hartslagmeter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 13:00

wie kan me vertellen hoe zon hartslagmeter bij een paard werkt?? het horloge heb je om je pols maar hoe meet hij de hartslag dan?? zitten er electroden bij??

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:56

Ik heb er van de week met Carola over gehad Haha! Als ik t goed begrepen heb ging het met electroden naar de buik, onder de singel.. Maar je moet t maar even aan haar vragen want zij weet t precies te vertellen, haha. Schijnheilig Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:02

Ik ben er toevallig al een paar weken mee bezig, omdat ik er een nieuwe ga kopen.

Je heb idd een horloge om, dat kan een simpel horloge zijn waar je alleen de hartslag ziet, maar het kan ook een ingewikkelder horloge zijn met onder- en bovenwaarden, stopwatch, enz... Je kan er zelfs software voor de pc bij kopen! (Dan wordt het wel een beetje erg duur).

Bij de schoft heb je een klein kastje zitten. Die geeft de signalen af richting het horloge. Aan dat kastje zitten 2 snoertjes (vrij lang) met daaraan platte elektroden die je onder de singel moet plaatsen.

De beste merken zijn van Polar (die heeft ook humane meters, maar nu ook hartslagmeters voor paarden). Zie www.polar-nederland.nl.
Of van V-max (alleen voor paarden). V-max zegt dat ze het beste van alle merken gecombineerd hebben. Zie: http://www.vmaxept.com/

Hier nog een stukje van de site van polar:

> Er is nu ook een hartslagmeter voor paarden; de Polar
HorseTrainer. Deze
> hartslagmeter maakt het mogelijk om continue de inspanning van uw
paard
> te registreren, de belasting te doceren en de hartslaggegevens
van de
> training of wedstrijd op te slaan. Zo krijgt u beter inzicht in
en controle over
> de inspanningen die uw paard levert.
>
> De Polar HorseTrainer is leverbaar in vier uitvoeringen:
>
> HorseTrainer A1 155,00 fl. 341,58
> Een eenvoudige hartslagmeter die alleen de hartslag weergeeft.
>
> HorseTrainer A3 190,00 fl. 418,70
> Geeft een signaal als de hartslag onder of boven een bepaalde
waarde
> komt.
>
> HorseTrainer S610 370,00 fl. 815,37
> Met ronde- en tussentijden, geheugen en software om alle
> trainingsgegevens te analyseren.
>
> HorseTrainer S710 430,00 fl. 947,60
> Deze is bovendien uitgerust met een Snelheid Sensor voor als u
met een
> sulky traint.
>
> Voor meer informatie surft u naar www.horsehrm.com of neemt u
contact
> op met:
>
> The Eventing Shop
> Tramstraat 23
> 7848 BG SCHOONOORD
> (0591) 38 29 49
>


Ikzelf ga voor de V-max Enduro-C. Een vrij luxe type, met veel mogelijkheden. De prijs vind ik in vergelijking met Polar heel erg meevallen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 19:17

heb jij nu ook al zon ding?? ik vind ze nieuw nog best prijzig. maar tweedehands zijn ze niet te koop. ik denk dat ik even wacht tot volgend seizoenwant dit jaar start ik toch alleen klasse 1. ik vind het wel een mooi systeem want zo kun je goed controleren dat de hartslag bij de stop niet te hoog is.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:34

Hoi,

Ik train inmiddels bijna 2 jaar, en heb sinds het laatste halfjaar echt de behoefte hier aan gekregen. Tot nu rijd ik met een gewone humane, maar dit werkt helaas niet goed. Een stethoscoop werkt ook goed, maar is wel een stuk meer gedoe en veel minder precies.
Moet eerst even aan een baantje zien te komen, want nu red ik het namelijk niet.. Wil ook nog een nieuw zadel, en een bontshabrak, en een bontsingel, een gelpad, poppers, een nieuwe Endurancehelm en... en..

Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:12

Het is toch zo dat je iig in klasse I niet met hartslag meter mag starten??
Mag het in hogere klasses wel?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:15

Ik heb nu ook een omgebouwde humane, maar dat werkt niet lekker.
Je mag er alleen in klasse II en hoger mee starten, maar in de training zijn ze erg nuttig. Maar aangezien ik nu toch (na veel getwijfel) klasse II ga starten, mag ik ook op wedstrijden zo'n ding gebruiken.

En mandy, ik heb hetzelfde probleem hoor... Ik wil dus een hartslagmeter, nog flex-ride stijgbeugels, een podiumzadel, een nieuwe rijbroek... zucht... wat is het allemaal duuuuuur!
Ik moet maar een goed baantje gaan zoeken na m'n examens, anders kan ik het nooit betalen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:25

carola schreef:
> The Eventing Shop
> Tramstraat 23
> 7848 BG SCHOONOORD
> (0591) 38 29 49


Even heel erg off topic: daar ben ik laatst (bij toeval) geweest! Een klein winkeltje, maar ze hebben ontzettend veel, voornamelijk op het gebied van SGW (vandaar Eventing Shop Haha!).

Toen ik laatst een weekend bij Maarten was, wilden we op maandagmiddag naar het openluchtmuseum in Schoonoord. Dat bleek helaas dicht te zijn, dus besloten we maar een frietje te gaan eten in het dorp en toen zagen we ineens deze Eventing Shop. De eigenares was net bezig met het uitladen van haar vrachtwagen, de winkel was eigenlijk niet open (maandag), maar omdat ze toch bezig was (en ik een nieuwe helm zocht Haha!) mochten we er even rondneuzen. We hebben wel een uur met haar staan praten over SGW en endurance, echt heel leuk!

De eigenares en haar vriend rijden beide SGW, haar vriend rijdt internationale wedstrijden. Genoeg kennis en ervaring merkte ik, ze kunnen dan ook vast wel het een en ander vertellen over het gebruik van hartslagmeters.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:29

Ow wat gaaf Karin! Ikzelf ben er nog nooit geweest. Maar als ik jou zo hoor, denk ik dat ik ook eens een kijkje ga nemen daar als ik tijd en geld heb!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 19:41

Myrthe, je weet toch wel dat ik 'm gewoon heb voor het trainen en niet gebruik tijdens de wedstrijden zelf Frusty Frusty ??

Ik wist niet dat je op zoek was naar een Podium! Ben zelf ook al een tijd aan het wikken en wegen, wel een ander zadel of houden?? Het ligt de laatste tijd (andere bespiering??) gewoon minder lekker, en met die lange afstanden en de wedstrijden voldoet het gewooon een stuk minder aan 'mijn eisen'.. Maar, voor ik dat geld bij elkaar heb..

Sorry voor het offtopic gaan Knipoog

Groetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:33

Om nog even terug te komen op de Eventing Shop: ze hebben ook hun eigen website. Die vind je op www.eventingshop.nl (duh) en je kunt ook een catalogus bestellen.

Leuk geluidje op de achtergrond trouwens. Haha!