Wat kost het om je paard te laten beleren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat kost het om je paard te laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:04

hoi


Ik zit er aan te denken om rydar zelf te gaan beleren maar vind het ook wel erg veilig om het maar meteen "goed" en profesoineel te laten beleren. Wie weet wat dat kost, en hoe lang dat duurt?



Anoniem

Re: Wat kost het om je paard te laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:27

Vaak als je ze 2 maanden weg brengt is het genoeg, bij een goede stal kost dat snel rond de 1000 gld per maand.
debora/ry schreef:
hoi


Ik zit er aan te denken om rydar zelf te gaan beleren maar vind het ook wel erg veilig om het maar meteen "goed" en profesoineel te laten beleren. Wie weet wat dat kost, en hoe lang dat duurt?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:05

Hier bij Udo de Haan was het volgens mij fl 225,00 per week.
Hij beleert eventueel ook onder zadel.
Meestal blijft het paard zo'n 5 of 6 weken. Het paard weet dan wat de bedoeling is,maar je moet dan zelf wel verder werken!!!
Maar ja, Udo zit in Friesland, da's niet handig voor jou,denk ik.

Informeer eens in de buurt, en ook zeker HOE ze het doen,dat beleren!!
Hoe zou je het zelf willen? Sommigen doen het heel vriendelijk,kost meer tijd; maar er zijn er ook die met "geweld" beleren.
Op beide manieren lukt het wel, maar welke zou jij zelf kiezen?
Dus zoek de juiste manier uit en kijk dan wat het kost.

Als het je te duur is (niet iedereen is even rijk) kun je het missschien SAMEN doen met een instrukteur? Wat zit er bij jou in de buurt?

succes

fryslân boppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:23

hoi bedankt voor jullie andwoorden. Natuurlijk moethet bij mij op de vriendelijke manier.

Ik ben zelf al een beetje bezig met het lopen en sturen aan de lange lijnen en dergelijke het gaat mij er eigenlijk alleen om de veiligheid. Kijk voor de kar zetten lukt me wel er mee wegrijden ook maar is dit wel veilig?? Zou alleen een koetsiersbewijs voldoende zijn om veilig over straat te kunnen of heb je echt een profesioneel beleerd paard nodig??

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:56

debora/ry schreef:
hoi bedankt voor jullie andwoorden. Natuurlijk moethet bij mij op de vriendelijke manier.

Ik ben zelf al een beetje bezig met het lopen en sturen aan de lange lijnen en dergelijke het gaat mij er eigenlijk alleen om de veiligheid. Kijk voor de kar zetten lukt me wel er mee wegrijden ook maar is dit wel veilig?? Zou alleen een koetsiersbewijs voldoende zijn om veilig over straat te kunnen of heb je echt een profesioneel beleerd paard nodig??


Wanneer je al zover bent kun je rustig zelf verder oefenen. Liefst eerst in een bak of liever nog in een binnenbak. Neem hierbij eventueel een paar prive-lessen. Zo ben je veel goedkoper uit dan wanneer je nu het paard nog "wegbrengt". Bovendien leer je er zelf ook veel van.

Ook tijdens de lessen voor een koetsiersbewijs, of liever nog een mendiploma kun je veel opsteken.

Eens zal de combinatie toch de weg opmoeten en garanties worden daarbij niet gegeven Knipoog Zelfs menners met tientallen jaren ervaring in het beleren komen met een jonge combinatie wel eens in de sloot terecht. Ik ken legio voorbeelden.

Bertus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:38

[quote="lageveld
Zelfs menners met tientallen jaren ervaring in het beleren komen met een jonge combinatie wel eens in de sloot terecht. Ik ken legio voorbeelden.

Bertus.[/quote]

mmmm erg geruststellend Haha!

maar bedankt voor je andwoord ik ga het gewoon zelf proberen.Lukt het niet schakel ik wel een prof in Pling

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:17

Ik wil je niet ontmoedigen , maar als het met zelf proberen fout gaan dan kun je het verder wel vergeten
het voorbeeld hiervan is al 8 jaar in mijn bezit.(ik had wel hulp maar toch nog te weinig werd ,te veel aan mezelf over gelaten en dacht dat het goed ging, niet dus, paard aan de kletter)
Mijnes kan dus ook niet meer voor de kar.
Doe verstandig en neem er begeleiding bij.
Als je het laat doen en hij staat eenmaal braaf voor de kar, dan kun je altijd wat lessen nemen voor je je paard weer mee terug neemt. En blijf dan ook thuis wat les nemen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers