veulentje in de nood.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 21:05

Ja... het kan niet allemaal goed gaan.
Bij mijn oom is er twee weken geleden een shetlanderveulentje geboren en er is iets mis met het beessie.
Het loop, na twee weken, nog altijd rond alsof het zat is. NU en dat bijft een pootje heel de tijd gestrekt en loopt het op 3 pootjes (sorry, beentjes Knipoog Knipoog Knipoog ) rond. De dierenarts is komen kijken naar het veulentje en hij zein dat er niets mee mis is. Maar daar geloof ik niets van. Hij heeft alleen wat vitamientjes gegeven.

Ik heb eens gekeken naar de moeder en daar ligt de oorzaak. Haar uier is nauwlijks gezwollen en is knoerhard. Het veulentje mag lang niet altijd drinken en kan ook niet ecth volgen met de moeder omdat het zo moeizaam stapt. Uierontsteking???
We zijn vandaag een preparaat gaan halen om in gewone melk te doen zodat het 'veulenmelk' wordt. Ik vind het wel erg dat die dierenarts niet naar de merrie gekeken heeft!
Het veulentje heeft op tijd zijn veulenprik gehad, dus daar kan het niet aan liggen.

Graag wat reachties (Tips?) van jullie!
(een beetje goede moed kan geen kwaad, want ik zit er echt ee in. Het is zooooo een lief paardje, een miniatuur haflingertje of zo!)

Daag,
Femke Huilen Huilen Huilen

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...



Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 23:45

Is het niet mogelijk om een second opinion te vragen bij een andere arts of anders bij jullie huidige arts te vragen wat je eraan kunt doen, ik bedoel dus met de merrie?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 14:41

sorry ik weet er weinig van, maar succes wensen kan altijd...
gef dr maar een knuffeltje!

Liefs Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 15:22

Ja... de dierenarts komt vandaag of moreg (zo snel mogelijk) terug. Eigenlijk wel erg dat die niet eens de merrie nakijkt, niet? De gezondheid van een velen hangt vaak toch erg af van de merrie?
Het si echt zielig, maar we hebben de hele stal ingericht (de nieuwe 'veulenstal') en als het niet regent mag ze overdag in de weide, want ik denk wel dat beweging zeker géén kwaad kan. Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 16:39

Er is nu een andere dierenarts Lachen bij gekomen en die zegt dat het niet aan de uier ligt, maar dat het veulentje een soort 'stijfheids-ziekte' heeft/had. *LOL*
Het heeft een prikje gekregen, en de volgende dag was alles al véél beter!!! Nu huppelt het rond zoals 'echte' veulens van 3 weken! Echt een lievertje! Ik ben zooooo blij!!! Party!! Party!! *LOL*

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 17:11

Wat fijn dat het al weer beter gaat!!
Heeft die andere dierenarts ook nog naar de merrie gekeken of niet?
Echt gaaf zo'n klein bolletje erbij. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, ElCamino, ellen05, Flying_Angel, Frieke84, Hootje, Kimberly520, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers