat maar ik vind ook dat het gewoon natuurlijk is en het zo weg is.
Groetjes claudia

als ik een traan was zou ik nooit huilen, uit angst om jou te verliezen'...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:31

Ik kom bijna nooit op de weg, maar als het dan toch een keer gebeurd dan schijt Sevin altijd 3x of meer. Ik ben meestal Tong uitsteken niet te beroerd om even af te stappen en het met m'n laars de kant in de werken. Als het op een fietspad gebeurd, trap ik het in de goot.

Ik kan me persoonlijk vreselijk ergeren als er een megahoop paardenstront op een fietspad ligt en ik moet erover heen. Mensen met honden ruimen hun stront ook niet op, maar een paard laat toch wel iets meer achter.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:03

ik probeer het altijd een beetje aan de kant te leggen(nou, ik leg het natuurlijk niet neer maar probeer te zorgen dat mijn pony het aan de kant legt Knipoog )
als ik voel dat hij moet poepen ga ik zo ver mogelijk aan de zijkant van de weg en sta ik even stil, zodat het niet over de hele weg ligt..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:49

Polly gaat gewoon in staking als ze moet mesten, meestal kan ik haar dan nog wel aan de kant duwen Haha!
Op stal hadden we de afspraak dat als het vlakbij stal was dat we het even zouden opruimen, maar gewoon buiten laat ik het ook lekker liggen, schop het desnoods aan de kant.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:05

Hihi , jullie allemaal met je poeplaarzen op je paard Misselijk Clown Knipoog !

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:49

Ik wil geen vijanden en ik wil dat mensen het leuk blijven vinden als ik langs kom, dus ik ruim het altijd op.
Eerst deed ik dat niet, en toen kreeg ik allemaal boze mensen met klachten over de mest en de spelende kinderen in de straat.
Ik rij altijd op fietspad of langs de weg, maar op het fietspad ruim ik het altijd op, even afstappen opzij schuifen en klaar.
Als het op een autoweg gebeurd, vindt ik het niet nodig, dat is het inderdaad zo weg.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:34

het hangt ervanaf waar het gebeurt *LOL* Als het op het fietspad ligt schuif ik het wel in de berm, maar op een autoweg laat ik het liggen Haha!

Op onze vorige stal moesten we door een woonwijk om op het strand te komen(had flair het ook al over) en daar moesten we het wel opruimen. Dus na het afzadelen even met de kruiwagen het dorp in om problemen te voorkomen...helaas deed niet iedereen dat Haha! (geen persoonlijke aanval op flair hoor, die kwam door het andere deel van het dorp waar nauwelijks nog huizen staan *LOL* )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:55

haha maar ik durf te wedden dat jullie ook weleens een hoopje van Flair op hebt moeten ruimen Haha! ik kwam ook vaak langs tesselaar met haar hoor. Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:31

Gelukkig mest Imker niet tijdens het rijden, maar vlak ervoor of vlak erna... Meestal rijd ik toch buiten de bebouwde kom, dus mocht er een keer een "ongelukje" gebeuren, laat ik het lekker liggen. De paarden/ponies van onze buren schijten bij ons overigens wel de oprit onder, da's minder geslaagd....

Toos paardloos

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

drol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:27

hahaha, moet meteen denken aan mij paard die altijd op weg naar het bos bij het enige kruispunt wat we over moeten steken (met paardenstoplicht) een giga mesthoop poneert.
staat erg banketstaaf want de weg is druk en al die automobilisten maar kijken, om van de fietsers maar te zwijgen.
tja... toch is het niet zo dat er nu 100 mesthopen liggen dus op de 1 of of andere manier verdwijnt die mest weer.
bij ons in amsterdam rijd de Heineken kar met 2 giga Shires door de straat bij mij, nou..je wil niet weten wat er dan op straat ligt en die laten het ook gewoon liggen.
en als er weer rellen zijn geweest kun je de mesthopen in de stad tellen van de politiepaarden.
heb er nog noooit iemand over horen klagen.
hondedrollen wel.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:42

Tja, ik heb toch wel een handig paard dan. Die gaat zelf in de berm lopen als ie moet mesten of plassen Knipoog Hoef ik niks op te ruimen Haha!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:54

ik rij altijd gewoon door hoor, zolang het maar op de weg is en niet op iemands oprit ofzo. de weg spoelt vanzelf weer schoon dus waarom moeilijk doen

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:30

gewoon net doen alsof je het niet merkt...

Groetjes Nicole

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:23

Met Julius reed ik meestal in de berm. Of ik reed in het bos. Ik ruimde het nooit op. Ook nooit klachten gehad trouwens

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:11

Ik vind dat best wel associaal om te laten liggen (nou dit ik dat eerst ook wel eens Schijnheilig ) Ik schop het altijd aan de kant, of als ik langs een huis kom vraag ik een schep ofzo. (denk ik want dat is nog nooit gebeurd)
Arie mest best vaak onder een buitenrit of als ik gewoon ergens over straat loop. Hij moet ook altijd stil staan zodat ik hem niet meer in de berm kan planten Verward Kun je daar eigenlijk niks aan doen z'n paard dat perse stil moet staan tijdens het mesten? (jah vlink je benen erin en de zweep erop maar als dat niet eens helpt?)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh en 117 bezoekers