Overgang hogere klasse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rijden jullie klasse uit of gaan jullie over zodra het mag?

Ik ga zo snel mogelijk over
10 (100%)

Totaal aantal stemmen: 10


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Overgang hogere klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 16:36

Met Muzefee ben ik L2 dressuur. We hebben in drie wedstrijden zes winstpunten gehaald en ze doet het allemaal erg goed.
Ook de oefeningen voor de M1 zitten er al in. Tja, zelfs de oefeningen voor de M2 zitten er al in, zei het nog wat twijfelachtig.

Ik heb me nog opgegeven voor één L2 wedstrijd (2 proeven) en zit nu te twijfelen of ik me voor de volgende wedstrijd op zal geven voor de M1.
Zij kan het wel, ik kan het wel... het gaat alleen zo snel.
We zijn eigenlijk nog maar een paar keer L2 gestart en ik weet niet helemaal zeker of we wel goed genoeg zijn...

Hoe zit dat met jullie? Rijden jullie de klasse uit of gaan jullie over zodra het mag?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:40

Ik zit nu in de L1 en ik wil snel over hij is al L2 klaar puur omdat ik dan kan doorzitten (gaat beter). Ik rij de L2 wel helemaal uit omdat ik alles super wil hebben voor het M (jajaj ik zie het M zitten hihi).

Vooral omdat ik naast de dressuur nog spring is het lastig trainen (contragalop) maar dat gaat helemaal goed komen.

Met springen wil ik de klasses zoveel mogelijk uitspringen waarom eigenlijk ook niet ?. Ik heb geen haast. Haha!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:46

Ik ben nu B maar als ik 6 winstpunten heb ga ik L oeveningen proberen te rijden. Als ik zeker weet dat het gaat lukken ga ik pas starten. Maar ik wil wel snel door gaan, niet te lang treuzelen in de B.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:15

Bij het springen en dresuur heb ik alles helemaal uitgereden.
Ook het M2 waar ik nu in zit rij ik helemaal uit.
Voor mij is het na de Z2 voorbij. Zal nog wel enkele jaren duren hoor Haha!
Maar voor mij geen ambitie voor ZZ-L dus daarom ook geen enkele haast.

Met het springen ging het sowieso al veels te snel.
Bijna elke keer foutloos en heel af en toe een balkje.
Dus bijna elke keer 2 wp, dat gaat voor een jong paard dan al veels te snel. Hij is daardoor naar mijn idee ook nerveuzer geworden, wat nu eindelijk weer weg is. Dus lekker rustig aan, en de druk niet meer te hoog.
Voor ons allebei veel ontspannender.

Ben er alleen nog niet uit wat ik ga doen als ik de Z2 behaald heb.
Geen wedstrijden is geloof ik ook niks voor mij
iemand nog tips?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:24

Ik heb nu een 3jarige, die start ik dit jaar zowiezo nog niet, maar als die mee gaat op wedstrijd doe ik echt rustig aan. Waarom haasten, liever een paard dat straks gewoon met plezier zn werk blijft doen dan 1 die op zn 5e Z is en dan ook gelijk op is.
Met mn pony ben ik veeeeel te hard gegaan (jeugdige overmoed) hij was M1 en ik wilde zo snel mogelijk ook naar het M. Domdomdom, ik heb het geweten want toen ik M1 was ging ik wel behoorlijk op mn bek. Scheef bleek niet hetzelfde als schouderbinnenwaarts enzo Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:28

ik ga nu L1 starten met Lars, Daarvoor ben ik met een pony tot de L2 gekomen met 2 Verward winstpunten...
Als het allemaal heel hard gaat, wat best zou kunnen met een Z2 paard, wil ik de klasse helemaal uitrijden, ook om zeker te weten dat ik het kan, en ook om niet te snel ook in de Z2 te belanden, allemaal omdat hij het kan, maar de twijfel is dan of jij het ook kan.

succes rianne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:46

Als het goed genoeg is, krijg je goede punten en kun je ook snel over. Als je met sprokkelen aan je winstpuntjes moet komen moet dat een teken aan de wand zijn voor je! Als je met gemak 65-70% kunt scoren, ben je er meestal wel aan toe een keer over te gaan.

Persoonlijk vind ik de redenatie "de M1-oefeningen zitten er al op" een klein beetje krom. Je hebt je paard zo voor elkaar dat je die oefeningen er makkelijk uit kunt rijden. Als je goed naar de proeven kijkt, zie je dat de moeilijkheidsgraad hem vooral in de mate van verzameling en reactiescherpte zit. Die komt in de proeven tot uiting in de hoeveelheid en de snelheid waarmee de oefeninen en figuren zich opvolgen.

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:48

Ik heb alleen de L helemaal uitgereden, voor de rest ben ik meestal overgegaan als ik er de punten voor had.

Wat betreft de percentages zegt mij dat niet zoveel: in de L scoorde ik steeds rond de 2 winstpunten per proef en in de M1 kwam ik mezelf alsnog tegen.
In de M1 heb ik juist met moeite mijn puntjes bij elkaar gesprokkeld, maar ik vloog daarna weer door de M2 heen.

Ik heb wel de ambitie om ZZGP te starten dus vandaar dat ik niet iedere klasse helemaal uitrijd. Nu ik eenmaal in de Z2 zit, wil ik natuurlijk wel alles super voor elkaar hebben voordat ik de overstap maak, dus dat zal nog wel een tijdje duren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:05

Moeilijk te zeggen.
Ik vond lot niet B klaar maar we gingen starten om wedstrijd ervaring op te doen.hij was 4 maand onder het zadel en ik reed 173 pnt.
na 4 keer B zijn we maar l gaan starten zo van doen we daar wel verder ervaring op.6 wedstrijden later zat ik aan de 14 winstpunten.
Mijn 11de wedstrijd met Lot starte ik in de M1.
En net als in de B en L had ik nog steeds het idee dat we er niet klaar voor waren.
Ik heb in het begin dan ook geen winstpunten gereden of van die rotwinstpuntjes 156 en 157.
voor mezelf wil ik gewoon 5 keer boven de 160 rijden dat vind ik een echte winstpunt pas als dat me lukt mag ik over.
Ik heb over de M1 net zolang gedaan als over de B en L nml 10 wedstrijden en ben met 9 punten en 5 'echte' over gegaan.
Ben nu 3 keer M2 gestart en heb 2 punten.
De Z oefeningen zitten erin het zijn weer de puntjes die erop moeten.
Dus voorlopig blijf ik M2 ookal heb ik wel de punten.(hoop ik iig)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:12

Ik ben nu L1 met 5 winstpunten. Maar ik start door tot de 15. Mijn paard is nog zo gespannen en kijkerig op wedstrijden, dat ik hem eerst nog wat ervaring wil laten opdoen in die L1 voor ik overga. Thuis zijn de L2 oefeningen wel al redelijk bevestigd, maar op wedstrijd nog helemaal niet. Vaak is ie nog zo gespannen, dat ie niet eens stil wil staan bij het halthouden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:20

Ik heb nu 7 winstpunten in de B, en nog 1 wedstrijd in de B te gaan. Ik ga over naar de L1, omdat ik denk dat het voor Imker (voor mezelf weet ik niet) makkelijker zal gaan. Imker heeft M2 gelopen, en suft een beetje weg in de B. Voor mijzelf is het zo een goede leerschool, omdat Imker heel kalm overal op reageert en braaf is. L1 en L2 oefeningen zitten er ook al goed in, dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Toos paardloos

