wintec 500

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

wintec 500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 14:28

wat zijn jullie ervaringen met de wintec 500?
een vriendin van mij wil een nieuw zadel
van kunststof ik heb deze aangeraden
ik vind hem lekker zitten


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:35

is dat die met kunstoffen zweetbladen??? Het enige nadeel is dat die op een gegeven moment gaan scheuren, maar verder is het geen gek zadel voor die prijs. Ik heb niet veel ervaring met wintec zadels, heb er wel eens op gereden, en ze zaten redelijk (eentje met enkel zweetblad, kon m'n knieen niet tegen het paard houden).
De pro dressuur heb ik dit weekend voor het eerst gezien, van Naiade, geen gek zadel als je het nieuw koopt, maar de zweetbladen zijn voor mijn extreem lange bovenbenen waarschijnlijk te kort. Hoewel ik in sommige gevallen graag consessies doe Haha! Haha!
Verder is de kwalitiet van Wintec volgens mij wel minder als van de VEEL duurdere stubbens e.d.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:41

De wintec 500 is de mooiste wintec vind ik, en ook de fijnste. Hij is volledig van een soort kunstleder, terwijl de andere kunststofzadels van Equisuede zijn, wat ik dus lelijk vind. De wintec 500 heeft een verstelbare boom en losse kniewrongen, van heel dun tot nogal dik, die makkelijk dmv klittenband aan te brengen zijn.
Ik vind het een super zadel, als ik zou moeten kiezen voor een zadel in die prijsklasse werd het vast en zeker de Wintec 500.
En om even op Germie terug te komen. Tuurlijk heb je A en B zadels, maar Wintec is toch wel t beste merk van kunststof zadels!! Tenminste, vind ik... Cool

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:28

Ik heb een Wintec 500 dressuur , die is werkelijk perfect , heerlijk zadel !

Ook heb ik er een 500 veelzijdigheid bij gekocht voor het springen ,
ik heb er nu 3 keer mee gereden maar ik zit er toch echt niet lekker op...

*snif*... ik heb best korte pootjes en m'n knie komt dus niet fijn op het kniestuk uit , maar ervoor.

Het is een heerlijk gevormd zadel maarja als je er niet op de juiste manier inpast dan schiet het ook niet op natuurlijk !

Bij de dressuur had ik dat ook ,
maar daar kun je de kniewrong aanpassen door het blokje eronder ergens anders vast te maken (klitteband) .

Bij het VZ model kun je dat niet doen ,
dus ik denk toch dat ik maar op zoek ga naar een ander zadel ...
dit is ook niet leuk zo .

Echt balen !

Marije_jiplover

Berichten: 25305
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:42

Voor de manege pony's hebben wij een aantal wintecs, waaronder de 500 en 250. Tot nog toe bevallen ze heel goed. Minder duur dan de meeste leren zadels en toch ook goed stevig.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:47

Ik wilde eerst geen wintec. Stond me gewoon tegen. Dacht nog aan die rode en blauwe zadels van ze, die ze in het begin hadden.
Maar Wintec is inmiddels een goed merk geworden onder de kunststofzadels. Zit goed en is verdomd makkelijk omdat je zelf de beugel van de kamer kan aanpassen en dan heb je opeens een zadel wat op een groter/breder paard past of op een smal beestje.
Heb zelf een dressuurmodel Pro.

germie schreef:
Verder is de kwalitiet van Wintec volgens mij wel minder als van de VEEL duurdere stubbens e.d.

Maar dat is ook niet gek. Bedenk je eens dat een zadel gemiddeld 20 jaar meegaat. Dat is bij Wintec 10 jaar. Maar... als je 2 x een nieuwe Wintec koopt ben je nog goedkoper uit dan 1 dure Stubben.

MAAR... ook een Wintec heeft verzorging nodig! Dus regelmatig schoonmaken en alles goed nalopen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:12

Daarom heb ik VEEL ook met hoofdletters geschreven, stubben is 2 tot 3 keer zo duur als wintec (heb even de divozagids doorgebladerd) en gaan daardoor ook minder lang mee, maar ik zeg niet dat ze slecht zijn.
Het is alleen wel waar dat de zweetbladen op den duur gaan scheuren, dit komt doordat het materiaal van PVC is, en in PVC zitten o.a. loodstabilisatoren om degradatie tegen te gaan. Ook zitten er nog weekmakers in.Nu zijn er landen waar ze dit stabilisatoren verboden hebben. Die weekmakers verdwijnen op een gegeven moment, en PVC degradeert in de zon (ook bij gewoon daglicht, maar dan langzamer) (onder vorming van polyetheen en HCl)..
Dit kun je deels tegen gaan door het zadle niet in de volle zon te leggen, en onder een donkere hoes te bewaren.
De Thorrowgood Griffin heeft hier ook last van.
Dit is gewoon het nadeel van kunstof. Equisude heeft hier minder last van, maar daar heb ik verder geen ervaringen mee Haha!
Je hebt denk ik geen slecht zadel aan de wintec 500, doordat de prijs ook veel lager ligt dan de bekende merken van lederen zadels

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers