hoe vaak rijden julli wedstrijd en in welk klasse/discipline

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

hoe vaak rijden julli wedstrijd en in welk klasse/discipline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 22:21

sjonge zijn behoorlijk wat vraagies waar ik benieuwd naar ben. Maar ik rijd ongeveer 1 x per maand een wedstrijd in L2 dressuur...en nu jullie!?

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:47

hoi, ik heb twee paarden. ik rijd zowel dressuur als springwestrijden. ik start met beide paarden 2 keer per maand tijdens een springenwedstrijden en 1 keer per maand een dressuurwedstrijd. het andere weekend hebben de paarden en ik een vrije zaterdag en zondag. en in augustus start ik nooit vanwege vakantie en dan hebben de paardjes ook twee weken vrij. de andere weken gebruik ik weer om op peil te komen

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:32

Ik start zo'n drie à vier keer per maand. In de L1. Mijn paard is nog jong en heeft wedstrijdervaring nodig. In juni start ik helemaal niet; hij gaat dan een maand met vakantie: het land op.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:36

zo vaak mogelijk, maar meestal zijn de wedstrijdne al 5/6 weken van te voren vol. Soms heb ik ook geen auto, dus dan kan ik ook niet. In de praktijk komt het nu op ongeveer 2 tot 3 keer in de maand, maar laatst had ik dus een maand niets, en dit weekend ga ik 2 keer (de pinkstermaandag erbij vond ik toch iets teveel van het goed, 3 dagen achter elkaar) en dan weer 3 weken niets.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:38

In het indoorseizoen start ik 1 a 2 x maand.

Nu het zomerseizoen weer begonnen is met al die leuke wedstrijden start ik bijna iedere week.
O ja, ik rijd Z2-dressuur. (en kür op muziek) Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:12

ik rijdt ook ongeveer 1x in de maand een wedstrijd in de (nu) L2. Alleen deze maand heb ik zo onderhand iedere week wedstrijd, maar verder meestal een keer in de maand, soms twee keer.

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:44

hoi, hoi

Ik start meestal 2x per maand in het M1. Nu start ik zo'n 3x per maand omdat ik me startkaart laat binnen had.

groetjes
franny Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:29

ongeveer 2 keer in de maand maar nu ben ik vorige week donderdag geweest en ga ik aanstaande maandag weer en volgende week zondag ookalweer. (maar daarna start ik weer een maand niet) ligt er echt aan waar de leuke wedstrijden zijn en wanneer.
ik start met 1 paard in de M2 dressuur

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:36

Ik start bijna wle elke week en soms wel twee keer per week. Ik hbe best veel tijd verloren doordat ik onverwachts zwanger werd dus ik wil een beetje de schade inhalen. Mijn paard is 6 en kan die wedstridjervaring goed gebruiken.

Ik start maandag voor t laatst B en zondag 26 mei heb ik mn eerste L1 wedstrijd.
Vroeger met mn pony startte ( Z dressuur)ik maximaal 2 keer per maand omdat mn vader niet zo vaak mee wilde, nu rijdt mn lieve vriendje dus kan ik wel elke week. En ik ga ook snel zelf mn E rijbewijs halen....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:59

heyyy

wij gaan tot nu toe bijna ieder weekend weg! paarden en pony's. mijn zus en ik rijden zelf bij de paarden, dressuur M en Z. Verder verhuren wij pony's, en dan gaan wij ook mee op wedstrijd! ook hebben we af en toe een men- of springwedstrijd, maar voornamelijk dressuur.

zeer veelzijdig dus!!! Haha! Haha! Haha!

gr linda Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:16

Ik start ongeveer 2x per maand. Nu nog 1x in de B, vanaf juni in de L1. Ik heb 1 paard en rijd alleen dressuurwedstrijden. Springen lukt niet goed genoeg om wedstrijden te gaan rijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:17

Met Ameretto rijd ik sinds kort endurance klasse I. Dit jaar heb ik vijf wedstrijden. Dat vind ik voldoende, zowel voor Ameretto als voor mezelf. Mijn groom Maarten wil me overal wel naartoe brengen, maar Ameretto wordt ook door m'n zusje nog uitgebracht (met name in de SGW) en het moet voor hem niet te zwaar worden. Dat is ook de reden waarom ik dit jaar nog geen klasse II wil starten: dat zou dan in september gebeuren maar dan begint ook het SGW-seizoen, en dat wordt dan een te grote belasting voor Ameretto. Volgend jaar klasse II is nog vroeg genoeg, maar ik moet eerst maar eens drie wedstrijden achter elkaar goed uit zien te rijden.

Met Leys start ik niet landelijk. Van Prisca mag ik het wel, maar ik vind het zelf niet zo leuk om dressuurwedstrijden te rijden en een springer ben ik al helemaal niet. Onderlinge dressuurwedstrijden op de manege rijd ik wel, ik start nu nog B maar de L moet binnenkort ook wel haalbaar zijn. Met Manjo ben ik L-dressuur geweest en met springen zijn we in de B blijven hangen, maar dat is al eeeeeeuwen geleden ('89 om precies te zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:43

Ik rijd meestal een groepje wedstrijden kort achter elkaar, en vervolgens train ik thuis weer een beetje door. Proefgericht rijden brengt toch anders trainen met zich mee, en zo hoop ik de wedstrijdklasseringen in overeenstemming te houden met mijn algemene vorderingen Haha!

Nescio heb ik na zijn blessuretijd nog niet serieus weer gestart. Ik wil hem eerst weer 100% voor elkaar hebben voor ik hem weer meeneem, en hoop dan ook in korte tijd door de klasses omhoog te "stomen".

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:54

he hallo
ik heb nog maar 5 wedstrijden gereden, ik ben nu L2
het ligt eraan hoe ik met vervoer zit, als ik dat kan regelen kan ik vaker op wedstrijd
mijn laatste wedstrijd was vorige week (oficieel) ik heb nu morgen onderlingen wedstrijd (lekker makkelijk geen vervoer nodig, maar helaas ook geen punten) en ik heb me opgegeven voor 26/5 daarna ga ik 8/6 selecties rijden

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:06

Nu heb ik best wel vaak wedstrijden maar ik mag 2x in de maand. Ik rij dressuur, B, maar ga in dfe toekomst ook nog wel springen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:10

Ik rijd, tot nu toe in klasse 1, Endurance. We doen eigenlijk elke wedstrijd mee, op 3 na. De ene was gewoon te veel van het goede (3 in 3 weken), de ander had een ruiterbewijs verplichting.. en die heb ik nog steeds niet, en de laatste konden we echt niet. Blijven er geloof ik nog 10/11 over, die ik dus wel allemaal rijd. Meestal is dat 1 keer in de 2 weken, soms 2 x in de 2 weken, en soms zit er een maand tussen.
Was van plan dit jaar klasse 1 te blijven (heb deze klasse wel doorlopen, en mag dus wel klasse 2 starten), maar als ik een betere trainingsmogelijkheid krijg (geen goede uitrijmogelijkheden hier) en haar conditie zodanig is verbeterd dat ze een klasse 2 er ook wel even uitloopt wil ik misschien toch nog dit seizoen proberen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:46

Ik irjd hooguit 1 x in de maand een wedstrijd. Ik start alleen bij mijn eigen vereniging want ik heb geen trailer, geen auto die een eventueel gehuurde trailer kan trekken en ook nog eens geen rijbewijs waarmee ik die trailer zou mogen trekken. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel prima zo. Ik ben doordeweeks ook al zo'n 11/12 uur per dag op de manege dus vind het ook wel fijn als ik in het weekend (naast mijn paard doen natuurlijk, niet ipv) eens iets anders kan doen. Nu ik erover nadenk heb ik in een jaar tijd maar 5 keer gestart dus 1 x per maand red ik geeneens.
Oja ik rijd L1.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:15

Tja, kon ik ook maar zo veel wedstrijden rijden als jullie. Wij hebben geen trailer en hier vlakbij worden maar iets van 3 dressuurwedstrijdjes per jaar georganiseerd, dus vaker zit er niet in Huilen Ook ken ik niemand met wie ik mee zou kunnen rijden en echt veel tijd voor wedstrijden heb ik niet. Wel jammer...

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:59

Ik rijd ong. 2x in de maand wedstrijd...maar soms heb ik wel 3-4 weken achter elkaar... Heel verschillend, en soms zit er weer een maand tussen...

ojah ik rijd nog 1 wedstrijd L2 (ik heb mijn winstpuntenpunten al wel hoor om M1 te starten) en dan start ik M1

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:21

Ik rijd ongeveer 2 x per maand wedstrijd. De ene x vaker en de andere x minder vaak maar gemiddeld cker wel 2 per maand. Ik spring in de L (binnenkort M) en dressuur B. Dressuur doe ik niet 2x in de maand hoor hooguit 1x in de 2 maand...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 23:09

Ik start ook ongeveer eens per maand een wedstrijd, nu in de L1 dressuur. Haha!