Jura

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 12:31

Hai Jura,
Ik woon inderdaad dichtbij het strand, Callantsoog en nog veel meer plaatsen.Want woon net aan de rand he, echt handig en leuk!
Ik heb 2 paarden.
Xantippe is dan een NRPS, trakhener en arabier mengeling.
Ze is nu dan 2 jr en is van Ico II X Marco Polo en moeders vader is Joost.
Verder zit Abgar ook nog in het bloed. Een flinke lijst.
Nah jah Xantippe zal je onderhand wel een beetje kennen van mijn verhalen. Ik heb haar 17 dec. 2000 gekocht.
En Iowa is mijn E-pony merrie.
Ze is een stekelvos merrie, van 1.56,5m en 11 jaar geloof ik.
Ze is een KWPN-engels volbloed (erg te merken in temprement) en haar vader is Rex Magna.
Ik rijd L met haar, maar ze kan veel en veel meer.
Maar is ze erg moeilijk en de laatste tijd hebben we heel erg veel tegenslagen gehad,maar nu ben ik weer begonnen met trainen.
25 maart en 16 april heb ik een dressuur wedstrijd.
Springen vind ik ook leuk en dat leer ik haar van de zomer weer verder met goede hulp.
Bij Kim op haar page, staat een foto van Iowa en mij.
En ik zal zo snel mogelijk een foto van Xantippe hier neerzettennals de digitale camera het weer doet.
Deze 2 knollies staan bij mijn buurvrouw en komen begin zomer aan huis te staan.
Ze zijn erg lief,maar allebei erg stout! Vooral Iowa sinds ze Tip onder haar hoede heeft Lachen
Leuke page heb je trouwens!
Mooie paardjes hoor!
En Purmerend is niet eens zo ver van mij vandaan.
Ik kom heel erg vaak in hoorn, woont mijn vriend.
En Xantippe komt uit Bovenkarspel, ken je vast wel?
groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:06

Wat leuk zeg! En ook leuk dat ze zo dichtbij huis staan en straks bij jou thuis!
Voor Jurita had ik een paard willen kopen die ook van Rex Magna was. Heb ik ergens een heel verhaal over geschreven. Rex Magna staat ook als moeilijk bekend.Ik heb net je foto bekeken op Kim haar site en nu weet ik het weer, ik had die foto al eens gezien. Leuke pony zeg! Is haar moeder ook een pony of een paard?

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 14:51

de moeder van Iowa is ook een paard.
Ze is dus gewoon te klein gebleven, erg jammer.
Maar ook wel makkelijk voor mij!
Rex Magna staat inderdaad moeilijk te boek jah.Maar hij heeft een goed karakter.
Iowa heeft echt een super karakter,maar is zelf ontzettend heet.
Ze kan zichzelf totaal opfokken.
Als ik met een grote groep buiten rijd,is ze binnen een half uur zo zeinat, vanwege dat ze zichzelf druk maakt. Heel raar, maar dan is ze niet eens vervelend ofzo.
gewoon zenuwachtig. Maar tis een bloedkikker.
Maar verder is ze erg makkelijk hoor.
waar staat dat verhaal over dat paard wat je zou gaan kopen van Rex Magna?
groetjes Linda

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 14:56

hm jolanda is dus niet de enige die zich druk maakt in een groep. t komt zeker weten niet van haar mama (sabina is rustig in een groep) dus moet t van dr vadertje komen. die ken ik niet, heb wel eens foto's van m gezien maar verder niet. weet dattie russisch gefokt is. Wij hebben 1,5 jaar terug ofzo een keer een lange rit gemaakt met allemaal aanspanningen. hartstikke leuk, maar jolanda fokt zich zooo op! das niet tof meer. met zn tweetjes gaat het nog wel (als mn vriendin haar gewoon onder t zadel rijdt en ik op shico) maar zodra t er meer worden begint ze zich ongelofelijk druk te maken. naja t zal t bloed zijn.....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 15:08

Ik heb ook nog een Rex Magna meegemaakt, een enorm grote zwarte merrie (Rex Magna x Voltaire), heel lief, erg mooi, buiten zeer betrouwbaar, maar met nogal slecht beenwerk.

Op stal was het een wever en dat kon ze enorm fanatiek doen, daar werd je misselijk van!

Ik heb bij een handelaar ook eens op een merrie van Rex Magna gereden, een kleine bruine merrie, ongeveer 1,60. Mooi paardje, maar ik vond dat ze haar gewrichten niet goed boog en met het slechte beenwerk van de andere Rex Magna in gedachten heb ik haar maar niet gekocht! Hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar ik was er niet gerust op.

