Update Razinda

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Update Razinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 08:00

Ik heb al een tijd niets meer over Razinda verteld dus daarom nu even een update!

Razin gaat ontzettend fijn, ze wil graag voor me werken. Ze kan al een aantal 'L-dingen', zoals het wijken, dat gaat steeds beter en ook een paar passen schoudervoor/binnenwaarts pakt ze goed op, en soms een klein beetje contragalop in een gebroken lijn ofzo. Ik rij heel veel wendingen, voltetjes, achtjes etc., waardoor ze heel makkelijk te wenden is, en voltes 10 meter zijn ook geen probleem. De galop gaat ook heel fijn, heb ook geleerd nu eens goed te zitten en het rennerige in de galop wat jonge paarden in het begin hebben, is er ook af.

Het enige punt is dat ze weleens ineens haar hoofd in de lucht gooit, om even onder de druk uit te komen zeg maar. Dat duurt meestal maar een paar sec. en dan is ze er weer. Maar ik maak me er geen zorgen om, want Jur deed het ook toen ze 4 jaar was en ook Kroonjuweel deed dat, die was zó ondeugend! Ik heb een videoband van hem, waar je zien dat hij in het begin erg lastig was. Jur heeft het nooit meer gedaan toen ze wat ouder was en Kroonjuweel ook niet neem ik aan, die loopt nu ZZ-licht. Het is dus echt iets wat jonge paarden doen, en als dit over is komt er vast wel weer iets nieuws, maar dat is niet erg. De aanleuning van Razinda is heerlijk, ik rij echt zo graag op haar. Ik rij haar nu ook wat vaker dan voorheen, meestal 2 dagen achter elkaar en dan een dag rust en soms een dagje longeren er tussen.

A.s. zaterdag heb ik weer een onderlinge wedstrijd op de stal waar Lovely staat. Ben benieuwd hoe we het er dan vanaf gaan brengen. Over 1,5 week gaat Razinda mee naar ons oppashuis in Heerde, lekker een week in de bossen/op de hei rijden. Ik vind het ontzettend spannend, ben zo beniewd hoe ze reageert! Als we terugkomen ga ik echt starten met haar. Er staan al een aantal wedstrijden op het programma! Lachen
En volgende maand moet ze ook naar de kliniek voor controle, en dat is wel nodig ook want ik heb af en toe het idee dat ze weer wat last heeft van haar gebit.

Razin is echt een heerlijk paard, ik ben stapelgek op haar! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:07

Wat lekker zeg Lovers . Ben benieuwd hoe ze het gaat doen in Heerde en op de wedstrijden. Spannend allemaal.

Ze mag nu best een beetje lastig zijn alleen maar leuk en een uitdaging als ze zo super braaf en makkelijk was is de lol er ook snel af Verward .

Nu maar hopen dat de controle goed is *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:13

Jaja, Razin wordt een echte mega-topper!! Haha! Ik denk dat ze het prima zal doen op de oefenwedstrijd; ze is hardstikke nuchter en heeft daar nu al een keer gelopen, dus het zal wel goedkomen!

Ik kom gauw een keertje bij je les kijken! Ik wil het ook meemaken als ze zo super loopt!

En nu maar hopen dat de KNHS eens een beetje op schiet, dan kun je lekker snel gaan starten voor het echie Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 08:21

Hihi dank je Haha!

Het is zo jammer dat ik haar nog niet zelf zo kan laten lopen als in de les. Maar misschien komt dat nog wel een keer.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:26

Leuk om te horen dat het zo goed gaat, al had je me dat al een keer verteld, nu hoor ik wat meer details.
Ik kom snel weer een keer naar je toppers kijken hoor.
En die aanleuning van Razin komt echt wel goed, wat wil je met een paard met topbloed!
Soory, de Belisar fanclub kon het weer even niet laten Bloos

Navragen is beter dan afvragen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:44

Leuk hoor....
Klinkt als een fijn paardje Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 08:51

Haha Belisars zijn gewoon goed! Schijnheilig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:41

hey fijn om te horen! leuk is dat he dat je zorgenkidje het zo super doet! ik ben heel benieuwd naar haar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:01

Ja Jura, Razin gaat echt goed, de laatste keren dat ik haar heb zien lopen. Ik ben benieuwd hoe ze zich a.s. zaterdag gedraagt, maar het gaat vast lukken!

Supporters genoeg Knipoog ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:08

Jammer dat ik het as zaterdag niet ga halen krijg de hele familie op bezoek Schijnheilig . Weet eigenlijk niet meer waarom Schijnheilig .

Maare succes ene punten rijden nu he ???

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:32

Dank!

Toch blijf ik nog steeds ontzettend bang dat het niet goed gaat met die afwijking van haar...het is nog steeds de vraag hoe zich dat ontwikkeld, en of ze eventueel nog een operatie moet ondergaan. Als ik daar aan denk word ik zó bang... Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:35

Niet aan denken dus Jura! Wacht eerst maar af hoe de volgende controle in de kliniek verloopt. Wie dan leeft wie dan zorgt....

Nu moet je gewoon lekker rijden en blijven genieten van je beestje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:33

Als ik deze geweldige verhalen hoor, dan wil ik helemaal graag snel een keertje komen kijken...... Scheve mond

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 22:07

Super!

Ik ben erg benieuwd hoe ze nu loopt!
Als je het leuk vind en de tijd is redelijk te doen kan ik zaterdag wel komen kijken, kan ik ook EINDELIJK eens LAb meeten!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 22:42

Wat klinkt dat goed zeg!
Echt leuk dat het zo voor de wind gaat, je hebt er echt een heel fijn (meisjes Knipoog )paard aan hé? Lachen
Succes alvast met de wedstrijd, zo te horen komt dat wel goed!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 08:20

Sjuimpje schreef:
Super!

Ik ben erg benieuwd hoe ze nu loopt!
Als je het leuk vind en de tijd is redelijk te doen kan ik zaterdag wel komen kijken, kan ik ook EINDELIJK eens LAb meeten!


Ik vind het hartstikke leuk als je kan komen, maar verwacht dan niet veel hoor, want op de wedstrijd is ze heel erg kijkerig en dan vergeet ik eigenlijk te rijden. Ze loopt dan helaas lang niet zo als thuis. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:49

Heel veel succes zaterdag en maak je nou niet druk als het wat minder gaat. Hoe relaxter je blijft hoe beter, je rijdt tenslotte omdat je het leuk vind toch. En ze zal vast al heel anders reageren dan de vorige keer.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:39

Gaaf dat het nu al zo goed gaat. Ik ben met barley nog lang niet zover. Zij vlucht nog steeds voor het been en heeft haar hoofd heel erg hoog. maar dat gaat na een tijdje rijden al een stuk beter.

Succes met je wedstrijd.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 22:09

Bedankt! Lachen

Ik ga mijn best doen, weet inmiddels mijn tijden en ben nu al nerveus! Knipoog(neehoor dat valt erg mee! Tong uitsteken )

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:21

Gaat vast goed komen Maartje... we gaan gewoon goed supporteren en jij gaat niet zenuwachtig worden!! Ben heel benieuwd!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, Jihama, josien_m_, Mark0919, Ruai en 47 bezoekers