Fortuyn en Feyenoord

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Fortuyn en Feyenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 20:45

Hier ga ik vast boze gezichten mee krijgen, maar ik zit me dit toch af te vragen. Je ziet op TV tijdens de beelden over Fortuyn veel Feyenoordfans die roepen dat Pim zo goed was enzo. Maar Pim wilde alleen buitenlanders Nederland in hebben die echt in levensgevaar zijn in hun eigen land en geen economische vluchtelingen, geen mensen die alleen komen voor het geld. Maar dat zijn voetballers toch ook? Die komen ook alleen hierheen om veel geld te verdienen, voor de rest zal Nederland hun worst zijn.
Als je dit logisch bekijkt, zou Fortuyn, die nu dus door de Feyenoordaanhang bejubeld wordt, eigenlijk alleen Nederlandse spelers toe moeten staan in de verschillende elftallen. Of zie ik dit verkeerd?


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:43

Klopt, als we de grens dicht moeten houden voor nieuwe immigranten (behalve Duitsland, Belgie, Franrkijk Engeland en Denemarken onder erge omstandigheden), dan gaat het Nederlands clubvoetbal er heel erg snel aan..

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:31

ehm ik heb zelden een slechtere vergelijking gezien! voetballers die hier komen spelen bij Nederlandse clubs maken gebruik van de in de eg geldende vrij verkeer van werknemers. dat zijn geen vluchtelingen. maak een onderscheid!!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:43

Inderdaad een slechter vergelijk is er niet. Voetbal heeft niets met vluchtelingen te maken.

En als je een beetje beter had geluisterd naar wat Pim Fortuyn werkelijk zegt en niet naar wat de rest van de politiek er van maakt, zou je ook nooit met deze opmerking gekomen zijn.

Maar nee hoor geen boos gezicht, het is gewoon jammer dat nog steeds blijkt dat de grote massa politiek Den Haag na kraait.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:01

Ik kraai echt geen Den Haag na, heb er weinig idee van waar Paars het tegenwoordig over heeft Haha!

even wat verder verdiept in het program van de LPF. Interessant wat dat zegt over vluchtelingen en het verder niet heeft over buitenlanders die hier komen werken.. Nou, wat maakt het uit? Een Marokkaan die hier komt om te gaan werken in de sanitaire industrie of een Marokkaan die gaat voetballen? Ik weet het verschil heus wel, maar interessant is waar we de lijn gaan trekken.. Wie is "essentieel" en wie niet...?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:36

wie is essentieel en wie niet????? wie bepaalt dat?
zolang dat over werknemers gaat heeft en had fortuyn daar vrij weinig over te zeggen! bovendien heeft fortouyn wel meer dingen gezegd in het kader van het vluchtelingenthema die hij nooit had kunnen waarmaken. en soms zelfs grote onzin. oa het opzeggen van het verdrag van schengen enz. nederland heeft met het tekenen van bepaalde verdragen zoals het laatstgenoemde de autonomie en zeggenschap over dit soort themathiek voor een groot deel uit handen gegeven, zelfs al zal nederland het opzeggen dan heeft dat een sneeuwbaleffect en tal van nadelige consequenties vanuit vn verband of eg verband. wat dat betreft bazelde PF ook weleens maar wat

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 08:18

Of hij dingen waar had kunnen maken is nummer 2, maar ik blijf het vermakelijk vinden dat de voetbalfans het hardste roepen nu. Er zijn meerdere vluchtelingen die hierheen komen om te werken, er zijn er meerdere die de Nederlandse lessen niet elke dag kunnen volgen omdat ze een baan hebben. Vluchtelingen zijn voor mij alleen mensen die echt in gevaar zijn, niet degenen die alleen naar Nederland komen omdat ze hier meer kunnen verdienen, wat die voetballers dus wel doen. Net als de gemiddelde Marokkaan, Turk, etc. Niets tegen die mensen hoor, niets tegen voetballers ook, maar als de een niet mag mag de ander ook niet.

ruiterinrust, Feyenoordfan zeker Haha!


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:29

Het antwoord is altijd heel complex, hoe je het draait over keert. Zonder Buitenlanders draait Nederland in de vernieling en komt het landje in een groot isolement.

Voor wat ik begrijp was de politiek sterk gericht op verder immigratie en met name het beperken daarvan. Ik denk dat er goeie nuances mogelijk zijn. Erg storend vond ik het volgende. Een kennis (geen vriend) hier in Finland benaderde me met het volgende: familieleden van mijn vrouw uit Teheran (Iran) waren op weg naar Amerika om daar asiel aan te vragen. Daarbij maakten ze een "tussenstop" in Finland. Leuk, maar in die tussenstop viel 11 september. Vervelend, komen ze Amerika niet meer in.. (vreemd Verward ) Nou dacht hij dat de kans op asiel in Finland nagenoeg 0 is, dus zet hij de hele club op transport naar Breda... Heeft ie dus ook nog het lef om mij te vragen of ik familie heb in die buurt die wat ruimte aan die lui kunnen verhuren... Ik heb hem dus vriendelijk maar dringend gezegd dat dat gewoon niet mogelijk is. Volgens Schengen worden de familieleden weer vrolijk naar Finland teruggestuurd... Maar goed, alsof ik ga meewerken aan illegale opvang van vluchtelingen Boos!

Maar goed, al met al toch wel zielig:

1) Het zijn Christelijke Armeniers, dus ze zijn niet zo welkom in Iran
2) Ze zijn uit Iran gevlucht, dus worden ze gezien als verraders..

Maar goed, ze hebben de ayatollah overleefd en zo (al meer dan 20 jaar) en waarom zouden ze nou opeens in gevaar zijn.. Hééél erg vaag..

Mijn idee is toch wel terugsturen (met aanvraag van garantie van Teheran dat ze ze niet meteen executeren..)

Daar komt dan de volgende vraag. Asielzoekers in echte nood mogen best geholpen worden, maar we moeten de aanvraag dan wel binnen weken afhandelen, niet binnen maanden. Asielzoekers moet op een of andere manier werk geboden worden (voor mijn part wasknijpers maken of nummerborden drukken), zodat ze zich niet hoeven te vervelen... Verder: één overtreding van de Nederlandse wet, en ze worden vrolijk teruggestuurd.. Lijkt me heel simpel, asielzoekers willen niet echt terug, dus zullen ze wel uitkijken om iets vervelends uit te halen...

Botweg roepen van: kom het land niet in is wel héél erg kortzichtig..

Verder vraag ik me overigens wel af hoe groot de instroom van vluchtelingen is..

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 12:43

Stond vanmorgen nog in de krant (of was het zaterdag Verward ), een stuk lager dan vorig jaar in ieder geval.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:13

ja en dat heeft helemaal niks met het werk van fortuyn te maken maar met de inwerkingtreding van de wet per januari vorig jaar inzake de instroom vluchtelingen

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 16:17

Tuurlijk heeft dat niets met Fortuyn te maken, hij heeft sowieso niks kunnen bereiken. Er was dan ook niemand die dat zei.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:31

was een opmerking voor de duidelijkheid. het onderwerp van dit topic draagt tenslotte wel zijn naam

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anne., Blijgeestig, Danielleeee_, Herfstblad, lovemaylo, Manieki, Meliaforever, Mizora, Pantykous, Polarize, Roos_lover, S_Figo, Sabbientje, Suusw, thequeensmum, TinusB, Unravelation en 204 bezoekers