wanneer met hoedje???+ uitslag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

wanneer met hoedje???+ uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 23:45

vanaf welke klasse starten jullie met hoedje? bij de pony's mag het pas vanaf de Z maar bij de paarden overal! ik zit te tweifelen of ik zondag (eerste keer M1) met hoedje zal starten? Verward ik ben nog wel klein, maar rijdt op een paard Haha!
Laatst bijgewerkt door paardje op 20-05-02 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:47

heyy

bij de paarden mag het zelfs volgens mij in alle klasses. Ik rijd in de MII wel met een hoedje, in de MI ook gedaan trouwens.
De meeste die met een hoedje rijden hebben denk ook Z gereden!

gr linda Lachen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 23:51

dat zei ik, bij de paarden overal. maar is het dan raar als ik met hoedje ga?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:52

paardje schreef:
dat zei ik, bij de paarden overal. maar is het dan raar als ik met hoedje ga?


mwa, bijna iedereen die M of hoger start, heeft een hoedje, waar of niet??

gr linda Lachen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 23:56

dus dan doe ik het denk ik maar Knipoog bedankt

nog meer reakties?

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:13

nou,ik rij nu eigenlijk M2,en ik heb nog steeds zo'n calimero-veiligheidsding op mn kop.Ik heb 5 wp nu en mag dus naar de Z,maar ik wil eerst eigenlijk een hoedje .........in de Z met calimerocap is toch geen gezicht!
Ik vind een hoedje echt heel chique,maar wel altijd wat overdreven bij B-ruiters,of ben ik nu gek?

Dit is echt een leuk onderschrift!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:37

Je mag niet eens met cap in t Z starten dacht ik...

Ik heb bij de ponies gestart in t Z met hoedje en bij de paarden ga ik pas met hoedje rijden in t Z . Ik vind dat je dat moet verdienen om met hoedje te rijden en eigenlijk geen gezicht in t M of lager.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 08:17

gertruud schreef:
nou,ik rij nu eigenlijk M2,en ik heb nog steeds zo'n calimero-veiligheidsding op mn kop.Ik heb 5 wp nu en mag dus naar de Z,maar ik wil eerst eigenlijk een hoedje .........in de Z met calimerocap is toch geen gezicht!
Ik vind een hoedje echt heel chique,maar wel altijd wat overdreven bij B-ruiters,of ben ik nu gek?

dat bedoel ik. is het wel een gezicht in het M? sommige jury's vallen er wel op Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 08:18

obsession schreef:
Je mag niet eens met cap in t Z starten dacht ik...

Ik heb bij de ponies gestart in t Z met hoedje en bij de paarden ga ik pas met hoedje rijden in t Z . Ik vind dat je dat moet verdienen om met hoedje te rijden en eigenlijk geen gezicht in t M of lager.


alleen bijna iedereen rijdt in het M met hoedje.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:37

Nee hoor, lang niet iedereen rijdt met een hoedje in de M. Het hangt er maar net van af op wat voor soort wedstrijd je start. Als er veel oud-NBVR leden starten, rijden veel mensen met een hoedje. Oud-KNF leden rijden doorgaans gewoon met cap.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:49

Dus dan gaan we met z'n allen in de B met een hoedje, staat wel leuk, zal eens kijken wat die dingen kosten Haha! Haha! Haha!
Als het in alle klassen mag, waarom rij ik dan nog met zo'n beroerde cap Verward

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:46

germie schreef:
Als het in alle klassen mag, waarom rij ik dan nog met zo'n beroerde cap Verward

In mijn geval (nu L2 met Casco cap, ooit Z2 met hoedje) omdat de oud KNF en NKB leden nog gewend zijn dat je pas in het Z met een hoedje mocht starten en het dus moest verdienen. Ik vind het persoonlijk nog steeds onzin om voor het Z met een hoedje te rijden, zeker als je bij sommigen het niveau van de B proef ziet. Maar deze discussie is al honderd keer gevoerd hier, en uiteindelijk moet iedereen het zelf weten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:50

Ik ben dan geen oud lid van wat dan maar ook, maar ik vind dat een hoedje pretentie toont.... ik ga zelf iig zeker tot en met de M met cap starten en van daaruit zien we wel weer.
Ik vind hoedjes en slipjassen heel sjiek, maar vind het beetje hetzelfde om daarmee in de B/M te starten als bijvoorbeeld een galajurk naar een etentje in de pizzeria Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:53

Let op dat het echt heel erg verschilt per regio. In de ene regio is het heel normaal om in de L2 / M1 (of eerder) met hoedje te rijden, in de andere regio zie je dat pas in het Z.

Ik vond de vergelijking van Orri met de galajurk wel erg goed!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:57

Dan gaan we toch met dressuurrok en hoedje starten?? Mag dat wel in de B, of mag alleen een rijjasje??
Ik wist echt niet dat je in de B al met hoedje mag rijden, lijkt met best leuk. Voor zadelrubrieken op de keuring moet je wel een hoedje opzetten, dan eindig je vaak een paar plaatsen hoger, omdat het lijkt alsof je ze lf al Z geweest bent is mij verteld. Dit zei iemand die gewoon B was, maar wel een hoedje had. Dus wie weet, jury's zijn ook mensen, en misschie wel gevoelig voor de charme van het hoedje.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:01

Het mag wel, maar ik als oud NKB lid vind ook dat je het eerst moet verdienen.
Ik vind het persoonlijk geen gezicht als iemand een flut proef in de B/L neer zet met een hoedje. Hier in de regio ben je dan toch echt kouwe kak.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:03

Ik heb echt nog nooit iemand met hoedje zien rijden in de B of de L, ik heb ook nog maar 7 wedstrijdne gereden, maar toch.
Daarom lijkt me wel leuk om het eens te doen, maar zoals ik al zei, ik heb er geen, wist niet eens dat het mocht, en om nou direct zo'n ding te kopen?? nee hoor. Misschien wel zodra ik L ben, maar goed, haast heeft het niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:07

Helemaal mee eens! Ik vind dat je een hoedje op kan zetten als je goed rijd, netjes zit en een hoedje waard bent. Persoonlijk zou ik m niet voor de M gebruiken: ik lag me ook altijd ziek als iemand in de B met hoedje rijd en er geen biet van bakt. Als een Z ruiter echter in een lagere klasse start met hoedje maar wel echt heel netjes rijdt, heb ik er geen problemen mee.

Maar ja, hier spreekt iemand die al 2 jaar echt het gaafste Nike-tennisjurkje in haar kast heeft liggen (nog nooit buitenshuis aangehad…) waar ik gewoon een ongelooflijk snel wijf in word….maar die ik dus mooi niet aandoe omdat als ik dáárin de tennisbaan betreed iedereen vol verwachting omkijkt en dan blijkt dat ik nog geen bal over het net kan slaan…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:23

Een slipjas mag je pas mee rijden vanaf de Prix st Georges, of in junioren/young riders proeven, dus helaas Germie.

Je mag bij de paarden in alle klassen met een hoedje starten, maar het is niet verplicht om in het Z een hoedje op te doen. Je mag ook met je cap blijven rijden.

Eigenlijk hoort het niet om een hoge hoed te dragen bij een kort jasje. Een hoge hoed draag je alleen bij een slipjas, bij een kort jasje draag je een bolhoed of cap. In de dressuursport wordt het hier heel veel gedaan, maar in Engeland is het dus echt uit den boze om een hoed op te zetten voor je een slipjas mag dragen.

BTW Germie, jouw verhaal over hoedjes in zadelrubrieken, en dat de jury dan denkt dat je Z gereden hebt... dat zegt vooral veel over het bedroevend lage niveau van een boel Z-ruiters

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:26

Nou, Zep ik heb ook geen slipjas hoor, maar ik vroeg me dat ook even af. Ik Duitsland mag het volgens mij wel hoor, al heel snel met slipjas rijden. daar zijn die dingen ook in goedkpere uitvoeringen.
Verder wat het hoedje betreft, bedoel je een hoge 'goochelaarshoed' met hoge hoed??? Vrouwen hebben die zowieso niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:34

Nee, met een hoge hoed bedoel ik een cilinderhoed met platte bovenkant. Dus geen bolhoed.

Wat Duitsland betreft: je moet je bedenken dat de proeven daar heel anders ingedeeld zijn. Als je in Duitsland S (Z) start, zit je op een niveau dat tegen de lichte tour aanligt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:45

Pava schreef:
Nee hoor, lang niet iedereen rijdt met een hoedje in de M. Het hangt er maar net van af op wat voor soort wedstrijd je start. Als er veel oud-NBVR leden starten, rijden veel mensen met een hoedje. Oud-KNF leden rijden doorgaans gewoon met cap.


Dit klopt helemaal. Bij ons zag je heeel duidelijk wie er KNF en NBVR waren. Omdat de NBVR leden al in de B met hoedje rijden. Plus dat de NBVR leden met een verschrikkelijk AIR reden Misselijk .

BTW ik vindt zo´n casco cap in de dressuur echt GEEN gezicht vooral die gladde dinge BAH. Ik heb zo´n ouderwets model cap voor de dressuur en een mooie Horka voor het springen en een Casco voor de springlessen (die ik ook niet altijd draag Schijnheilig Lips are sealed ).

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:36

Hier in het noorden zie je idd pas hoedjes vanaf de Z, heeel zelden een keer in de M. Ben het er zelf ook mee eens dat je een hoedje moet verdienen, dus pas in het Z.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:38

Het is hier onwisj verschillend.
Op oude KNF verenigingen rijden de meeste pas vanaf de Z1 met hoedje maar ik ken 1 vereniging waar ze dus weer vanaf de B al met een hoedje rijden.
Ik zelf rijd B en L met cap en vanaf de M1 met hoedje niets kak maar ik haat de cap en zou het liefste vanaf de b met een hoedje gaan maar omdat dat hier als kak wordt gezien doe ik dat dus niet.(ja trek me dus wel wat van anderen aan)Op de wedstrijden waar ik eigenlijk altijd start zijn er maar een paar met cap in de M/Z bijna iedereen rijd met een hoedje maar al rijd iemand met cap mij boeit het niet zo.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:40

krijg je er andere cijfers voor, voor verzorging dan??? zou niet mogen eigenlijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers