een superdag met mijn Ezel-tank die naar de hengst gaat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

een superdag met mijn Ezel-tank die naar de hengst gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 00:58

Een beetje een laat verslagje, maar toch wil ik jullie dit niet onthouden. Zondag hebben mijn ouders in ik de knoop doorgehakt. Jelka wordt gedekt, samen met de andere Fjord, Elfrieda. Volgende maand gaat het gebeuren en dan gaan ze alletwee een paar weken uit logeren naar de hengstenhouder in Anderen.

Die middag ben ik een lekker lange rit gaan maken langs de Regge bij mijn ouders in de buurt. Een heerlijk lang pad van ongeveer 2.5 kilometer waar geen mens liep. Voelde me de koning te rijk Lovers Voordat ik bij dat pad uitkwam moest ik eerst nog een vervelend fietsbruggetje over. Ik wist dat ze daar problemen mee had, maar dit keer liep ze voetje voor voetje zomaar de brug over, mijn schat!! Lovers Hierna heeeeeeeeerlijk langs de rivier gegallopeerd alsof ik alleen op de wereld was. WAt is Nederland toch een mooi land. Na deze twee kilometer kwam de eerstvolgende oversteek van de rivier. Een sluis met een soort van overbrugging voor boten. Doodeng in de ogen van Jel. Is ook niet zo gek, ik zal proberen te omschrijven hoe het eruit zag:

een onoverbrugbaar obstakel, superlicht-grijs van kleur, twee donkere balken weerszijden en een roosterstructuur in het midden (lees: vreemd geconstrueerde betonplaten met allerlei vreemde spleten)... daarna nog eens een smallere versie hiervan. Ik heb haar gewoon rustig laten kijken naar dit obstakel en haar gewoon laten snuffelen (overigens had ik publiek van een man of 15 die de sluis aan het bewonderen waren). Ik bleef gewoon te paard en bleef rustig. Liet het gewoon aan haar over zonder dwang en bleef constant tegen haar praten. Stapje voor stapje ging ze verder totdat ze volledig op die super-vreemde constructie stond en weer ging ze verder (stapje voor stapje) totdat ze dat vreemde obstakel gepasseerd was.. hierna kwam nog eens de sluis met wild water-geraas aan de linkerkant.... geen probleem voor mijn koele kikker. Ze liep er perfect langs. Eenmaal aan de overkant kreeg ik een ovatie van jewelste door de toeschouwers Haha! (ok ok... beetje overdreven, maar de mensen hadden wel door dat het geen makkelijke taak voor haar was). Mèn... wat was ik trots op mij Jel!!! Lovers Heb haar bij wijze van spreke dood-geknuffeld. Hierna nog 'even' lekker rustig langs de rivier naar huis gestapt (nog even illegaal een wandelpad ingestapt, boeiuh!!! *LOL* ) en haar op stal gezet en haar nog ff een goede knuffel gegeven en hooi (geloof dat ze het hooi fijner vond Haha! )

Tja... deze week ga ik maar eens kijken bij de hengstenhouder om te zien hoe de hengst is die we in gedachten hebben. Het is Toddy (voor de Fjordenmensen), 1.52, heel veel goede nakomelingen en zeer goed beenwerk... ben benieuwd.

Oh ja... het leukste van dit alles... zeer grote kans dat het veulen van Jelka van mij wordt!!! Haha! Lovers

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 07:59

Eeeeh niet om het een of ander, maar Toddy is maar 1,47 hoor.
Manus is de enige hengst van het stamboek van 1.52, en die is van vd AA.

Afbeelding

Toddy I-56 geb.01-05-77
stokmaat 147 cm pijp 21 cm. isabel

PREFERENTE HENGST - KEURHENGST
verrichtingsproef in Zweden afgelegd.
AA-certifikaat landbouwbruikbaarheid.
Fokker : G.SVENSSON - KOREBO ZW
Eig. : HENGSTENFONDS v/h NED. FJORDENPAARDEN STAMBOEK
Station : J. REINDERS, OLDEND 18, ANDEREN (Dr)
Tel.: 0592-242389


Succes met dekken van je "ezeltje" (hoe vaak heb ik dat niet moeten horen, hihihii, ik leef met je mee)!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:40

Ooooooh, wil je foto's maken van Toddy? Ik heb namelijk een nakomeling van hem! En ik wil wel eens weten waar mijn beessie vandaan komt!
Toddy's zijn vooral heel goed in de sport, dat kan ik beamen. Ben benieuwd! Lovers

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:54

He wat leuk maarten! Heb je volgend jaar een eigen ezel Haha! Knipoog
Knap van Jel dat ze die vreemde constructie passeerde! Op zo'n moment kan je echt trots zijn op je paard! Dat had ik pas met Omar toen hij voor het eerst zijn hoef op een putdeksel durfde te zetten Verward Haha!
Mooie hengst hoor! Ik hou wel van fjorden.

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:00

Gaaaaf volgend jaar 2 ezel veulies KJOETE. Denk dat je me dan echt weg moet houden anders pik ik er ook eentje in Lovers .

Mhh jammer dat je erna nog 3 jaar moet wachten voordat je wat kan doen ach beter laat dan nooit *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:20

Pris, dan neem ik de andere mee Haha!

Gaaf hoor, ik ben heel benieuwd, maar ja, dat word nog heeeeeeeeeeel lang wachten op 't mini-ezeltje Tong uitsteken

Klinkt wel weer, als een superdagje met super-Jelka..... *zwijmel*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:28

Gaaf hoor, straks twee gele mini-ezeltjes in die wei van jullie... Leuk dat jullie de dames allebei laten dekken! Coole hengst ook, en straks je eigen gele ezeltje... Mooi vooruitzicht! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:31

Wat leuk zeg, 2 mini-Fjordjes, dat zijn echt de veulentjes die om op te vreten zijn de eerste weken Lovers
Als je naar Anderen gaat, dan zul je wel naar Reinders gaan? De grootste Fjordenfokkerij van het Noorden als het goed is.
Wij gingen er vroeger altijd met de ponyclub heen op ponykamp, dan mochten we in zijn grote schuur slapen met z'n allen en natuurlijk ook altijd de Fjorden opzoeken!
Maar je moet nog wel geduld hebben zeg, als je met het veulen aan de slag wilt. Geen Criollo meer? Knipoog

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:07

ik hoorde gister al van je moeder dat ze gedkt gingen worden, ik vind het zo leuk! Lovers
Ik kon trouwens wel merken dat ze wat sloom was maandag, maar nu weet ik dus waarom.........
BTW errug goed van onze supere jel!

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:18

Hey leuk zeg! Ik kende heel goed een fjord waarvan de opa Tjoddy was! Die deed het ook super in de sport

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:12

Oh wat leuk Maarten!
Straks twee kleine vullies...
Zou leuk zijn als eentje van jou wordt!

Toddy staat trouwens zo'n 300 meter bij de oude stal van Muzefee vandaan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:15

Hey wat leuk zeg!!

Straks dus nog meer tanks Haha! Maar komt Jelka niet meer naar Benneveld? Dacht dat dat de bedoeling was?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:28

jeeeeeeeh wat gaaf geen grunninger meer dus? nouja nou zijn baby tanksjes wel errug cute he!
maare je moet nu echt snel mee buitenrijden anders is jel te hoog drachtig!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:14

Dan wordt dan pas echt ezel-tje-prik-je...
(zou-ie het geblindoekt doen, die hengst? Schijnheilig )

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:15

Toddy is de overgroot opa van mijn fjord.

Familie Party!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 20:13

Wow!!! Wat een vragen!! Haha! Dacht dat ik altijd veel vragen stelde aan mensen, maar jullie kunnen er ook wat van.

OK. Ik heb nog he-le-maal geen vast omlijnd plan wat dat veulen van Jelka betreft. Ik wil er alles aan doen dat dat beestje van mij wordt, maar dat moet niet zo'n probleem zijn denk ik.

Tja... ik heb vaak gezegd dat ik Jelka hier naar Benneveld zou halen, maar helaas kan mijn moeder nog geen afscheid van haar nemen (en ik denk dat Susan ook pislink wordt als jelka weg is *LOL* ).

Een andere mogelijkheid was dus misschien een eigen paard aanschaffen (o.a. een Criollo en een Grunninger of een andere Fjord). Misschien dat ik dat nog wel ga doen binnen nu en een jaar, maar dat is echt nog toekomst-muziek. Tja... ik heb altijd grootse plannen gehad om een eigen boerderijtje te hebben met voldoende grond voor een paar dieren. Ach, what the heck... dan heb ik toch gewoon twee paarden?? Haha! Ik heb genoeg waargemaakt in mijn leven dus dat moet ook kunnen!! Party!!

Sibold... zo lelijk is mijn ezel nou ook weer niet hoor!! Haha! (scherpe opmerking over het Ezeltje prik je btw Knipoog )

Kim... laten we het over dat buitenrijden maar niet meer hebben (next life weet je wel?? Haha! )

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:53

Maarten schreef:

Tja... ik heb vaak gezegd dat ik Jelka hier naar Benneveld zou halen, maar helaas kan mijn moeder nog geen afscheid van haar nemen (en ik denk dat Susan ook pislink wordt als jelka weg is *LOL* ).


Nou denkt vast iedereen dat ik een ontzettend kreng ben......
maar ik kan Jel inderdaad nog niet missen hoor Lovers

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:58

MANUS!!! hihi dat is de vader van mij fjord jaarlingmerrie!
Duurt nog even dus voordat ik haar kan laten dekken, maar wil er dan wel een grote op....

Prima paardje heb je zo te horen!!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:04

Hmmm gefeliciteerd! Maar waarom wil je perse Jelka's veulie en niet die van Elfrieda?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:40

Omdat Jelka zijn grote Lovers is? Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 23:50

Cody.... sweet!!! jij hebt hem door!!! Lovers Lachen

For the record... Susan is echt geen bitch hoor... ze is gewoon net zo gek met Jel als ik en ik kan me heel goed voorstellen als haar bijrijdpaard er niet meer zou zijn Verdrietig (duurt nog wel ff Susan!!)

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 21:59

Ja maar ja maar ja maar ja maar ja maar ja maar

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:49

Maarten,

Leuk!!!
Ik zou ook voor het veulen van Jelca gaan, Frietje heeft zomerexceem en jaja dat is wel erfelijk. Zit je met een exceem-ezel opgescheept. (Dit mag ik legaal zeggen, ik heb er ook een.....)
Echt heel leuk en als a.s "vader" moet je wel al de namen boekjes door pluizen. Zannalynn????

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 00:59

wat leuk!
lieve baby tankjes (geel nog wel Tong uitsteken )
en dan wel snel foto's he Haha!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 01:02

Oh ja, 't moet een Z-tje worden?

Ik vind Zorse wel een leuke naam, strepen op de benen hebben ze al! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Anja_Joost, Arjette15, Eva1975, Kasmir, Kayleigh__, KikiCelinevs, MairiMacBran, mino1, Miriam91, nien81, Sanne_zepp, Silly1972 en 129 bezoekers