kiezersprofiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

kiezersprofiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 11:31

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:34

Mmm... vandaar dat ik zo'n moeite heb om de partij te vinden die bij me past. Het profiel van mij als kiezer bestaat gewoon niet! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:35

Grappig hoor, vooral die van Pim fortuyn, altijd al gedacht dat, dat soort mensen daar op stemmen. ( oeps schop ik nu heel hard tegen zere benen?)

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:54

Je schopt niet enorm hard tegen zere benen, maar bent ENORM discriminerend bezig !!!!!!! Dat je er maar trots op mag zijn.....

wat een debiele uitspraak zeg

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:00

Sorry, maar niets discriminerends aan. Zij had hetzelfde idee, als het kiezersprofiel aangaf. Is dat kiezersprofiel discriminerend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:02

Nou vind het meevallen, hij had zelf heel wat meer debiele uitspraken!!
Cer schreef:
Je schopt niet enorm hard tegen zere benen, maar bent ENORM discriminerend bezig !!!!!!! Dat je er maar trots op mag zijn.....

wat een debiele uitspraak zeg

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:16

Nou, ik weet toch zeker dat IK dergelijke uitspraken over kiezers van Groen links of PvdA niet had mogen doen, want dan had ik hier het grootste gezeik gekregen. Ik word namelijk vaak ervan beschuldigd te generaliseren. Kennelijk mag ik zelf niet generaliseren maar mogen anderen het wel bij mij doen.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:18

dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid

Leg mij eens uit welk onderscheid Pipo maakt?

We draven wat betreft discriminatie betreft veel te ver door, je mag tegenwoordig niets meer zeggen of het wordt al discriminatie gevonden.
En de mensen die tegen het zere been geschopt worden roepen het hardst dat ze gediscrimineerd worden.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:21

Van mij mag je hoor desiree, tuurlijk mag je mensen niet in hokjes zetten, maar een beetje humor tussendoor mag best, en als jij pvda-ers of groenlinks-ers fijn in het profiel wil plaatsen, denk ik dat ik er alleen om kan lachen dus...............ga je gang.
Desiree schreef:
Nou, ik weet toch zeker dat IK dergelijke uitspraken over kiezers van Groen links of PvdA niet had mogen doen, want dan had ik hier het grootste gezeik gekregen. Ik word namelijk vaak ervan beschuldigd te generaliseren. Kennelijk mag ik zelf niet generaliseren maar mogen anderen het wel bij mij doen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:21

nee, maar die opmerking zou dus volgens Pipo slaan op bijvoorbeeld Desiree of mij.... Pipo ga een eindje fietsen !!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:23

Desiree schreef:
Nou, ik weet toch zeker dat IK dergelijke uitspraken over kiezers van Groen links of PvdA niet had mogen doen, want dan had ik hier het grootste gezeik gekregen. Ik word namelijk vaak ervan beschuldigd te generaliseren. Kennelijk mag ik zelf niet generaliseren maar mogen anderen het wel bij mij doen.


Gaan we verongelijkt doen?

Alsjeblieft weer on topic, ok?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:24

'dat soort mensen' vind ik een behoorlijk typerende uitspraak...

Ik mag iemand met een hoofddoekje toch ook niet smalend een typische moslim noemen??? Moet je kijken wat er dan gebeurt...
valt een een beetje onder punt 1 in mijn ogen.

En dat je niet veel mag zeggen omdat het dan discriminiatie wordt gevonde is al jaaaaren zo hoor...

Dat hij debiele uitspraken had, weten we nu wel, en waar heeft dat toe geleid???

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:24

Volgens mij heeft Pipo geen namen genoemd hoor....

Blijft mijn vraag staan: onderbouw het "discriminerende" eens!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:26

Cer schreef:
En dat je niet veel mag zeggen omdat het dan discriminiatie wordt gevonde is al jaaaaren zo hoor...


En dus doen we er maar gezellig aan mee....

En als je "dat soort mensen" nou eens verandert in "die bevolkingsgroep", want volgens mij bedoelt ze dat?
Laatst bijgewerkt door Margreet op 15-05-02 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:27

Ik vind dat vrouwtje bij de Christen Unie ook wel heel toepasselijk en kloppend!!! *LOL*

Of mag ik dat niet zeggen en ben ik nu aan het discrimineren? Bloos

Het is gewoon waar dat je mensen ongeveer op die manier kan indelen in 'kiezersprofielen'. Wat is daar nou discriminerend aan? Of schaam je je voor je 'kiezersprofiel-groep'?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:28

Volgens mij neemt iedereen het wat te serieus op, waar blijft de humor.

Als youp van 't hek het zegt, ligt iedereen in een deuk.

Iedereen plaatst mensen in hokjes, dat is nou eenmaal menselijk. Volgens mij was het kiezersprofiel namelijk grappig bedoelt, dus mag je toch ook wel een opmerking over maken.

Maar ik merk dat iedereen zich enorm aangesproken voelt, zal maar zo zeggen: uitzonderingen bevestigen de regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:28

Hee daar moet je mee uit kijken carola!!! hahahahaha
carola schreef:
Ik vind dat vrouwtje bij de Christen Unie ook wel heel toepasselijk en kloppend!!! *LOL*

Of mag ik dat niet zeggen en ben ik nu aan het discrimineren? Bloos

Het is gewoon waar dat je mensen ongeveer op die manier kan indelen in 'kiezersprofielen'. Wat is daar nou discriminerend aan? Of schaam je je voor je 'kiezersprofiel-groep'?

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:34

mm, 23 jaar, dan bestaat mijn profiel niet, laat ik nu net vandaag op LPF gestemd hebben, dat had dus niet gemogen Verward

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:36

Pipo heeft het niet over Desiree en Sando. Met 'dat soort mensen' bedoelt ze dus die mensen die in dat kiezersprofiel staan; laag opgeleide man, 50+er, met een modaal inkomen, zonder religie.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:37

germie schreef:
mm, 23 jaar, dan bestaat mijn profiel niet, laat ik nu net vandaag op LPF gestemd hebben, dat had dus niet gemogen Verward


Dit profiel is de grootste groep kiezers.
Bij allemaal blijft nog zo'n 45% voor "anderen".

Niet op die partij mogen stemmen omdat je niet het profiel van de meerderheid van de stemmers past lijkt me wat ver gezocht!

Nulla tenaci invia est via

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:37

germie schreef:
mm, 23 jaar, dan bestaat mijn profiel niet, laat ik nu net vandaag op LPF gestemd hebben, dat had dus niet gemogen Verward


Sorry, maar wát een onzin kraam je hier uit. Túúrlijk mag dat wel! Hier geven ze alleen heel overdreven (en volgens mij humoristisch) weer wat de gemiddelde kiezer voor een partij is.
Kom op zeg, zie er de humor een beetje van in!

Ik als CDA stemmer zie er ook echt niet zo uit als het vrouwtje hierboven hoor *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:38

Vind het wel raar dat mensen die zelf op lpf of leefbaar nederland stemmen op hun teentjes getrapt zijn als iemand het kiesprofiel typerend vind.

Ik had het eigenlijk ook wel ong. zo gedacht. Niet dat je laag opgeleid moet zijn om op een bepaalde partij te stemmen maar gewoon dat het nu eenmaal zo is. Het is ook zo dat veel hoog opgeleiden op vvd of groenlinks stemmen daar hoor je toch ook niemand over? Als iemand geen opleiding heeft kan hij/zij ook nog wel op deze partijen stemmen maar dat verandert niets aan het profiel.

Raar dat personen die achter het standpunt staan dat het discriminatieverbod eigenlijk wel uit de grondwet kan tbv de vrijheid van meningsuiting, zich nu ineens gediscrimineerd voelen???

Zal wel aan mij liggen?
Moet ik mezelf nu trouwens ook beledigd voelen? Bij pvda staat ook laag opgeleid terwijl ik toch wel degelijk een hbo-opleiding heb afgerond.

Als ik op teentjes getrapt hebt: bij voorbaat sorry, maar het was gewoon iets wat nogal ironisch overkwam.
Laatst bijgewerkt door kaj op 15-05-02 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 12:38

lis schreef:
Met 'dat soort mensen' bedoelt ze dus die mensen die in dat kiezersprofiel staan; laag opgeleide man, 50+er, met een modaal inkomen, zonder religie.


= die bevolkingsgroep Haha!

Nulla tenaci invia est via

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:40

lis schreef:
Pipo heeft het niet over Desiree en Sando. Met 'dat soort mensen' bedoelt ze dus die mensen die in dat kiezersprofiel staan; laag opgeleide man, 50+er, met een modaal inkomen, zonder religie.


Nee, lis, zie de percentages.... het is niet zo dat die zeg, 60 % van de mannen ook allemaal laag opgeleid zijn.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:45

Amen Kaj! Dat viel mij nou ook al op.... Super hoe je het verwoorde, ik ben het echt helemaal met je eens...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)