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:25

Ik ga door zodra ik genoeg heb, dat gezeur in de B, dan heb je 160 punten en 5 minuten later 150 en waar zit het verschil in???
houding en zit van de ruiter, de ene keer een 7, de andere keer een 5
datzelfde op verzorging, zuiverheid van de gangen, gereden zijn in het algemeen. Boos! Boos!
Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen, aan die hele dressuur niet. Ik heb nu 2 winstpuntne in 7 wedstrijden, maar ga direct door zodra het kan. Ik weet nooit waar ik aan toe ben, ik kan bij wijze van spreken komend weekend in 4 proeven ook 4 wp halen, maar het kan ook zijn dat er niet 1 wp komt, en dat ligt echt niet aan het paard, als die gewoon doet, dan loopt ze winstpuntwaardig, maar ja, je heb juryleden die vinden dat je geen B moet starten voordat je paard thuis M looopt, en daar kan ik natuurlijk nooit met een paard dat nog geen jaar onder het zadel loopt tegenop.De L1 verschilt niet zo heel veel van de B, en bovendien moet ik dan vanuit het halsttrekken terugrijden, en dat zijn gewoon 8en waard. Zo ook de kleinere voltes, dus ik krijg het gewoon makkelijker.
L2 zou direct helemaal ideaal zijn, kan je doorzitten, en dan gaat alles nog veel beter. Haha! Haha!
Ik verwacht pas in de M problemen , dus de L2 uitrijden doe ik misschien wel.
springen is natuurlijk nog veel leuker en eerlijker. Haha! Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 09:22

Citaat:
houding en zit van de ruiter, de ene keer een 7, de andere keer een 5
datzelfde op verzorging, zuiverheid van de gangen, gereden zijn in het algemeen.


Dat heb je natuurlijk ook in de L1 en L2. En ook in de M wordt nog een gedeelte van deze onderdelen beoordeeld.
Tja, dat is onderdeel van dressuurwedstrijden.

Ik rijd nog twee wedstrijden (4 proeven) in de L2 en voor Hooghalen (juni) heb ik me voor de M opgegeven.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:28

In de B ben ik ook iets langer doorgegaan, omdat ik al bijna in 1 wedstrijd L was (4 punten), de L heb ik 5 punten meer gereden dan nodig was, en in de M1 en M2 ben ik meteen na 5 punten overgestapt. In de Z1 helaas maar een paar keer gestart, als ik verder zou kunnen zou ik daar wat meer punten in rijden denk ik. Je voelt vanzelf of je toe bent aan een volgende klasse.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:34

dressuur ga ik meteen over, daar maak ik me niet zo druk over, want de combi moet ook in de klasse groeien.
Met crossen en springen doe ik het alleen als het paard/ pony het aan kan...

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:09

Ik vind af en toe een wedstrijd best leuk maar het is absoluut niet zo dat dat mijn drijfveer is. De training thuis en de lessen vind ik eigelijk veel leuker. Om die reden rij ik ook geen hele klasse uit. Ik ben er bovendien achter dat het behoorlijk op kan lopen als je regelmatig wat wedstrijden rijdt en ik besteed mijn geld liever anders.
Als ik denk dat mijn paard er nog niet aan toe is een volgende klasse te gaan starten dan train ik thuis gewoon nog eventjes verder.
Een nadeel is wel dat ik nog steeds niet echt ervaring heb ik het rijden van een proef en als ik dit standpunt aanhoudt dan zal dat ook nooit komen Haha! . Maar het gaat al beter hoor, in de klasse B en ook nog in de L1 had in steenvast -2 tot -4 per proef voor het verkeerd rijden Clown , gewoon niet goed geluisterd Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:30

Ik ga over zodra ik mijn punten heb,
als ik eenmaal Z1 ben weet ik niet of ik gelijk overga.
Maar ik zal zeker niet doorstarten, zonde van het geld, neem ik liever een extra les voor.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:48

is heel verschillend bij mij, de ene keer gelijk bij 5, mits het paard goed bevestigd is, anders rijden we gewoon ff verder in die klasse Haha!

Normaal ga ik over zo rond de 10 winstpunten!

gr linda Lachen

brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:52

ik ken een paard die sprong met zijn 5e ! al internationaal. nu heeft dat beestje ook iets aan zijn benen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:01

brichelle schreef:
ik ken een paard die sprong met zijn 5e ! al internationaal. nu heeft dat beestje ook iets aan zijn benen. Boos!

Dan kan ik je zeggen dat het verhaal niet klopt.

Een paard mag met zijn 5 pas M en met zijn 6 pas Z springen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers