lekker gereden & binnenkort eerste wedstrijd...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 20:28

Vanmiddag heerlijk gereden op Leysander, hij was erg blij en wilde graag lopen. Afgelopen vrijdag had ik heel wat met 'm te stellen, het was weer vrijdag-Karin-uitprobeerdag: de carrouselgroep had les op de ene helft van de bak (en Leys wilde graag meedoen), in de buitenmanege waren tuigers bezig (leuk hè, die belletjes!) en in de kleine binnenbak struikelde hij over z'n eigen benen. Maar vandaag had hij er zin en hij deed braaf z'n best voor ons. Eerst reed Prisca hem en daarna ik. Errug voorwaarts, maar ook errug ontspannen. Omdat het zo lekker ging, heb ik voor het eerst sinds tijden weer een proefje geoefend. Dat ging ook best lekker!

Die Leys is alleen zo slim, dat je nooit twee keer hetzelfde proefje achter elkaar kunt rijden. Hij weet dan namelijk precies waar de galop begint en dan springt hij maar wat graag te vroeg aan. Streng zijn dus...

Maar omdat het zo lekker liep, stelde Pris voor dat ik 2 juni mee zou doen aan de onderlinge wedstrijd op ZH. Er is dan ook springen (landelijk en onderling), maar ook onderling dressuur. Het schijnt binnen te zijn, dus dat scheelt: je hebt dan de wanden van de bak als steun en niet een hoefslag buiten met pionnen als letters.

Het lijkt me best leuk als oefening, gewoon om te zien hoe ik het er van af breng na zo'n lange tijd. Ik heb mijn laatste proefje in '89 gereden en heb daarna mijn dressuurcarrière voortgezet als voorlezer Lachen. Nog 4 weekjes de tijd om te oefenen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:30

Leuk voor je!! Hoop dat het goed gaat. Je leert er zo veel van, zowel voor je zelf als voor het paard. Veel Succes en sterkte met oefenen!!!

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:54

Ik oefen ook vaak voor mezelf proefjes. We hebben nu een video, dus kan ik Marc opdracht geven om film te maken, en me dan thuis te bejureren...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:29

Leuk man Lachen Wedstrijdjuh!! Ik wil ook ooit weer eens wedstrijen rijden. Weetje trouwens hoe wij vroeger oefenden (toen we 1x pw op de manege lesten en geen pony's hadden om op te oefenen) we tekenden op straat de bak na met letters en gingen de preof dan lopen (of in nog vroegere periode fietsen; was de fiets je paard) hehehehe bedacht ik me net effe. Memories Lachen Maar had me wel gehoplen toen de voorlezer volledig de mist in ging maar ik de proef heel goed had geoefend op mn fiets dus m nog wist LOL Party!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 22:38

Hihi, zo oefende ik met m'n zusje ook altijd de proeven. Eerst in de huiskamer en daarna in de manege. De pas de deux met Mayo moeten we ook zo oefenen. Mayo rijdt 'm op een manegepaard en die zou ze dan dus elke keer moeten huren als we willen oefenen. Dus dat doen we maar één keertje, voor de 'generale'. Verder wordt het oefenen bij een van ons in de huiskamer! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:41

Laat ff weten wanneer de pas de deux is, waarschijnlijk kom ik wel ff kijken, wil dat wel eens meemaken en van dichtbij aanschouwen Party!! Party!! Dromen }>

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 22:46

Die is zaterdag 23 juni, na 14.30 uur. De precieze tijd weet ik nog niet. Maar je bent van harte welkom, en de andere Bokkers natuurlijk ook! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 09:28

Echt gaaf dat het zo goed gaat met Leys! Die onderlinge wedstrijd zal inderdaad een goede oefening zijn en dan weet je zelf ook weer eens hoe je reageert tijdens een (on)officiele proef.
Als ik een proef wil leren, pak ik er meestal pen en papier bij. Even de bak uittekenen en dan met pen de proef op papier 'rijden'. De soort gangen zeg ik er in mijn hoofd bij. Misschien een beetje vreemd, maar het is wel effectief.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:56

hihihi dat wordt erg leuk als hij zo fris is.

He Roel gaan we nu echt Bokken. Voor de andere Hij heeft vroeger bij mij op school gezeten en ik ontmoete hem afgelopen zaterdag op het verjaardags feestje van Thirza.

En wie is dat bij je profiel ??? *LOL*

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:57

ps Roel je moet inderdaad komen kijken op 23 juni is eeeerrrruuuugggg leuk.

Gr Pris


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-05-07 11:58 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 12:00

jaahhaaa ik ga proberen om ook te komen kijken 2 juni gaat me helaas niet lukken. dus ik zal voor je duimen Karin!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:36

in zijn profiel staat meis (paard van mijn zus)

het is dat ik shows moet rijden (als het door gaat) anders kom ik echt kijken *LOL*
ik wil mayo wel zien rijden Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 14:06

Ik weet het Thir. Ik wilde zien of de rest het ook door had Schijnheilig .

Mayo en Karin gaan op de video en daar maak ik weer Foto´s die op bokt komen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 22:42

De wedstrijd van 2 juni is bij nader inzien toch alleen maar springen, hoorde ik net, dus geen dressuur. Dan wordt 22 juni ons debuut. Nog 3 weekjes langer om te oefenen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:54

Stelletje gekke bokkers hier ook eigenlijk!! Maar wel lollig en leuk!!! Clown Clown Clown

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bielsje, Mark0919, vilheide en 53 bezoekers