Groetjes Mieke


PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 15:14

Heb ik totaal geen last van Mieke.
Iowa heeft een super achterhand en beweegt alles gewoon zoals het hoort.
Iowa weeft ook, dat moet ik nageven. Maar dat komt door haar zenuwachtig heid.
Ze raakt t nu al kwijt doordat Tip bij haar staat. Maar het is niet uit verveling ofzo bij haar.
Ze is nog nooit kreupel ofzo geweest, dus haar beenwerk is prima.
Zo kan je zien hoe paarden met zelfde vader vreselijk kunnen verschillen. Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 15:24

Hoi Linda, over weven maak ik me ook niet druk, Soliste (mijn eerste paard, Engels Volbloed) was een wever en een luchtzuiger. Ik vind dat nooit zo'n probleem (dat wordt het pas als je zo'n dier wilt verkopen.... Geen mens die zo'n wever/luchtzuiger wil hebben, zelfs niet voor een belachelijk zacht prijsje. Voor het luchtzuigen had ze zo'n dubbele band om en dat hielp goed.

De Rex Magna die ik kende, weefde echter zo verschrikkelijk, dat had ik nog nooit gezien, echt heel akelig. Dit deed ze ook alleen als het heel druk was op stal of als ze wist dat ze naar buiten mocht.

Mijn ervaring is dat veel bloedpaarden slecht tegen alleen zijn kunnen en ook niet graag op stal staan. Die van jou ook?

Gelukkig dat Iowa wel goed in haar beenwerk is, blijkbaar toch incidenten en niet erfelijk!

Doei Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 15:55

He Linda,
dat verhaal over dat paard (Jade) staat bij het onderwerp: hoe komen jullie aan je paarden. Was van Stef dacht ik maar ik weet het niet zeker. In dat verhaal had ik niet verteld dat ze een Rex Magna was hoor.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 18:40

Citaat:
Op 2001-02-15 14:56, schreef Maaike:
hm jolanda is dus niet de enige die zich druk maakt in een groep. t komt zeker weten niet van haar mama (sabina is rustig in een groep) dus moet t van dr vadertje komen. die ken ik niet, heb wel eens foto's van m gezien maar verder niet. weet dattie russisch gefokt is. Wij hebben 1,5 jaar terug ofzo een keer een lange rit gemaakt met allemaal aanspanningen. hartstikke leuk, maar jolanda fokt zich zooo op! das niet tof meer. met zn tweetjes gaat het nog wel (als mn vriendin haar gewoon onder t zadel rijdt en ik op shico) maar zodra t er meer worden begint ze zich ongelofelijk druk te maken. naja t zal t bloed zijn.....




Bloed hoeft het niet te zijn, kan ook gewoon karakter ofzo zijn. Berber is ook z'on mongool in een groep. Eigenlijk soms een beetje tegen het gevaarlijke aan. En bij haar kan het zeer zeker geen "bloed" zijn, want dat heeft ze niet!!! Misschien is het ook wel wat ze gewend zijn ofzo?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 19:22

ja dat kan natuurlijk ook, t komt niet vaak voor dat jolan in een grote groep komt. achja zo'n groot probleem is t niet, ze maakt zich alleen zo superdruk dat ze als binnen de kortste keren kletsnat is.... we hebben er nooit problemen mee gekregen dus laat maar lekker hoor, ik vind r leuk zoals ze is!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-01 15:40

Hai Mieke,
Iowa kan inderdaad ook slecht tegen alleen staan.
Daar wordt ze heel erg zenuwachtig van.
Maar ik weet niet zeker of dat aan haar bloed ligt.
Want ze heeft al 3 veulens gehad, komt van een stal af waar ze nooit alleen stond.
Maar altijd met andere moeders en kinders.
En mijn vorige pony kon ook niet meer alleen nadat ze haar veulen had gekregen en afgespeent.
Maar misschien ligt het wel in het bloed hoor..kan best.
Want het valt mij ook op, dat het bij meerdere bloedkikkertjes voorkomt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 15:51

Mijn paard is ook voor ongeveer de helft engels volbloed, maar ze is een echte eigenheimer. Kan goed alleen zijn. Maar bij een buitenrit vindt ze het toch wel fijn als er een ander paard mee is die wel durft door te gaan als zij een verschrikkelijk eng en boos grassprietje ziet diet haar wil aanvallen. Maar ze is niet snel erg lief tegen andere paarden. Niet dat ze meteen trapt, maar dreigen doet ze wel gauw.
Het paard waar ik nu op rij is internationaal springpaard geweest, maar heeft al meerdere veulens gehad en staat altijd bij 2 andere paarden en als ik alleen in de bak rij, vindt ze dat niet leuk. Die plakt wel graag aan anderen. Het ligt denk ik dus aan het karakter, de opvoeding en niet zozeer aan het ras.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers